Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Xp computer errg traag..

Pagina: 1
Acties:
  • 1.020 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De laatste tijd is m'n computer erg traag,Hij was veel sneller vroeger,Het is alsof iets nieuw op m'n pc is dat alles vertraagd,nochtans vind m'n virusscanner (Kaspersky) niets..

Ik speel World Of Warcraft op m'n pc dus hoe trager=hoe trager spel=Lastig : /

Ik heb:

Amd Athlon(xp)2600+
2.08 Ghz,512mb RAM

Oh en bij apparaatbeheer hebben m'n SSCI/RAID controllers dit:
Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten.

Ik hoop dat iemand het probleem weet.

Oh en nog iets...Bij windows taakbeheer heb ik meestal een process genaamd:

Niet-actieve systeemprocessen met rond de 90 CPU

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2007 00:12 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je niet-actieve systeemprocessen rond de 90% cpu hangen betekent dat dat er slechts 10% gebruikt wordt van je cpu.
Verder, wat heb je al geprobeerd om de traagheid te achterhalen? Doet het systeem het in een ander OS (bijv ubuntulive) sneller? Heb je al een windows reinstall geprobeerd?

• Blorgg
  • Niet online
Je hebt:
-te weinig werkgeheugen
-rotzooi op je PC geinstaleerd (al dan niet bewust)
-niet alle drivers voor je hardware correct geinstaleerd staan
-geen gebruik gemaakt van de geweldige zoekfunctie van dit forum waarmee je al deze antwoorden zelf had kunnen vinden.

Verwijderd

Het is dus niet zo dat die 90% een limiet is ofzo, het wil puur en alleen zeggen dat je CPU 90% van de tijd geen zak te doen heeft.

Heb je al herinstall geprobeerd?

512MB is inderdaad krapjes

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2007 00:17 ]

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:55

Duinkonijn

Huh?

zou eerst beginnen om te kijken of je die errors van het laden van je raid controller weg kan krijgen...

bij je leverancier ff de nieuwste drivers downloaden.. uitpakken
en dan rechts klikken op de device met probemen en dan op stuurprogramma bijwerken ?

anders verwijderen en dan weer installeren

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zijn toevallig je IDE-settings teruggevallen naar PIO? Ff een update doen/IDE-kanaal verwijderen en opnieuw installeren :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Hm ik ken niet echt alles van pc's maar werkgeheugen=Ram?

en ik zal proberen niwe raid controller update te dlen.

Windows herinstallen is lastig want ik heb de cd's niet meer

Ik zou graag weten hoe ik de rotzooi uit m'n pc haal :o M'n virusscanner zegt niets dus geen idee

Bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Michael Knight schreef op zondag 16 december 2007 @ 00:27:
Zijn toevallig je IDE-settings teruggevallen naar PIO? Ff een update doen/IDE-kanaal verwijderen en opnieuw installeren :)
Denk niet dat dat het probleem is,ik zie geen PIO bij IDE eigenschappen :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 00:29:
Hm ik ken niet echt alles van pc's maar werkgeheugen=Ram?

en ik zal proberen niwe raid controller update te dlen.

Windows herinstallen is lastig want ik heb de cd's niet meer

Ik zou graag weten hoe ik de rotzooi uit m'n pc haal :o M'n virusscanner zegt niets dus geen idee

Bedankt.
Maar je virusscanner scant niet op dingen als spyware, adware en dat soort dingen. Of gewoon progs die je hebt geinstalleerd die op de achtergrond meedraaien en je systeem dus erg traag maken.

Daarom, regel gewoon een setje cds (desnoods download je gewoon nieuwe en gebruik je je originele key, dat werkt namelijk ook gewoon en is legaal als je een legale key hebt).

En een ubuntulive proberen kan sowieso altijd.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-11 12:33
Met 'rotzooi' worden dingen zoals MSN en Xfire bedoelt. Die vreten nutteloze recources, dus gooi zulke dingen uit als je ze toch niet nodig hebt.
Als je een legale key hebt, kun je ook "via de bekende wegen" een image van XP naar binnen trekken: je hebt immers een legale key (voor de rest geen warez hier, fyi).

Verwijderd

Mwah, MSN zorgt nu ook weer niet echt voor een extreme traag systeem, dan moet er toch wel iets fout zitten.

