Gerelabelde Tyan Thunder K8w bordjes met Tyan Bios flashen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.322 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoi hoi

Ik heb een vrij forse partij Tyan K8W boards gekocht via via bij een fujitsu-siemens parts leverancier. Dit zijn de gewone Tyan boards (s2885), maar dan met een bios van fujitsu-siemens (fsc) erop.

Boards bevatten 2 940 sockets met elk 4 DIMMs. Volgens de tyan website zijn ze ook dual core compatible. Ik heb wat van deze boards gehad van Tyan en dat werkte prima (als testje) met 4x512mb en 2x opteron 275.

Nu is het zo dat de FSC-labeled boards (er staat gewoon Tyan S2885 op zowel board als doos, met een fsc-sticker ernaast) in Celcius V810 machines zaten volgens de FSC bios.

Ik (en een aantal mensen die die boards van me hebben gekocht) heb het probleem dat van de 4 cores er maar 2 gebruikt worden, en een deel van het geheugen ook niet aanspreekbaar is.

1 van de sockets lijkt dus niet te werken; de koeler (amd stock ding) wordt ook compleet niet warm. De bios (en /proc/cpuinfo) geven ook dit weer als model CPU:
'ReservedXXX' waarbij XXX afhankelijk is van de CPU (134 voor 875's bijv).

Nou ja, BIOS updaten dan maar. Not, wie schetst mijn verbazing: FSC heeft geen nieuwere bios gepubliceerd dan die op de boards zit (1.10). Lost het niet op dus :/

Een van mijn kennissen heeft hem toen hard geflashed met een Tyan BIOS. Gevolg: mobo dood.

Wie o wie heeft hier nog ideeen?

Ik baal goed, het gaat hier om zo'n 25 boards met dit issue :X

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Mail eerst eens met FSC, kans bestaat dat ze nog een (beta) BIOS op de plank hebben liggen.

Heeft die gast met het dode mobo wel een clear CMOS gedaan?

Anders gaat het moeilijker worden. Dan zou ik eerst een originele K8W s2885 scoren en per chip vergelijken of het wel echt om hetzelfde mobo en dezelfde revisie gaat. Zo ja, de Flash EEPROM uit het dode mobo wippen en met een reader / hotswap uitlezen en kijken of er wat verkeerd is gegaan bij het flashen.

Probeer ook een volledige 1:1 dump van het Tyan BIOS op een FSC plank uit. Als het dezelfde chips zijn kan je dus gewoon de originele Tyan chip in een FSC voetje zetten, clear CMOS en kijken of het boot. Zo ja, betekent dat het originele BIOS bij een flash/flashproggie een header o.i.d. toevoegt wat de flash brak maakt en zal je alle borden handmatig moeten flashen.

This can no longer be ignored.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
ja een clear CMOS is gedaan.

mja om heel eerlijk te zijn vind ik het een beetje krom dat ik moet gaan klooien met soldeerbout\voetjes omdat fsc gewoon een brakke bios heeft.

ga morgen fsc zelf eens mailen ,maar er zijn meer mensen met dit probleem. ook zij claimen gemaild te hebben... zonder resultaat.

Verwijderd

Ik ben die gast met het dode mobo, (leeft inmiddels weer...) Heb er al een originele TYAN bios opgehad (besteld bij FlashBIOS) maar zonder resultaat. Mobo start niet eens door... BIOS vervangen door originele FSC bios --> werken (nou ja, starten)

Probleem is trouwens iets anders... er worden wel twee sockets gebruikt, maar op elke socket maar 1 core... CPU-Z ziet namelijk wel gewoon twee 875's zitten, maar ziet maar 1 core op elke CPU.

AMD's CPUINFO ziet wel vier cores, maar maar 1 active core/CPU...

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Dan lijkt er toch iets meer aan de hand te zijn dan alleen maar een rebrand, lastig hoor.

