Toon posts:

[WPA] Verloren paketten/ TCP-retransmissions

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Al geruimte tijd lukt het mij niet om een degelijke beveiliging te laten werken op mijn desktop. Terwijl ik op mijn laptop zonder problemen snel kan internetten met WPA-TKIP/WPA-AES beveiliging.

Constateringen (oa. Wireshark):
  1. - Veel verloren pakketten met bijgaande TCP-Retransmission's
  2. - Response met enorm veel vertraging (mailserver opvragen duurt op zijn minst 30 seconden)

Laptop:

- Broadcom kaart

Desktop:
- MSI, chipset: Ralink RT2500 (officiele drivers van ralinktech.com)

Ik heb niet het idee dat het aan de router ligt. Op dit moment ben ik genoodzaakt om te internetten terwijl iedereen zo mijn verkeer uit de lucht kan halen met airodump/kismet en weet ik het.

Ik maak gebruik van Windows Vista, dus ging mijn eerste gedachte uit naar een probleem met IPV6.
DNS server is gewoon het adres van de router: 192.168.1.1.
Default gateway: 255.255.0.0

O-)

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-02 16:59

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 03:37:
Hallo,

Al geruimte tijd lukt het mij niet om een degelijke beveiliging te laten werken op mijn desktop. Terwijl ik op mijn laptop zonder problemen snel kan internetten met WPA-TKIP/WPA-AES beveiliging.

Constateringen (oa. Wireshark):
  1. - Veel verloren pakketten met bijgaande TCP-Retransmission's
  2. - Response met enorm veel vertraging (mailserver opvragen duurt op zijn minst 30 seconden)

Laptop:

- Broadcom kaart

Desktop:
- MSI, chipset: Ralink RT2500 (officiele drivers van ralinktech.com)

Ik heb niet het idee dat het aan de router ligt. Op dit moment ben ik genoodzaakt om te internetten terwijl iedereen zo mijn verkeer uit de lucht kan halen met airodump/kismet en weet ik het.

Ik maak gebruik van Windows Vista, dus ging mijn eerste gedachte uit naar een probleem met IPV6.
DNS server is gewoon het adres van de router: 192.168.1.1.
Default gateway: 255.255.0.0

O-)
Je default gateway mag je wmb ook op 192.168.1.1 zetten, subnet daarentegen mag op 255.255.0.0, heb je de mogelijkheid om een andere laptop / wifi enabled nic te proberen?

alternativ