Maar herinstall lijkt me de beste optie.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem met updaten van raid controllers,er is geen stuurprogramma;De leverancier is onbekend etc en als ik het verwijder komt het er vanzelf terug op..

En ik denk dat m'n windows illegaal is,Omdat die er ni bij zat of zoiets.

Verwijderd

Tjah dan toch even naar de winkel voor een legale versie ;)

Verwijderd

Topicstarter
Tjah niet echt goedkoop :s

• Blorgg
  • Niet online
Zo rond de 100 euro voor XP Home is niet echt duur hoor, je gebruikt het immers waarschijnlijk vrijwel dagelijks. En als je dan gaat kijken wat je na een jaar per dag kwijt bent dan is dat zo weinig dat het gewoon krenterig is om het niet aan te schaffen :P

Van een spel van 50 euro heb je minder lang plezier dan van je Windows licentie in ieder geval ;)

Maar je toont tot nog toe zelf geen enkele inzet. Je hebt nu een aantal aanknopingspunten waar je mee verder kan. Je weet dat je stuur programma's nodig hebt. Je weet ook dat je overbodige programma's kunt verwijderen, en je weet dat je nu eens zou kunnen scannen op de aanwezigheid van spy- en adware. Als je deze dingen door de zoekfunctie of google heen haalt krijg je vanzelf een berg met goede oplossingen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja Ik begrijp je wel maar ik ging eigenlijk met het geld dat ik nu heb een nieuwe video kaart en 1gig ram kopen en zou je me kunne uitleggen hoe ik het stuurprogramma kan krijgen want ik bij leverancier heb ik het onbekend

Meeste spyware scanners zijn ook weer niet gratis maar ik kan proberen

Bedankt.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 00:46:
Probleem met updaten van raid controllers,er is geen stuurprogramma;De leverancier is onbekend etc en als ik het verwijder komt het er vanzelf terug op..

En ik denk dat m'n windows illegaal is,Omdat die er ni bij zat of zoiets.
Zoek dan eerst uit wat voor RAIDcontroller dat je gebruikt en download dan de drivers ervoor.
En als je met een illegale windows werkt dan heb je imho geen recht van spreken als het niet werkt.

Maar goed, vertel eens, wat heb je nu zelf al gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
opt moment scan ik voor spyware met Spywareblaster

Wat voor raidcontroller is moeilijk want alle informatie is onbekend,

Ik ben nu niet eens zeker of m'n windows legaal of illegaal is..Maar ik vermoed illegaal maar ik herinner me dat ik een key had en windows cd's

Verwijderd

Topicstarter
opt moment aant scannen en al 10 infected objects

• Blorgg
  • Niet online
Gebruik dan eens een zoekfunctie, of vraag het Google. Eerlijk waar, zo moeilijk is dat niet.
Google: apparaatbeheer onbekend apparaat
De aller eerste hit:
Gemakkelijk een driver vinden voor een onbekend apparaat

En of je een legitime Windows versie hebt kun je ook heel eenvoudig achterhalen. Wederom, even zoeken. Ga maar naar microsoft.nl en vul in het zoekveld rechtsboven in: legale windows
Weer de eerste hit, en wat zien we dan?
Is uw software legaal?
Onze 'How to tell' website laat zien aan welke kenmerken legale Microsoft-producten te herkennen zijn. Bezoek deze site als u twijfelt aan de echtheid van uw software.
Dus nu geen vragen meer stellen zonder eerst even zelf serieus te zoeken. Zoals je ziet is het kinderlijk eenvoudig om antwoordt op je vragen te vinden :)

Verwijderd

Topicstarter
ok het spijt me dat ik me eerst niet echt inzette,Bedankt Blorgg..Soms is het antwoord makkelijker te vinden dan ik dacht

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2007 01:43 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 01:11:
Wat voor raidcontroller is moeilijk want alle informatie is onbekend,
Imho betekent dat gewoon dat je je best niet doet om te kijken wat het wel is.
Ik weet niet waar je zoekt dat je die onbekende informatie ziet, maar zo lastig is het toch niet om:
1. eerst te kijken of het een onboard raid controller is of een losse
2. dan de info op te zoeken van de kaart of van je mobo
3. dan de driver ervoor installeren.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Uitzoeken welke moederbord je hebt, rekening pc of kijk in de kast, bij de moederbord firma vind je de drivers die je nodig hebt, chipset drivers(loopt pc vlugger) en de raid controller, weet je zeker dat je daar iets aangesloten hebt, misschien kun je deze uitzetten in de setup(bios) van je pc.

