Toon posts:

'Watermerk' progje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of er (teken)programma's bestaan die een soort algorithme op meerdere bestanden in een directory kunnen toepassen.
Ik wil bv een watermerk op mijn foto's aanbrengen, maar het is erg veel werk om iedere foto in te laden, het watermerk aan te brengen etc.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Hmm ik heb dat digimarc.com ooit geprobeerd, maar de kwaliteit ging wel omlaag, of het lag aan mij. Was overigens gewoon met de Photoshop plugin gedaan (moet je dus nog 1 voor 1 doen).

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 18:00

CBA

een vat, een vat, een vat !

Eventjes allemaal batchen met plugin voor photoshop ... veel beelden, nachtje laten doen en klaar ...

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

Verwijderd

Topicstarter
Eventjes, eventjes!

Ik ben geen photoshop kenner, hoe 'batch' ik zo'n algorithme dan op meerdere bestanden? En welke plugin moet ik gebruiken?

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Plugin zit standaard in Photoshop vanaf versie 5.0 (weet niet 100% zeker). Hoe de batchfunctie werkt kun je lezen in de help (zoeken naar 'batch') van Photoshop.

• Verwijderd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Debabiliser is een hele goeie. die kan alles wat photoshop kan met de voordelen van een goeie scripting engine die alles voor je batch...

nadeel: snap er geen ene drol van.

Actions opnemen in photoschop (actions > buttonmode-off > rekord action > voer je actie uit op een loos plaatje > save action

en dan automisen:

file > automise > batch > selecteer action/folder/andere opties en hoppa, sit back and do the easy-man's photoshop.
Pagina: 1