Hoi
Ik heb een tabel met movie ratings. Deze heeft de volgende velden:
movie_id, customer_id, rating
movie_id loopt van 1 tot 17000
customer_id loopt van 1 tot 4.000.000
rating loopt van 1 tot 5
bv, customer_id= 30878 heeft movie_id=1 gerate met een 4. Ik wil kijken of ik dit had kunnen voorspellen met een statistisch model. Om dit te voorspellen wil ik de volgende selectie maken:
Ik wil alle customer_id's selecteren die movie_id=1 hebben gerate, en daaruit wil ik alleen maar de customer_id's selecteren die op tenminste een van de andere movie_id's die customer_id=30878 heeft gerate, dezelde rating hebben.
Ik heb de volgende query gemaakt, maar deze geeft als resultaat in PHPMyAdmin steeds een 404 error:
Iemand een idee waarom dit niet werkt?
Ik heb een tabel met movie ratings. Deze heeft de volgende velden:
movie_id, customer_id, rating
movie_id loopt van 1 tot 17000
customer_id loopt van 1 tot 4.000.000
rating loopt van 1 tot 5
bv, customer_id= 30878 heeft movie_id=1 gerate met een 4. Ik wil kijken of ik dit had kunnen voorspellen met een statistisch model. Om dit te voorspellen wil ik de volgende selectie maken:
Ik wil alle customer_id's selecteren die movie_id=1 hebben gerate, en daaruit wil ik alleen maar de customer_id's selecteren die op tenminste een van de andere movie_id's die customer_id=30878 heeft gerate, dezelde rating hebben.
Ik heb de volgende query gemaakt, maar deze geeft als resultaat in PHPMyAdmin steeds een 404 error:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| CREATE TABLE result (movie_id INT(11), customer_id INT(11), rating INT(1));
INSERT INTO result(movie_id, customer_id ,rating)
SELECT
t1.movie_id, t1.customer_id,t1.rating
FROM
ratings AS t1
JOIN
(SELECT customer_id FROM ratings WHERE movie_id=1) AS t2
ON
t1.customer_id=t2.customer_id
JOIN
(SELECT movie_id*10+rating AS id_rating FROM ratings
WHERE customer_id=30878) AS t3
ON