Wat loopt er op de achtergrond?
"autoruns" kun je zien war er opstart, alles opzoeken met google.
ctrl alt del, dan alle processen opzoeken met google.

Spybot en ad aware pc schoonmaken.

Firefox gebruiken met plugin adblok noscript, dit is veiliger.

Indien je geen windws meer hebt probeer anders ubuntu, hoef je niks te scannen en geen spyware zoeken.
Deze is gratis, en elke half jaar komt er een nieuwe, deze kun je gratis laten afsturen(ook geen verzendkosten).

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 01:38:
op [he]t moment aan [he]t scannen en [er zijn] al 10 infected objects[.]
Mooi, enkele reis afdeling Beveiliging & Virussen dus.

En zou je zo vriendelijk willen zijn om normaal Nederlands te willen schrijven? Dat leest wat prettiger namelijk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
10 infected objects, ook niet echt gezellig...
Of gaat het alleen om Cookies ?

Een andere goed spyware scanner is Spybot S&D, scan daar anders ook eens mee. Vergeet niet TeaTimer uit te zetten.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al enkele adware en spyware gedelete.

Ook al enkele andere drivers upgedate.

Maar nu..Mijn Raid/Ssci is m'n grootste probleem..

Ik heb nu al heel de tijd erachter gezocht..maar geen succes

De enige info dat ik heb over m'n raid is dat het hardware id:

ACPI\PNPA000 is

oh en bij apparaattbeheer staan er twee raid drivers,helemaal hetzelfde met dezelfde hardware id etc

Weet niet of dat belang is maar ik dacht ik zal het er maar bijzetten

Verwijderd

Scan ook eens met Prevx CSI
Duurt maar een paar minuten en is ook zeer goed in het detecteren van rootkits.

Verwijderd

Topicstarter
Nope niets maar m'n virusscanner (kasperksy)scant ook al op rootkits..

Het probleem is niet echt dat ik een virus of spyware heb.

Verwijderd

Kijk eens in taakbeheer > processen welke processen veel van de CPU vragen, of erg veel geheugen gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
De hoogste processen zijn maar rond 5.000 kb alleen firefox is 46.000 moment maar die schakel ik uit wanneer ik een spel speel.

Explorer exe is 16.000 kb
svchost.xe 19.000
guard.exe is 13.000

niets dat veel CPU gebruikt.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 08:54

MRic3

Of praat ik weer poep?

mss heb ik er overheen gelezen maar nog niemand die even voorstelt om in het logboek te kijken?
Kijk eens wat daar eventueel in staat. Ik zal niet verbaasd zijn als er vel meldingen staan met disk :+

[ Voor 19% gewijzigd door MRic3 op 16-12-2007 18:15 ]

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:57
Als je je kast openschroeft en kijkt welk merk en typenummer op je moederbord staat kun je de drivers voor je (onboard) controller wel downloaden.

www.asus.com
www.abit.com
www.ecs.com.tw
etc.

En anders (als het een merkpc is) kijk je op de site van de fabrikant.

www.hp.com
www.dell.com
www.medion.de
etc.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Probeer ook eens ccleaner te draaien (ccleaner.com , toolbar uitvinken bij instalatie). Doe ook eens een defragmentatie, en 512 mb is echt onspeelbaar voor wow, ik weet hoe het is :)

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig krijg ik 1gb + 256video binne paar dagen :)

Misschien zelfs 2gb RAM,Weet er iemand hoe veel een goeie 2GB ram kost?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor CCleaner(300MB eraf)

En hoe precies kijk ik in het logboek Pinockio? Kweet niet zoveel van computers etc

• Blorgg
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 21:12:
En hoe precies kijk ik in het logboek Pinockio? Kweet niet zoveel van computers etc
Ik dacht dat je wat meer inzet zou tonen en zelf dingen op ging zoeken?
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 01:42:
ok het spijt me dat ik me eerst niet echt inzette

[ Voor 98% gewijzigd door Blorgg op 16-12-2007 22:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Deed ik ook,Ik zocht naar logboek en hoe open logboek en ik kreeg links die over andere zaken gingen zoals een airplane logboek en en logboeken van sites

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 08:54

MRic3

Of praat ik weer poep?

de simpele manier:
start -> uitvoeren -> eventvwr (enter)

Klik manier:
Start -> (Instellingen) -> Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Logboeken

Er staan 3 of 4 onderdelen, let op de rode kruisjes.

