Toon posts:

[x1950pro AGP] Bios modden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sapphire ATi x1950pro AGP, deze klokt niet echt goed. Stock is 580/1404, met OC krijg ik 'm stabiel op 594/1445 met stockcooler, meer niet. Nou is er een programmaatje, RaBit, waarmee je je Bios kan uitlezen en aanpassen. M.b.v. een flashtool kan je dat weer inlezen.

Ik dacht er over om een Bios-volt-mod te voltrekken, stock staat de vcore op 1,3v, ik wil wat hoger proberen, in stapjes van 0,25v. Daarom vroeg ik mij af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met het verhogen van de vcore op deze kaart, heb zelf al vaker graka's geflast e.d., maar ik heb geen zin om de kaart te verkrachten, en heb geen idee of 'ie die paar volt aankan. De bedoeling is om na/voor het vcore-verhogen ook een Zalman VF1000 erop te monteren, i.v.m. koeling.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2007 21:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die er ervaring mee heeft? Ik ben erg aan het twijfelen of ik het wel zal doen, vooral lijkt het me lastig om je bios weer terug te flashen als het mis is gegaan, aangezien je dan geen beeld meer hebt, en je kaart voor hard-reboots kan zorgen.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, nog maar een kickje dan ;)

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Probeer anders eerst een andere koeler. Naar mijn ervaring helpt dat het meest.

Yes, but no.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, Zalman VF1000 is besteld, maar heb nog steeds dezelfde vraag, kun je in dit bios het voltage probleemloos een beetje verhogen? Ja ik begrijp dat het risico's met zich meebrengt, maar niet dat je bij 1,325v ipv 1,3v gelijk niet meer kan booten oid.

Verwijderd

Het is toch veel makkelijker om een voltmod op je kaart te zetten? Dan loop je ook niet het risoco je kaart dood te flashen met een verkeerd ge-edit bios.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 19:09:
Het is toch veel makkelijker om een voltmod op je kaart te zetten? Dan loop je ook niet het risoco je kaart dood te flashen met een verkeerd ge-edit bios.
Zijn er al voltmods bekend dan?

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 23:35:
Niemand die er ervaring mee heeft? Ik ben erg aan het twijfelen of ik het wel zal doen, vooral lijkt het me lastig om je bios weer terug te flashen als het mis is gegaan, aangezien je dan geen beeld meer hebt, en je kaart voor hard-reboots kan zorgen.
Kan je gewoon met een PCI kaartje terugzetten dan. Heb ik ook al gedaan met een X800, lukt perfect..

Verwijderd

ToppieJoppie heb je de sprong al gewaagd?

Ik zit ook te denken om m'n X1950Pro AGP te flashen en heb al wat zitten lezen erover.
Ik heb alleen een vraag, namelijk, ik las dat de X1XXX series 2D en 3D snelheden gebruikt, maar ik heb niet het idee dat mn AGP versie 2 verschillende snelheden heeft, aangezien ik de Bios heb gecontroleerd met RaBiT 2.2.1, en in het tabje "Clocking" de Default en Overdrive 2D op dezelfde clock snelheden staan.

Nu is eigenlijk de vraag, moet ik deze beide op bijv. 610/750mhz zetten of de Default op de standaard (581/702) laten staan? Ik zou wel 1,350 VDDC willen gebruiken ipv 1,300 VDDC standaard alleen is dat mogelijk door de bios te flashen aangezien ATITool hier voor geen meter werkt.

Verwijderd

Als je de clocks aanpast op die manier dan zal in het vervolg je kaart booten met de nieuwe speeds. Eigenlijk maakt het maar weinig uit, een voltmod zou beter doen zodat je hoger kan klokken. Kamp op het moment met hetzelfde issue en er zijn mods rondgaande dat je tot 1.85Vcore gaan kan :+ :P

Ook 750MHz met de core was geen probleem :9
Pagina: 1