LinuxBIOS lijkt support te hebben voor de K8W, dat kunnen jullie nog proberen:
http://linuxbios.org/Supported_Motherboards

Verder biedt Linux support voor hotplug CPU's, daarmee kan je misschien de andere cores ook nog tot leven wekken. CONFIG_HOTPLUG_CPU aanzetten in de kernel en kijken of je "online" nodes hebt in /sys/devices/system/cpu/cpuX/ .

This can no longer be ignored.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
als er 2 sockets gebruikt worden, waarom wordt dan maar 1 koeler warm? De andere is gewoon koud (het is hier nml koud).

Probleem met die linuxbios oplossing is dat ik zelf wel UNIX draai maar niet iedereen in mijn omgeving (aan wie ik de boards verkoop). Gevolg is dus dat dat geen goede oplossing gaat bieden.

Sowieso ga ik bij FSC eens lastig doen.
Vreemd probleem :/

Verwijderd

@Boudewijn: je zegt dat het prima heeft gewerkt met de 275 CPU erop... Aangezien de 875 en de 275 niet zoveel schelen (behalve qua prijs dan): zou je eens na kunnen vragen welke versie BIOS op die bordjes zit?

grtz

Dennis

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
ik heb de 'echte' tyans waar de 275's op werkten niet meer liggen, al lang geleden verkocht.
offtopic:
heb me op het FSC forum aangemeld, maar dat is ook niet zo snel met je als user te accepteren :X

Verwijderd

vind het ook raar dat de BIOS het eerste reepje geheugen van 2048MB maar als 1024 ziet... tweede wordt wel als 2GB gezien. Draai ik ze om, precies hetzelfde: 1*1024 en 1*2048...

iets is er toch 'mis': http://aceshardware.freef...opic.php?t=245&highlight=

Over de sockets: haal eens 1 CPU van het bord, en kijk eens hoeveel hij er dan ziet (gaat dat onder *nix zonder kernel panics? :O )

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2007 21:41 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
ik heb er geen last van, heb voor elke socket 2x 512mb momenteel in mijn desktop liggen.
gaat prima.

Je hebt ze wel in de goede config qua slots zitten (volgens de manual)?

Verwijderd

manual zegt niets over de grootte per bank... en hoe ik ze er ook in zet, blijft max 3072 MB

• teamacc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-04 05:16
dat kan komen door windows 32 bit, bij 64 bit kun je meer dan 3gig geheugen erin proppen. Als je al 64 bit draait, kan het zijn dat de bios geen 64 bit ondersteund.

Goed koper is duurder dan slecht koper

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
mja ik heb het hier niet gemerkt met een aantal tests (mobo of 8 gok ik zo) met 2gb. geen centje pijn (aka 2gb gevonden).

Maar goed, best vreemd dat niemand dit heeft.

@ramaekd: Doh, het is geen windows. Straks even testen.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
volgens een kennis van me worden de CPUs niet herkend omdat ze niet in de cpu table in de bios staan.

hij stelde voor een niet OEM k8w te scoren en dan de cpu table daaruit te halen en dan in de FSSC-board bios te importeren.

Dit heeft hij ooit bij een asus pc-dl (wel xeon dus) gedaan.
Kent iemand deze truc, en in hoeverre zal het goed gaan werken?

1 socket bezet met een dualcore proc levert dus 1 core op.
beide sockets werken (gek dat een dan totaal niet warm werd) maar het board doet niets met dual core procs... (als in: hij ziet ze als singles)

[ Voor 22% gewijzigd door Boudewijn op 17-12-2007 03:28 ]

Verwijderd

Ik heb de Phoenix BIOS Editor al... Maar kan de TYAN biossen niet openen... (BCPSYS not found) FSC gaat wel. Schijnt iets te maken te hebben met de 'nieuwheid' van de BIOS.