[ Voor 32% gewijzigd door MRic3 op 17-12-2007 08:49 ]

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• pinockio
Wat ook kan is:

Rechtsklikken op Deze Computer (op bureaublad of via Start). Kies Beheren en dan Logboeken. Kijk vooral bij Systeem en Toepassing.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb 2 van de 3logboeken ge-exporteert(Beveiliging logboek heeft niets)

-Systeem logboek: http://rapidshare.com/fil.../Systeem_logboek.txt.html
-Toepassing logboek: http://rapidshare.com/fil...epassing_logboek.txt.html

Greetz,

Fury

• pinockio
Zucht.... dit is niet wat we willen. Lees de FAQ eens (je hoeft dus niet te groeten).

Als ik 4x door moet klikken en ook iets in moet vullen ga ik dus niet kijken. Zet de belangrijkste meldingen met een uitroepteken erbij (waarschuwingen etc.) eens op een rijtje, leesbaar, in dit topic?

Verwijderd

Topicstarter
Ok Hier zijn de dingen met een rood uitroepteken:

17/12/07 De Ulead Burning Helper-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden. bron:Service Control Manager

hetzelfde op 16/12/07

deze fout blijft zicht optreden in het logboek tot 13/12,

Op 13/12 is het: De MySQL4-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden. zelfde bron als andere

Op 12/12/07 had ik: Foutcode; 0000009c, parameter1: 00000000, parameter2: 8054d570, parameter3: c4104000, parameter4: 00000136.

en deze zijn het zo'n beetje

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

Verwijderd

Heb je nu al deze tips eens geprobeerd, en als je niet wilt openschroeven, nog een tipje dan, doe eens een search met google : finding out motherboard manufacturer

Een wereld van info gaat open voor je
pinockio schreef op zondag 16 december 2007 @ 18:24:
Als je je kast openschroeft en kijkt welk merk en typenummer op je moederbord staat kun je de drivers voor je (onboard) controller wel downloaden.

www.asus.com
www.abit.com
www.ecs.com.tw
etc.

En anders (als het een merkpc is) kijk je op de site van de fabrikant.

www.hp.com
www.dell.com
www.medion.de
etc.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2007 21:37 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Laten we eerst eens uitzoeken waar nu het probleem zit of niet :)

Een paar dingen die je kan proberen:

Start > Uitvoeren > msconfig
Deze zet je op "Selective Startup" en het vinkje bij "Load Startup Items" zet je uit. Herstart je pc. Is hij nu snel?
Zo ja > je hebt software mee draaien die de boel vertrraagt, of simpelweg veel teveel software die je 512MB niet bij kan houden.
Zo nee > Dit is niet het probleem. Vergeet niet het vinkje terug te zetten.

Spyware en Virusscan maar dat heb je al gedaan begrijp ik.

Download een programma wat kan zien welke hardware er in je pc zit.
Bijv. Everest Home Edition.
http://www.oldversion.com...fe6e5a7bda6688b67229e3da2
(tegenwoordig geloof ik niet meer gratis daarom pak ik hem altijd van www.oldversion.com)

Hiermee kan je zien wat voor mainboard je hebt en wat voor SCSI en/of RAID controller erop zit of welke losse kaart je hebt.
Daar ga je dan de drivers voor zoeken, bijv. met google of op de website van de moederbord fabrikant.
Het doel is om de vraagtekens en uitroeptekens uit apparaatbeheer weg te krijgen.

Mocht je toch Windows overnieuw willen installeren, dan kan dat altijd. De Windows CD maakt je Windows versie niet legaal, maar het serienummer wel.
Meestal zit dat serienummer op de pc kast geplakt, op de zijkant of achterkant, of bovenkant.
Pak hiervan de juiste CD (XP Home of Pro afhankelijk van het serienummer) en installeer hem overnieuw en gebruik het serienummer wat op je kast staat. Dit is 100% legaal.

Dat je geen CD's krijgt klopt bij sommige systemen, de bedoeling is dat je zelf je Recovery CD's of DVD's brandt na aankoop van je nieuwe pc.

