Toon posts:

ethernet HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben van plan om een externe HD aan te kopen van 500 GB maar twijfel nog tussen een USB of ethernet? Ik zou deze vooral gebruiken om films te streamen naar mijn xbox en bij ethernet heb je natuurlijk het grote voordeel dat de pc niet moet aanstaan.
heeft er iemand ervaring mee met streamen en welke snelheid mag ik verwachten ten opzichte van een USB (v1 en v2)

alvast bedankt voor de reacties

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:22
de meeste populaire merken hebben 100mbit, you do the math.

no comment

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Uit mijn ervaringen is gebleken dat het verschil uitmaakt of je de HDD aan je PC knoopt of aan je router.

In het laatste geval (via router) heb ik specifiek gekozen voor een NDAS omdat dit protocol iets sneller is dan ethernet of USB 2.0 via een router (allerlei beperkingen, bv. de max. SMB snelheid). Niet alle routers ondersteunen dit non-TCP/UDP protocol.

Aan je PC geknoopt is volgens mij ethernet met 100 Mbit de langzamere, terwijl USB 2.0 480 Mbit geeft... Firewire 800 (mits je die op je mobo hebt) is nog rapper, maar die HDD's zijn ook weer wat duurder.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Vergeet ook niet het gebruik van externe sata poorten, sommige mobo's hebben die ook namelijk. Ik weet alleen niet welke snelheden deze halen...

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

e-sata doet 375 MB/s oftewel 3000Mbit bandbreedte. USB 2.0 doet 60 MB/s bij een bandbreedte van 480 Mbit. Er zijn echter (als je deze optie wilt gebruiken) weinig routers die zo'n aansluiting hebben. Moderne PC's/mobo's daarentegen wel. 100 Mbit ethernet doet 12 MB/s geloof ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Edgarz op 16-12-2007 13:27 ]

Verwijderd

e-SATA biedt 3Gbps low-level bandbreedte en maximaal 300MB/s aan throughput, geen 375MB/s. Delen door 8 is fout. USB biedt 480Mbps aan low-level bandbreedte en iets van 20 tot 40MB/s aan throughput. Met 100Mbps ethernet kom je op iets meer dan 10MB/s aan throughput.

Als je over doorvoersnelheid (throughput) spreekt, mag je de noodzakelijke overhead nodig voor de transmissie, niet meerekenen. De doorvoersnelheid is namelijk de snelheid dat je daadwerkelijk data kunt versturen. Sommige interfaces hebben meer overhead dan anderen (b.v. door 10/8 encodingschema). De doorvoersnelheid is dus de bandbreedte minus de effectieve overhead, en regelmatig komt dat neer op door 10 delen. :)
Pagina: 1