[Oude games] Te snel?

Pagina: 1
Acties:

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:14
Goeieavond :)

Behalve grafisch geweld met Crysis e.d. speel ik soms ook nog wel oude arcade spellen, zoals de Arkanoid kloon Dionakra. Ondanks de 8-bit textures in dit DirectX6 2D spel vind ik het toch nog lekker spelen.

Alleen het spel draait te snel, veel sneller dan het geloof ik ooit gedraaid heeft moeten hebben. Het balletje gaat op het gegeven moment zo snel dat mijn Syncmaster monitor het bijna niet meer kan bijhouden. Dit komt denk ik, omdat er te veel frames gerenderd worden of omdat de snelheid van het spel samenhangt met de snelheid van mijn processor. Weet iemand of je voor zulke problemen een CPU idle programma of zoiets dergelijks kan downloaden?

De maker (Prism) bestaat niet meer, en volgens een cheatsite heet de maker nu BM Entertainment maar die hebben een site van één pagina dus daar kan ik ook niet veel mee? Ik heb ook geprobeerd het in het nooit werkende compatibiliteitsmodus te draaien maar natuurlijk werkt dit ook niet. In Wine start het spel niet eens op, dus daar houdt het al snel op :p

Iemand een idee of moet ik dit virtueel gaan lopen draaien?
Alvast bedankt,
Sebas

Specs:
AMD 6000+ @ 3.1 GHz
nVidia GeForce 8800GTS (ook OC'ed maar dat doet er niet toe)
Windows XP Home
Samsung Syncmaster 205BW

[ Voor 13% gewijzigd door Sebazzz op 15-12-2007 20:48 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:35

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Gebruik de turbo knop. ;)

Kan het komen door PowerNow/CnQ? Zet dat eens uit.
Misschien meet het programma de snelheid van de processor wanneer deze niet belast wordt, laten we zeggen 1600MHz. Bij belasting springt de kloksnelheid naar 3GHz en loopt de game te snel.

Tot zover mijn theorie. :P

[ Voor 58% gewijzigd door PD2JK op 15-12-2007 20:43 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Hey, ik heb dit voor je kunnen vinden, heb het zelf nooit geprobeerd (heb het ook met oudere games gehad dat ze supersnel lopen) .. Maar wie weet is het wat ?

Het programma heet CPU Killer ( hoop niet dat je CPU echt gekilled woord though ;) )

http://www.cpukiller.com/

Hier heb ik het gelezen (onderaan op de pagina)

http://www.techspot.com/v...-ATI-Radeon-9800-Pro.html

Ben benieuwd of het werkt ! Dan ga ik het ook eens proberen :9