Mac mini G4 geeft GSOD

Pagina: 1
Acties:

• Cain69
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2024
Mijn mac mini g4 server geeft sinds kort alleen nog maar een bootup scherm zonder apple logo weer
en laat vervolgens na 10 minuten een vraag teken zien.

ik heb echt van alles geprobeerd PRAM rest de (whole nine yard)
heb ook de harddisk vervangen en nog steeds doet die niks behalve een grijs scherm weer geven
en een irritante finder/vraag teken icon zien.

zijn er mensen die dit probleem ook hebben of weten hoe dit verholpen moet worden ?
ik heb van alles geprobeerd en weet het echt niet meer 8)7

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:18

SeatRider

Hips don't lie

Als de schijf stuk is, en je vervangt m door een nieuwe zal ie nog steeds niet kunnen booten, omdat daar geen OS op staat. Dat verklaart het vraagtekentje. Knal er even een OSX installatie schijf in?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Cain69
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2024
ja heb ik geprobeerd en heb ik houd de c key ingedrukt alleen nog steeds niks :S maar de harddisk bleek niet kapot te zijn die zit er nu namelijk weer in als ik de optionkey indruk om de boot volume te selecteren doet gaat die zoeken alleen kan die nog steeds niks vinden :S

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Boot de Mini met cmd+option+O+F ingedrukt. Je belandt in de Open Firmware. Typ nu:
reset-nvram
en druk op enter.
typ vervolgens:
reset-all
en druk wederom op enter. Je Mac zou nu moeten rebooten. Houd nu option ingedrukt en selecteer het juiste bootvolume.

Mocht dit niet werken kunnen we nog iets dieper gaan spitten, maar dat is voor later ;)

Launching containers into space