Mediamonkey herkent geen netwerkshares onder Vista

Pagina: 1
Acties:

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:20
Ik heb geprobeerd Mediamonkey te installeren onder Vista maar dat geeft (hoe voorspelbaar.....:-( ) problemen. Zowel bij versie 2.5.3 als 2.5.4 als 2.5.5 kom ik niet verder dan de installatieprocedure. Zodra de installer probeert wat in mijn standaardmuziekmap te schrijven (ini-file als eerste) krijg ik een melding dat het pad (M:\) niet gevonden kan worden en de map (M:\Mediamonkey) niet gemaakt kan worden. Voor alle duidelijkheid M:\ is een netwerkshare op mijn NAS (Synology)

Is er iemand in geslaagd Mediamonkey op Vista aan de praat te krijgen met netwerkshares? Alternatieven zie ik even niet want de Mediaplayer-bieb werkt ook al zo traag als dikke s... en Itunes kan enkel synchronizeren met Ipods en niet met mijn Iriver. Itunes-agent doet het namelijk óók al niet onder Vista

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
nieuwe versie 3 gebruiken, werkt prima onder vista

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:20
Ik heb inmiddels de oplossing. Het ligt volgens mij aan de manier waarop netwerkpaden worden weergegeven in Vista. En dat zit hem volgens mij dus niet in de versie van Mediamonkey denk ik.

De map "Mijn Muziek" (in Vista dus) had ik eerst ingesteld op M:\ waarbij M:\ een verwijzing is naar een netwerkshare van mijn NAS. Sinds ik dit (in Vista) veranderd heb in het volledige pad naar de share (dus bijvoorbeeld \\server\music\ ) heb ik geen problemen meer. Nu wordt de muziekmap gewoon wel gevonden.