Succes.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
dreeke schreef op donderdag 20 december 2007 @ 21:43:
Laten we eerst eens uitzoeken waar nu het probleem zit of niet :)

Een paar dingen die je kan proberen:

Start > Uitvoeren > msconfig
Deze zet je op "Selective Startup" en het vinkje bij "Load Startup Items" zet je uit. Herstart je pc. Is hij nu snel?
Zo ja > je hebt software mee draaien die de boel vertrraagt, of simpelweg veel teveel software die je 512MB niet bij kan houden.
Zo nee > Dit is niet het probleem. Vergeet niet het vinkje terug te zetten.
Gaat klein beetje sneller nu.

Spyware en Virusscan maar dat heb je al gedaan begrijp ik.
Download een programma wat kan zien welke hardware er in je pc zit.
Bijv. Everest Home Edition.
http://www.oldversion.com...fe6e5a7bda6688b67229e3da2
(tegenwoordig geloof ik niet meer gratis daarom pak ik hem altijd van www.oldversion.com)

Hiermee kan je zien wat voor mainboard je hebt en wat voor SCSI en/of RAID controller erop zit of welke losse kaart je hebt.
Daar ga je dan de drivers voor zoeken, bijv. met google of op de website van de moederbord fabrikant.
Het doel is om de vraagtekens en uitroeptekens uit apparaatbeheer weg te krijgen.
Ik denk dat er geen RAID/SCSI is aangesloten nu,Op elk toestel in m'n pc is info maar niet over de raid

Verwijderd

Topicstarter
Nog iets..Op m'n taakbeheer heb ik 598geheugengebruik als ik gewoon opt internet zit en geen spel speel..Is dit met het RAM want ik heb 512 en betekent dat het over m'n RAM zit en daarom m'n pc zo traag is want ik heb rond de 700-750 geheugengebruik als ik WoW speel

• pinockio
Dat vind ik nogal veel. Verwijder eens alle overbodige programma's.
Ik heb niet de hele topic gelezen maar ik heb nog wel een tip voor meer snelheid: verwijder Norton, Kaspersky, McAfee of welke andere uitgebreide virusscanner dan ook en installeer (tijdelijk) AVG.

En vooral: plaats meer RAM. 1 GB is tegenwoordig heel normaal voor XP. (Dat ze het in 2001 introduceerden toen 64 MB normaal was en sommige merken PC's verkochten met XP en 64 of 128 MB RAM betekent niet dat dat optimaal is.)

Ik heb 2 GB en gebruik zo'n 570 MB "als ik gewoon opt internet zit". Bij 512 MB intern zou dat toch wel heel wat minder moeten zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door pinockio op 21-12-2007 23:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Yup ik heb Kaspersky,kzal hem deleten

en off-topic:Hoeveel kost een 2Gb RAM tegenwoordig?

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 13:59

chromeeh

the Gnome

Klein beetje off topic:
Ik mag aannemen dat als je pc geïnfecteerd is, je je WoW password op een 'cleane' pc af zsm gewijzigd had?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Topicstarter
Ja natuurlijk,Kzou de kans om m'n Hunter met tier4stukken enz te verliezen niet riskere,Kheb daar veel tijd ingestopt en hij is erg veel waard.;

On topic:Sins Kaspersky gedelete is is het volgende gebeurd:

-Minder lag op wow
-Geheugen gebruik van 750naar400op wow en van 589naar261 op het internet,

Heeft dus al geholpen!

Nog iets anders dat het kan droppen?

Ik heb nu AVG anti-spyware en de AVG anti virus

Verwijderd

Topicstarter
Ok erg raar ik start WoW nu en ik had 400-420 geheugengebruik,niet te veel lag,alles gaat goed en ineens na een 40tal minuten heb ik ineens lag men ventje loopt vast om de 2seconden,Ik alt tab en ineens heb ik 840 Geheugengebruik,Hoe kan dit?Is er iets op m'n pc dat zoveel inneemt?

• pinockio
Wat denk je zelf? Misschien gebruiken de maps etc. van WoW wel zoveel geheugen. Kijk eens bij de aanbevolen (niet: minimale) hoeveelheid RAM? (Ik zeg nogmaals: zet er minimaal 512 MB bij.)

Nog een tip voor meer snelheid: defragmenteren. Maak (vooral bij een oude schijf) wel eerst een back-up van belangrijke data. Ik maak het te vaak mee dat het fout gaat tijdens defragmenteren.

Zet wel je virusscanner uit, en een kop koffie.