@Timo: Dat Windows er niets mee kan, vind ik best. Heb er inderdaad geen 64b versie opstaan. Maar de BIOS mag ze van mij gewoon herkennen. Op de FSC site staat iets van 'Memory remapping' aka 'memory hole'... Maar hoe ik die ook instel (64MB of 35xxMB, geeft steeds 3062MB memory aan)

Maar als mijn twee extra cores herkend zouden worden, heeft dat mijn voorkeur. Memory komt wel een keer! ;-)

Verwijderd

Hier is trouwens een listing van CPU-Z (om aan te tonen dat Boudewijn en ik niet aan de paddo's oid zijn) :

Processors Information
------------------------------------------------------------------------------------

Processor 1 (ID = 0)
Number of cores 2 (1 core(s) disabled)
Number of threads 1 (max 1)
Name AMD Opteron 875 (MP)
Codename Egypt
Specification Reserved134
Package Socket 940
CPUID F.1.0
Extended CPUID F.21
Brand ID 58
Core Stepping JH9-E1
Technology 90 nm
Core Speed 2191.6 MHz (11.0 x 199.2 MHz)
HT Link speed 597.7 MHz
Stock frequency 2200 MHz
Instructions sets MMX (+), 3DNow! (+), SSE, SSE2, SSE3, x86-64
L1 Data cache 64 KBytes, 2-way set associative, 64-byte line size
L1 Instruction cache 64 KBytes, 2-way set associative, 64-byte line size
L2 cache 1024 KBytes, 16-way set associative, 64-byte line size
FID/VID Control yes
max FID 11.0x
VID range 1.550 V - 1.400 V
Features XD
K8 Thermal sensor yes
K8 Revision ID 4.0
Attached device PCI device at bus 0, device 24, function 0
Attached device PCI device at bus 0, device 24, function 1
Attached device PCI device at bus 0, device 24, function 2
Attached device PCI device at bus 0, device 24, function 3

Verwijderd

Hi@All!

Ik ga vanavond eens een poging wagen om LinuxBIOS erop te zetten. Heb nog een spare chipje (met originele niet werkende TYAN bios erop) Eens kijken of ie dan wil werken...

Wish me luck!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
offtopic:
mja ik doe niet aan paddo's, val al flauw van mezelf atm:+

code:
1
2
3
4
5
boudewijn@zeus ~ $ grep model /proc/cpuinfo
model           : 33
model name      : Reserved05
model           : 33
model name      : Reserved05

Mja hier ook een raar memory issue: 6gb erin, levert 5 op in gentoo. raar.

Ik ga een support topic op het FSC forum maken, en ze een mailtje sturen.
Kent hier iemand btw een andere persoon met een Celsius V810 met dual core? Want die zijn wel geleverd.... en dat zijn dezelfde boards.

Verwijderd

LinuxBIOS = nogo... kan er geen Win2003 mee booten (dacht dat Linus alles kon?!?! ;-) )

3GB ligt denk ik aan module.. 1 wordt herkend als 1GB en 1 als 2GB... Keertje de verkoper informeren...

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
psst: Boudewijn in "Gerelabelde Tyan Thunder K8w bordjes met..."

;)

mja ramaekd opperde dat het mischien geen Tyans zijn die we hebben liggen. Net even gecheckt: staat gewoon tyan stempel op en het typenr s2885. Je ziet zelfs niet dat het bij FSC vandaan komt op een stickertje op de BIOS na.

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 10:03:
Ik ben die gast met het dode mobo, (leeft inmiddels weer...) Heb er al een originele TYAN bios opgehad (besteld bij FlashBIOS) maar zonder resultaat. Mobo start niet eens door... BIOS vervangen door originele FSC bios --> werken (nou ja, starten)

Probleem is trouwens iets anders... er worden wel twee sockets gebruikt, maar op elke socket maar 1 core... CPU-Z ziet namelijk wel gewoon twee 875's zitten, maar ziet maar 1 core op elke CPU.

