Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wat denken jullie hiervan? (Caseconstructie ontwerp)

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik ben Krijn Haasnoot en ben 15 jaar oud en zit in 4 VWO (gymnasium). Ik volg hier al lange tijd alle casemods en constructies die hier gepost worden. Ik vind het heel leuk om al die ideeen en ontwerpen gebouwd te zien worden. Dus zat ik zelf laatst te denken waarom zal ik mijn eigen project niet beginnen. Dus begon met denken over een thema, kleur enzo. Na een tijdje denken bedacht ik me dat het wel leuk zou zijn als ik een caseconstructie zou maken met een soort van kern centrale biologische silo achtige look. Dus ben ik gaan schetsen in Sketchup.

Nu heb ik 2 ontwerpen die nog niet helemaal gedetaileerd zijn en stukken waarvan ik nog niet weet wat ik er mee wil gaan doen. Hieronder komen 2 ontwerpen

Algemeen uitleg van plaatsing hardeschijf, etc...
Bovenin de kast komt een soort waterkoeling systeem hier is de meeste twijfel over want ik wil daar wel iets leuks en opvallends hebben. Daarom heb ik nu 2 ontwerpen met 2 verschillende waterkoeling systemen. Per ontwerp word daar meer over uitgelegd.

Ook twijfel ik wat ik met de zijpanelen doe of ik er in ga graveren of dat ik het acryl panel in de vorm van een nuclear of biologisch teken maak of een combinatie van beide.

Onderin de kast zit een heel klein window. Hierin wil ik groen uv water plaatsen.

Ook zitten in het bovenste gedeelte 2 torentjes deze zijn om het lucht van de fans die bovenin de kast uit de kast te leiden.]

Voorin komen 4 fans. Ook niet alle gaten enzo zijn getekend voor doorluchting maar daar heb ik al goed over nagedacht.
Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/1735/ontwerpoi9.jpg

Ontwerp 1:
Hier is het eerste ontwerp van de kast. Het water moet over de plexiglas platen heen (waar mischien gaatjes in komen waardoor het ook gaat druppen). Bij de bovenste houdt de plaat op een gegeven moment op, hier loopt het water als een soort watervalletje naar de andere plaat die weer schuin terugloopt naar onder waarin het in een klein resevoirtje komt.
Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/1131/ontwerp1fz0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/5020/ontwerp12yr1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/5037/ontwerp13nz9.jpg

Ontwerp 2:
Hier is het tweede ontwerp van de kast. Het water loopt nu door een buis door de 2 torentjes heen waarna het in een door een soort silo heen gaat waar water in zit. Hier zit ook weer een twijfel punt voor mij of ik deze silo doortrek naar de bovenkant zodat ik daar bijvoorbeeld: koud water in kan gooien.
Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/3537/ontwerp2xi0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/6308/ontwerp22pp7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img264.imageshack.us/img264/5202/ontwerp23gn4.jpg]

Nu zijn mijn vragen aan jullie:

Denken jullie dat dit mogelijk is?
Vinden jullie het wel wat of is het spuuglelijk, dom en weet ik het wat? :P
Zou het ook mogelijk zijn om dit mbv. mallen met echt beton te maken ipv mdf?. (licht beton: 550kg m3)

Ik hoor graag al jullie op- en aanmerkingen, Tips, kritiek, ideeen en verbeterpunten?
en als jullie nog vragen hebben hoor ik het wel ;)

Of ik het direct mag maken van mijn ouders is ook nog de vraag maar hopelijk wel

Bij voorbaat dank,

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2007 11:00 . Reden: Iets vergeten ]

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

ik vind het wel cool, maar water op je ruit word echt een zooitje ;)
je kunt beter die koeltorentjes echt gaan laten werken, dat kan (wel beter) :)

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 16:24
Met beton zou ik het niet proberen, want dat wordt imo nooit strak, want dat komt niet goed bij de hoekjes en dergelijke. Wat ik je wel zou willen aanraden is om met leuke tropisch hardhouten soorten te gaan werken. Gewoon over je basis van MDF heenplakken. Zebrano geeft wellicht een effect dat wel gewenst is gezien het thema.

Die pootjes onder de kast en die twee torentjes erop wil je neem ik aan gaan draaien?

Verwijderd

Topicstarter
@ AlexanderB: Ok bedankt voor de tips :)

@ Seers: Ja ik zat wel zoiets te denken om die torentjes te laten draaien maar of dat wat word... Maar in ieder geval bedankt voor je tips :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2007 13:25 ]

Verwijderd

al gedacht hoe je die torentjes waterdicht "door" die plexi plaat krijgt? je zult of je torentjes of je plaat in tweeën moeten hakken iig

Verwijderd

Topicstarter
@ mophor: ja dat is ook nog een probleem, maarja dat moet wel te doen zijn. En anders heb ik het andere ontwerp nog :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat net ook nog te denken aan een strip om de windows die geverfd is met roestverf :)

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11 09:59
Ik zou sowieso die 4 fans voorin vervangen met 1 fan, 1x250mm > 4x120mm. Met zoiets http://www.frozencpu.com/...ns-Page1.html?id=sbgXDDst.