Nog iets: je lijkt telkens te willen dat we je aan het handje nemen. Je hebt geluk met een aantal mensen die toch de tijd nemen je te helpen. Probeer zelf eens de Search te gebruiken, en kijk zelf in de pricewatch voor prijzen. En doe iets met de tips. Heb je bijvoorbeeld al Sandra, Hwinfo of Everest geïnstalleerd en gekeken wat voor hardare - o.a. geheugen - er in je PC zit?

Zo nee, --- je weet het antwoord al.

[ Voor 37% gewijzigd door pinockio op 22-12-2007 11:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
WoW heeft minimim 512MB ram vereiste en recommended 1Gb dus ik denk dat ik een 1Giga ram of 2giga(hangt af van prijs) zal kope en er staats ook 128Video bij recommended en ik heb een 64,ben van plan een 256 te kopen.

Defragmenteren deed ik 3weke geleden,Kzal het nog eens doen voor de zekerheid.

Misschien heb je gelijk Pinockio,Ik zoek misschien niet genoeg,ik denk zelf dat ik verkeerd zoek..Ik vind wel iets maar niet het antwoord op m'n vraag..Wel in verband ermee maar ik denk dat een nieuwe RAM en Video card aanschaffen al veel zal helpen.

nog iets denk niet dat het wow is,Ik sloot wow af en ik heb nu nog altijd 550Geheugengebruik als ik niet op internet zit en gewoon op m'n bureaublad kijk met taakbeheer open

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2007 13:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm omdat Ik denk dat er een programma op m'n pc alles vertraagd ga ik even m'n programma's opsommen,de reden dat ik dit denk is dat ik nooit zo traag was een paar maanden geleden.

programma's:

-World Of Warcraft
-Kart rider
-Msn
-Ccleaner
-ATF-Cleaner
-Registry mechanic
-AVG anti virus
-AVG anti spyware
-Ventrilo
-Cyberlink-PowerDVD
-Flash Movie Player
-Irfanview
-Mozilla firefox
-Microsoft CAPICOM
-microsoft visual studio,frontpage,works,office
-microsoft.NET
-Movie Maker
-MSN messenger
-MSN games
-NetMeeting
-Outlook express
-Spybot-search and destroy
-Spywareblaster
-Systemrequirementslab
-Viewpoint
-Windows media components,media connect 2,Media player
-Windows NT
-Winrar
-Xerox

Ik heb alles zo'n beetje opgezocht maar niets over het vertrage van m'n pc.

Er moet gewoon iets zijn dat mijn computer vertraagd..Het is alsof er iets is geinstalleerd dat alles massa's vertraagd...IK bedoel 550MB geheugengebruik tijdens op het internet bezig zijn en maar 1site open,Ik ben er zeker van dat dit weiniger was want ik kon opt internet en wow spelen tesamen zonder lag en nu is een van de twee al een vertraagde bundel.

• pinockio
Wat denk je van herinstalleren?

Verwijderd

Topicstarter
Wat herinstalleren?Windows?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:55

Duinkonijn

Huh?

tip

start msconfig en zeg alle programma`s die je zelden gebruikt uit

http://www.netsquirrel.com/msconfig/msconfig_xp.html

[ Voor 28% gewijzigd door Duinkonijn op 22-12-2007 22:18 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• pinockio
Ja, Windows, tenzij je Linux draait en dat nog niet gemeld hebt :+, aangezien je een totaal vervuild systeem hebt met honderden megabytes aan spookprocessen. Nog een tip: zoek eens op "Process Explorer" met Google en draai dat. Zoek daarna op de bestandsnamen van alle processen die je niet kent en die veel geheugen gebruiken.

Uit je logboek:
Op 13/12 is het: De MySQL4-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden. zelfde bron als andere

Je hebt dus ooit MySQL geïnstalleerd maar niet goed verwijderd; Kaspersky vond blijkbaar geen rootkits of Trojans, dus je ziet (zelf) iets erg over het hoofd in je event viewer of je hebt een nog onbekend virus.

(Dit is ook mijn laatste reactie, de rest moet je zelf doen.)
Duinkonijn schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 22:17:
tip

start msconfig en zeg alle programma`s die je zelden gebruikt uit

http://www.netsquirrel.com/msconfig/msconfig_xp.html
Lees de blaat voordat je kraakt. Is al 5x genoemd.

[ Voor 10% gewijzigd door pinockio op 23-12-2007 11:39 ]

Pagina: 1