AMD's CPUINFO ziet wel vier cores, maar maar 1 active core/CPU...
met alle respect, wie zet er nou 875's op een dual socket mobo?
ik weet niet of het zou moeten werken, lijkt me wel maar zet er dan iig 275's in.

en als jullie met 25 man allemaal dat ding kopen, is dit volgens mij niet echt het juiste discussie topic, ik zie hier alleen maar een slow chat van ik ga dat doen en jij gaat zus doen..

hebben jullie het overigens al met single core opterons geprobeerd? zoals de 250?

[ Voor 14% gewijzigd door IRCfreAk op 17-12-2007 22:55 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
moet gewoon werken (been there, done that)
hij heeft ze gewoon goedkoop gehad, goedkoper dan mijn 275's.

was btw ook mijn eerste opmerking.
Verder mi. totaal offtopic, ik heb het ook met 275's.

begin nu te twijfelen of ik 275's of 270's heb :P

Verwijderd

@IRCfreAk: Het probleem in dit topic is, dat DualCores niet als zodanig herkend worden. Wat heeft het dan voor zin om het met SingleCores te proberen? Zouden die wel als Duals worden herkend? ;-) Aangezien dit verder een probleem is, waar (nog) niemand een pasklare oplossing voor heeft, zal het trial and error worden. En als we dan elkaar op de hoogte houden van de status, lijkt me dat niet zo erg. Ik betwijfel verder ook, of dit een specifiek FSC probleem is. Ik denk dat er meer ge-rebrande mainboards in omloop zijn, waar mensen dezelfde problemen mee hebben. Alles wat we hier uitvinden kan hen helpen om hun problemen op te lossen, toch?

@Boudewijn: ik twijfel niet aan het feit dat de bordjes Tyans zijn geweest, ik twijfelde eraan of je eerste batch ook FSC ge-relabelde Tyans waren. Want zoals we 'weten' ondersteunt het Tyan mobo gewoon dualcores.

Maar we zullen het, zoals IRCfreAk enigszins terecht opmerkt on topic houden op "hoe flash ik de originele, Tyan BIOS op dit bord"?

Problemen waar ik tegenaan loop:

- de FSC BIOS heeft een andere vendor id, dus wil de TYAN bios niet flashen. Ik weet niet wat voor BIOS de TYAN origineel heeft, maar er zit in ieder geval een AMI flash util bij (i.t.t. de phlash16 van FSC)

- flash met uniflash over originele FSC bios levert een dood moederbord op

Wat me opvalt, is dat de BIOS van zowel FSC als TYAN in de verschillende releases van de BIOS de SI3114 firmware updaten. Maar deze versies lopen, op initial release na, niet gelijk:

TYAN
2.07 - v5.0.64
2.06 - geen update Si3114
2.05 - v5.0.49
2.04 - v5.0.48
2.03 - BIOS not released
2.02 - v5.0.35
1.02 - geen update Si3114
1.01 - v5.0.31

FSC:
1.10 - v5.0.55
1.09 - geen update Si3114
1.08 - geen update Si3114
1.07 - geen update Si3114
1.06 - v5.0.48t
1.05 - geen update Si3114
1.04 - geen update Si3114
1.03 - BIOS niet gereleased
1.02 - geen update Si3114
1.01 - v5.0.31

Ik weet niet in hoeverre de BIOS (en dan met name de POST) afhankelijk is van de calls die er gedaan worden naar de verschillende componenten, maar hier zou misschien een verklaring voor het niet meer POSTen na een uniflash met TYAN bios kunnen zitten.

TYAN support trouwens sinds de 2.05 BIOS (10-06-2005) het gebruik van Dual Cores. De 1.10 versie van FSC is op 27 juni uitgekomen, maar daar wordt geen melding gemaakt van het supporten van DC CPU's

Het probleem zit (volgens mij) als volgt:

- Tyan s2885 bord is oorspronkelijk voorzien van een AMI bios. (gezien het feit dat er een AMIflash util bij de BIOS zit en de BIOS sectie in de manual)
- FSC bord is gerebrand en hierbij tevens voorzien van een Phoenix BIOS.

