vraag over mapomleiding bij laptops

Pagina: 1
Acties:

• onkt
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-04-2015
Hallo iedereen,

Ik ben werkzaam als ICT coördinator op een basisschool en we hebben sinds dit jaar een server geplaatst. Nu zit ik nog met een vraag. Ik werk op het secretariaat met mapomleiding, dit zijn vaste pc's (map mijn documenten wordt opgeslagen direct op de server, dit zie je als je eigenschappen opvraagt van deze map) nu zit ik met volgend probleem. Mijn directie en de zorg werken op een laptop, om het backuppen wat te vereenvoudigen zou ik natuurlijk graag hebben dat de mappen van 'mijn documenten' ook op de server staan.

Maar wat gebeurt er dan als deze laptops meegenomen worden naar huis, kunnen ze dan nog aan deze bestanden aan en wat als ze thuis verder werken, kunnen deze bestanden dan gsynchroniseerd worden of hoe werkt dit?

Alvast bedankt

onkt

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-02 15:12
Dan worden het offline files en kunnen ze gewoon werken.
Op het moment dat ze dan aanloggen op het netwerk wordt de boel weer gesynct.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Standaard zijn omgeleide mappen offline beschikbaar, en anders kan je met group policies het gedrag misschien nog wat aanpassen. Wat had je hier zelf al over gevonden overigens? En over welke versies van Windows praten we :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• onkt
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-04-2015
Server is windows server 2003
clients zijn xp pro

Deze mapomleidingen werkten in ieder geval goed op vaste pc's maar deze gaan zowiezo niet offline. Ik wist alleen niet goed of je met deze files offline kan werken omdat deze eigenlijk toch op de server staan. Vanaf dat deze niet meer in domein zitten wist ik niet of ze nog beschikbaar zouden zijn.

Dus: standaard bij mapomleidingen kan je ook offline met files blijven werken en vanaf dat deze terug in domein komen, worden ze standaard gesynct?

Onkt

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

verdiep je er eens in zou ik zeggen in plaats van elke keer met een tegenvraag te komen.

Je moet op de share zaken instellen.

Ga naar de share waar je de mappen naar toe hebt omgeleid > properties > sharing > tabblad Caching >
Hier heb je een aantal opties.
1: Only the files and programs that users specify will be available offline
2: All files and programs that users open from the share will be automaticly available offline (Optimized for performance)
3: Files or programs from the share will not be available offline

Verder staat er nog een linkje naar de help. Hier kun je nog e.e.a lezen.

Wat er gesynchroniseerd wordt kun je met policies afdwingen of gewoon handmatig de users laten aangeven wat ze offline beschikbaar willen hebben.

suc6