Speedtouch 716 en WRT54G Als wireless repeater/bridge (WDS)

Pagina: 1
Acties:
  • 921 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
Ik ben bezig om een wireless netwerkje op te zetten bij de ouders van mijn vriendin.
Ze hebben een Speedtouch 716 wireless router en een Linksys WRT54G met DD-WRT firmware.
Ik heb de linksys ingesteld als wireless repeater/bridge met een statisch ip (WDS).
Alle clients van de linksys krijgen keurig netjes ip's uitgedeeld van de Speedtouch.
Het interne netwerk werkt gewoon. Ik kan via de linksys de speedtouch benaderen.
Het enige probleem is dat het internet niet werkt. Ik krijg dat met geen mogelijkheid werkend.
Dit terwijl de clients die rechtstreeks op de speedtouch zitten wel kunnen interneten.
De linksys geeft keurig netjes aan dat de gateway en dns de speedtouch is. Dezelfde settings als dat de clients rechtstreeks van de speedtouch doorkrijgen.

Is er iets dat ik over het hoofd zie?

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
bump. Kan iemand mij hiermee verder helpen?

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Verwijderd

Bedoel je dat je de linksys met een kabel hebt aangesloten op de speedtouch om zo gebruik te kunnen maken van de "opgevoerde" Linksys? Of is het juist de bedoeling dat de linksys het signaal van de speedtouch draadloos opvangt en weer doorstuurt om zo het bereik van het netwerk te vergroten?

Indien het eerste geval (dus met een kabel), dan moet je de kabel die uit de speedtouch komt niet in de WAN-poort stoppen van de Linksys, maar in één van de vier LAN-poorten van de Linksys.

Ikzelf zit te denken over de tweede configuratie, dus de Linksys gebruiken als repeater die het draadloze signaal moet opvangen en weer doorsturen. Het opvoeren van de linksys in de eerste variant heeft alleen maar zin, als de andere kant ook even hard weer terug kan zenden en dat kan bijvoorbeeld een laptop niet. Daarom zit ik te denken aan de Linksys als repeater