AMIflash heeft de 'nare' eigenschap, dat hij alleen wil flashen, wanneer er ook daadwerkelijk is geboot van/met een AMI bios op het bord. Is er een andere (lees: Phoenix bios) gebruikt om te booten, dan is het feest al heel snel over....

Bijkomende complicatie is, dat in de TYAN(AMI)-roms ook updates zitten voor andere onboard firmware (o.a. S-ATA). Ik neem aan dat deze, tijdens het flashen naar de betreffende onboard/onchip flash devices geschreven worden. Wanneer je deze BIOS 1:1 op de flash kopieert, zal het niet werken (ben ik achter).

Voor zover ik nu kan zien is de enige mogelijkheid:

- Iemand vinden met een origineel TYAN K8W mainboard en een redelijke dosis lef
- Aantal Pm49004 flash-chips kopen
- Mainbord starten vanaf originele TYAN bios
- Hotswap van flashmem
- AMI bios flashen
- reboot --> test of flash goed is
> Ja? --> bier
> Nee? --> meer bier om het verdriet te verdrinken

@Iedereen: Kan iemand, in bezit van ORIGINEEL TYAN THUNDER K8W board, bevestigen dat hierop inderdaad een AMI BIOS aanwezig is?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2007 10:09 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Maar we zullen het, zoals IRCfreAk enigszins terecht opmerkt on topic houden op "hoe flash ik de originele, Tyan BIOS op dit bord"?
ik heb van de week een TR ingekickt om de titel te veranderen (de modjes hier hadden geen inspiratie zei een van hen :P)
reflashen met een Tyan BIOS kan mogelijkerwijs een fix zijn, daarom had ik die naam.
of dat de fix is boeit me totaal niet, ik wil bij de oplossing komen.
Het is dus een middel (dacht ik toen), geen doel. Andere oplossingen zijn mi ook prima.

Jouw hotswap tactiek lijkt me werkbaar, desnoods scoor ik wel even zo'n board. Heb hier btw een soortgelijk model liggen, zo even kijken welk nummer het is.
Zowel bij FSC (forum en helpdesk) als Tyan een berichtje geplaatst, nu nog mijn leverancier :)

5GB wordt als 4 herkend (heb 2x 512mb uitgehaald).
zo nog eens 2x 512mb lozen

kijken wat er dan gebeurt :)

edit 2 : ik heb een K8WS liggen (s2875) met orig tyan bios. Niet branded oid.
Ding draait in productieserver, maar zelfde chipset enzo :)
Kunnen we daar wat meer denk je?

[ Voor 16% gewijzigd door Boudewijn op 18-12-2007 12:01 ]

Verwijderd

Ik heb nog een paar ijzers in het vuur:

- call/req open bij TYAN om van hun bevestiging te krijgen of er een Phoenix danwel een AMI bios op 'hoort'
- Ik stuur vandaag mijn bioschip naar de States. Zal wel volgend jaar worden...
- call bij FSC

Wat je kunt doen is dit:

Benodigd:
uniflash: http://www.uniflash.org/download.htm
bios file tyan: ftp://ftp.tyan.com/bios/S2885_v208.zip

Stappen:

- Haal de BIOS van een s2885 van het bord
- Boot de s2875, hotswap de BIOS en maak met UNIFLASH een dump: uniflash -save 2885old.rom
- Flash de BIOS met de TYAN BIOS file (staat een flash.bat bij)
- Zet de BIOS terug op het 2885 mainboard
- Clear CMOS (zonder powerconnector op mainboard) 10 min
- Set CL-CMOS op default en sluit de power weer aan...
- Pray...

Mocht het board niet booten kun je weer het 2875 board booten en met uniflash de 2885old.rom terugzetten.