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-11 09:34

Cablekevin

CCCP Baby!

The_Ownman schreef op zondag 16 december 2007 @ 17:21:
Ik zou sowieso die 4 fans voorin vervangen met 1 fan, 1x250mm > 4x120mm. Met zoiets http://www.frozencpu.com/...ns-Page1.html?id=sbgXDDst.
Ik vind een grote fan persoonlijk ugly, daar kan hij zelf ook z'n redenen voor hebben denk ik.

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:44

Phalox

Solar Powerrrd

Zo ventillatieschacht-stijl vind ik anders wel iets hebben :)
Maar dan moet je fan zeer traag draaien :) hopelijk wordt dit ook verwezelijkt in de wergelijkheid.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het wel bij 4 fans houd maar het is mischien nog te overwegen :)

Verwijderd

Topicstarter
Over die langzaam draaiende fans gesproken, mischien kan ik voor een gewone fan wel een vin plaatsen die dan langzaam draait door de lucht verplaatsing met een beetje weerstand mischien.
Ik denk dat dat er wel mooi uit zal zien :)

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-11 13:45
Ik vind persoonlijk het 1e ontwerp het mooist, maar dat past misschien wat minder bij het thema dan ontwerp 2. In ieder geval wel erg origineel. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu bezig met een wat netter ontwerp met een zijwindow erbij enzo. Komt denk later deze dag :)

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Wat je ook kan doen is een ding maken waarvan ik de naam helaas kwijtben :/ Komt neer op een 'stroboscoop' gemaakt van ledjes achter of in de fan. Door die ledjes met een simpel schakelingetje om de zoveel tijd aan te zetten kan je het doen lijken alsof je fan stilstaat of langzaam draait, terwijl hij in 't echt dus wel de RPMs maakt om flink veel lucht te verzetten.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 19:41

jbr

Right back @ ya

Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 07:30:
Ik denk dat ik het wel bij 4 fans houd maar het is mischien nog te overwegen :)
Ik weet niet of je bij je ontwerp rekening hebt gehouden met de herrie die deze ongetwijfeld grote toren gaat produceren, maar dat is zoals je zelf zegt een persoonlijke keuze. Ik heb jarenlang een (qua geluidproductie) 'stofzuiger-PC' in mijn kamer gehad. Dat gaat vervelend worden zodra je hoort hoe stil alles kan. Wat dat betreft is 4 fans (ik gok op 4x 80mm) een vrij zekere bron van herrie.

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Verwijderd

Topicstarter
@ Sprite_tm: Owja dat is ook een goed idee pas gehad met Natuurkunde van dat stroboscoop :) Bedankt voor de tip

@jbr: De fans die ik wil gaan gebruiken maken maximaal maar 19 DB (120MM), en er komt voorin een fan controller waarmee ik ze kan regelen want het is helemaal niet nodig dat ze max draaien want er komt waterkoeling in :)

• BlueZero
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-11 20:51
Voorin 4x de Nexus 80mm geen probleem hoor die dingen zijn hardstikke stil

Verwijderd

Topicstarter
Hier is ff een snelle update van wat ik er nu van denk. Dat onderste stukje heb ik weggehaald en heb er maar een zijpaneel bij verzonnen. Ook weet ik nog niet zeker of het plexiglas wel groen word of doorzichtig of een combinatie van die 2. Het bovenste gedeelte is nu nog zonder waterkoeling systeem omdat ik nog steeds niet weet wat ik daar nou ga doen. Alle tips zijn welkom :)

Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/4840/12345rq7.jpg

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ziet er leuk uit :)

radiator kan toch perfect onder die koeltorens.
Dan kan je onder de radiator ook nog 2fans plakken mits nodig.

Pompje op dezelfde verdieping als het moederbord.

Zou het bovenste deel verder wel leeghouden die torens zijn een leuke blikvanger.

Nukezone FTW

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 19:41

jbr

Right back @ ya

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 12:21:
@jbr: De fans die ik wil gaan gebruiken maken maximaal maar 19 DB (120MM), en er komt voorin een fan controller waarmee ik ze kan regelen want het is helemaal niet nodig dat ze max draaien want er komt waterkoeling in :)
Ten eerste goed om te lezen dat je 120mm fans gebruikt, dat scheelt aanzienlijk in de herrie. Maar hoeveel lucht wil je verplaatsen? Is 4 fans een estetische keuze of een praktische?
Ik zou de bewerking 19dB ook met een korrel zout nemen. Dit is waarschijnlijk onder ideale omstandigheden, zet hem maar eens tegen een oppervlak; door resonantie en obstructies in de luchtstroom zit je al snel op een hoger geluidsniveau. Met vier van die jongens kun je er sowieso 6dB bij optellen. En wat die waterkoeling betreft: hard draaien hoeft waarschijnlijk niet, maar een goed airflow wel. Zou je er dan niet 2 aan de voorkant en 2 aan de achterkant van de kast zetten?

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Verwijderd

Topicstarter
@jbr: Het is vooral estetisch en beetje praktisch, en achterin komen ook nog fans ook al heb ik die niet getekend :)
Pagina: 1