Toon posts:

[Vista] stop error 0x0000008E*

Pagina: 1
Acties:
  • 444 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds een week of twee krijg ik ook steeds regelmatig een STOP error (0x0000008E) onder Vista Business.

Na deïnstalleren van een aantal programma's die ik verdacht (VMWare, Klite Codec Pack) nadat de fout opgetreden was leek het probleem even verholpen te zijn, totdat de pc na twee dagen weer spontaan rebootte.

Ik heb nog niet m'n geheugen getest, maar het lijkt me sterk dat het aan het geheugeh ligt. M'n PC is nog amper 6 maanden oud en voorheen had ik nooit problemen,
Heb wel geprobeerd memtest te draaien, maar dit is me helaas nog niet gelukt. M'n PC herkent m'n SATA dvd-speler niet als boot device.

Op de volgende site, http://support.gateway.co...k20070928123.shtml#step6a , kwam ik wel het volgende tegen over STOP error 0x0000008E:

KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED (STOP 0x0000008E)
This error is caused by malicious software (malware) such as viruses and spyware. Use the antivirus or antispyware application installed on the computer, or use Microsoft's Malicious Software Removal Tool to remove the malware. The instructions for using Microsoft's tool are located here:
The Microsoft Windows Malicious Software Removal Tool helps remove specific, prevalent malicious software from computers that are running Windows Vista, Windows Server 2003, Windows XP, or Windows 2000

Dus ik ga eerst maar eens proberen of Spyware Doctor te deïnstalleren.
Ik zie overigens ook regelmatig een Norton Scan langskomen, maar Norton heb ik zelf nooit bewust geïnstalleerd. Wellicht dat dit met andere software meegeïnstalleerd is.

Mvgr,
Manfred