Good luck!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:33
Boudewijn schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 11:31:
[...]
ik heb van de week een TR ingekickt om de titel te veranderen (de modjes hier hadden geen inspiratie zei een van hen :P)
Duh, een TR met 'Ik weet het niet, verzin maar een topictitle' doet het bij mij ook niet echt goed nee 8)7 Het is jouw topic, jouw probleem dus verzin maar eens een goede topictitle :P

Ik heb ook even rondgezocht maar kan helaas niks meer vinden dan wat jullie zelf al hebben gevonden.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
offtopic:
@abba , hey jullie zijn de modjes ... jullie mogen dit soort issues oplossen, doh. je moet wat doen voor je kerstpakket (grapje!)

Wij zijn atm Tyan ermee aan het benaderen, maar dit ziet er echt goed bagger uit.
Vreemd dus dat er gewoon keihard 2 S2885 versies zijn die mogelijk (waarschijnlijk )dus op meer verschillen dan alleen de BIOS.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoihoi

Tijd voor een update.
Ik heb hier een Tyan K8W (origineel) liggen met K8W BIOS.

Overgezet op een FSC model, en die doet niets. Fans spinnen op en bij (opzettelijk) verkeerd ingeprikt mem piept hij ook..... maar geen beeld oid.

Rare dingen :/

Verwijderd

Eindelijk een doorbraak!!

Van een mede-tweaker heb ik een ander bordje gekocht. Volgens hem een origineel TYAN bord.

Bij de drop-off bekijk ik het bord, en zie dat het eenzelfde FSC bord is... Zelfde BIOS sticker, zelfde (oudere) revisie... moed... schoenen... je kent het wel.

Hij vond het vervelend, en bood me aan om het bord mee te nemen, te testen en te betalen als het werkte... en het was de EERSTE keer dat ie me zag... (Clifford, bedankt jongen!)

Thuisgekomen heb ik het bord (toen tegen beter weten in) toch maar ingebouwd.. en... er was licht aan het einde van de tunnel... AMI bios en EIN-DE-LIJK: 2 physical CPU's 4 logical...

Volgens zowel TYAN als FSC zouden op dit bord (of genuanceerder, deze revisie) GEEN Dual Cores worden ondersteund... BS dus...

Bord draaide met 2 Opteron 875 (jawel, nog steeds) 24 uur Prime stable... (vond ik lang genoeg)

Dus: als iemand tegen hetzelfde probleem aanloopt, PM me, dan kan ik zijn/haar bios-chipje wel flashen...

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
offtopic:
Komt zeker door je gebogen stroomkabel

Hardstikke netjes, dan is het toch gelukt :)

Scheelt mij en ramaekd een berg gedoe !

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoi

Ik heb de bios van ramaekd gehad, en in een van mijn bordjes gedropt.
Fans gaan 2 secs draaien, en daarna stopt alles weer :X.

Niet goed dus :/

Verwijderd

Echt niet?? ;-)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ja ondertussen een bios reset gedaan en het werkt.

Nu doet de nic het alleen nog niet, dat is voor vanavond of morgen het doel :)

Verwijderd

We kunnen eens proberen een oudere versie BIOS erop te zetten.

Ik heb de nieuwste al een keer ge-herflasht, met de hoop dat de twee embedded firmwares (NIC en SATA controller) hierbij misschien een schop zouden krijgen, maar dit heeft niets geholpen; Sata werkt wel en onboard NIC nog steeds niet. Ik verwacht er dus niet veel van, aangezien ik ervan uitga, dat de firmwares in beide BIOSen in dezelfde adres-range staan. Maar 't is het proberen waard...

edit: ben er inmiddels achter dat de embedded firmware voor de NIC alleen voor de PXE boot is. Heeft verder niets te maken met het wel of niet functioneren van de NIC zelf...

Misschien moet er ergens een jumper opgezet/weggehaald worden. Er zit bijv ook verschil tussen het functioneren van de RCV (Bios recovery mode) jumper op het TYAN en het FSC bord.Bij FSC functioneert deze idd als recovery jumper, bij TYAN heeft deze geen enkele functie, en staat ie reserved...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2008 08:05 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
LOL handig.

Ik heb de gbit poort hier ook niet werkend gehad btw.
Pagina: 1