23 dec 2007 conjunctie

Pagina: 1
Acties:
  • 486 views sinds 30-01-2008

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-12 13:16

Zillion01

Obey your screen!

Topicstarter
Van de Wikipedia
A very remarkable planetary/galactic configuration occurs on December 23rd and 24th 2007. The configuration on December 23 — Mars, Earth, Sun, Mercury, Jupiter, Galactic Centre — is shown in the graphic simulation linked below; it becomes even more remarkable in that it will be accompanied by the Full Moon (conjunct Mars) at about 2 a.m. on December 24 when a simultaneous Venus square Neptune occurs. It is even more remarkable in that the Pluto/Sun conjunction appears exactly on the Winter Solstice, just past conjunction with the Galactic Centre.

Link below is the view from Mars toward the Jupiter, Mars, Earth, Mercury, Pluto alignment toward the Galactic Centre on 23 December 2007 which occurs just after the Pluto/Jupiter (Heliocentric) conjunction on 23 November 2007. NASA Solar System Simulator for 23rd Dec 2007

Solar System on Dec 22, 2007. What is not shown is Pluto (which would be to Jupiter's right) Saturn, which follows down from Venus, and Uranus and Neptune. Saturn and Neptune form the cross's t-member. It is a 23/12 configuration. There will be a full moon on Dec. 23, 2007
Nu lijken alle new age gasten helemaal los te gaan en kondigen dit aan als de happening die eigenlijk in 2012 zou moeten gebeuren. Dit is het kruis van de maya's etc etc en we zouden er 5 jaar naast zitten met onze jaartelling... Heeft er iemand hier verstand van astronomie en kan daar wat zinnigs over zeggen? :)

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:57
(Mooi, linkje erbij.)

Astrologische en astronomische data liggen sowieso vast; deze "happening" was dus 10 jaar geleden bijvoorbeeld ook al bekend, en deze wordt niet zomaar een paar jaar verschoven. Een conjunctie van meerdere planeten gebeurt wel vaker (enkele jaren geleden nog bijna alle planeten in het teken Stier).

[ Voor 5% gewijzigd door pinockio op 16-12-2007 08:15 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Zillion01
  • Laatst online: 11-12 13:16

Zillion01

Obey your screen!

Topicstarter
Done! Check behalve dat artikel van Wikipedia, ook de explosief in grootte groeiende omvang van komeet Holmes en ook nog het artikel van de Nasa over de nieuwe zonnecyclus die nu misschien begint. Actuele zon foto's hier. Weird stuff opeens aan de hand in de sky :)

Verwijderd

Zou iemand mij in lekentaal kunnen uitleggen wat een sterren conjunctie nu precies is?
Voor zover ik heb begrepen staan er dan een aantal sterren/planeten netjes op een rij, is dit correct?

Overigens geloof ik er niet zo in dat we er zomaar 5 jaar naast zouden zitten ;p Dit is prima uit te rekenen allemaal.
2012 zou volgens de maya's en nog een zwik andere schrijvers/voorspellers het jaar van de grote wereldverandering worden. Nu wil ik best geloven dat we rap op een grote wereldverandering afgaan, zij het goed of slecht, maar dit zie ik nu niet meer in een paar dagen gebeuren ;-p
Over een jaar of 5 zou dan iets aannemelijker zijn, maar goed, dat zou meer in een ander topic thuishoren.

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Pluto is helemaal geen planeet, maar een kbo en nog niet eens de grootste, dus waarom die in het verhaal voorkomt?

Vind het allemaal prima, klinkt leuk, maar heeft alleen een impact als we een sonde die richting op willen sturen. Het doet misschien wat met de magnetische velden cq straling rondom de planeten, maar niet zodanig dat het het leven hier op aarde zou kunnen beinvloeden.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:10

Exirion

Gadgetfetisjist

Dit is inderdaad allemaal prima te berekenen. Sterker nog, ik heb hier zelf ooit software voor gemaakt die door astrologen gebruikt wordt. Het is alleen allemaal door elkaar gegooid wat ze hier schrijven. Je moet onderscheid maken tussen een heliocentrisch projectie en een geocentrische projectie. Astrologen werken met de geocentrische projectie (de stand van hemellichamen tov de aarde op een cirkel geprojecteerd) maar dit soort constellaties kan ook slaan op een heliocentrische projectie waar de zon het middelpunt is en de aarde zelf ook geprojecteerd kan worden.

Een aantal dingen die ze noemen zie ik terug in de geocentrische projectie (net even snel gekeken) maar andere dingen weer niet, Al met al een vaag verhaal en het is onzin dat we ons 5 jaar vergist zouden hebben want dit kunnen we al vele jaren allemaal nauwkeurig berekenen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-12 14:25

MicroWhale

The problem is choice

over die 5 jaar verschil:

Beide kalenders zijn uiteraard nauwkeurig. Echter: Ze beweren nu dat onze jaartelling ergens 5 jaar kwijt is geraakt ten opzichte van die van de maya's. In die laatste zouden ook cycli verwerkt zijn die samenhangen met de conjunctie van planeten. Omdat nu dus zo'n alignment plaatsvindt, beweren de 2012 voorspellers van alles-en-nog-wat opeens dat er 5 jaar kwijt moeten zijn, anders zou het allemaal niet meer kloppen.

Geen idee of het klopt, over 5 dagen zullen we het weten :)

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:41
siggy schreef op zondag 16 december 2007 @ 09:57:
Pluto is helemaal geen planeet, maar een kbo en nog niet eens de grootste, dus waarom die in het verhaal voorkomt?

.......
Ja duhhh, sinds augustus 2006 is Pluto geen planeet meer..

• Dido
  • Registratie: Maart 2002

Dido

heforshe

bszz schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 12:43:
Ja duhhh, sinds augustus 2006 is Pluto geen planeet meer..
Daar hadden die Maya's toch wel rekening mee kunnen houden, lijkt me. :|

Wat betekent mijn avatar?

• bszz
  • Registratie: November 2002
Dido schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 15:43:
[...]

Daar hadden die Maya's toch wel rekening mee kunnen houden, lijkt me. :|
En in 2012 wordt het gewoon weer een planeet ;)

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:05

GeeBee

Oddball

MrWilliams schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 12:34:
over die 5 jaar verschil:

Beide kalenders zijn uiteraard nauwkeurig. Echter: Ze beweren nu dat onze jaartelling ergens 5 jaar kwijt is geraakt ten opzichte van die van de maya's. In die laatste zouden ook cycli verwerkt zijn die samenhangen met de conjunctie van planeten. Omdat nu dus zo'n alignment plaatsvindt, beweren de 2012 voorspellers van alles-en-nog-wat opeens dat er 5 jaar kwijt moeten zijn, anders zou het allemaal niet meer kloppen.

Geen idee of het klopt, over 5 dagen zullen we het weten :)
We zijn ook wel wat kalendertijd kwijtgeraakt in de loop van de geschiedenis om kalenders weer "op tijd" te laten lopen met de zonnetijd. Maar dat zijn er hoogstens een paar dagen geweest dacht ik.

http://www.hvh.tmfweb.nl/kalender/k_historie.htm

en op http://nl.wikipedia.org/wiki/Gregoriaanse_kalender staat een mooie stunt waardoor wordt verklaard hoe het komt dat de herdenking van de oktoberrevolutie op 7 november is :)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Kan een astroloog (of een astronoom of voor mijn part wie dan ook) uitleggen waarom een conjunctie van planeten iets speciaals moet bewerkstelligen en mij ook even een lijstje geven met de bijzondere dingen die gebeurd zijn bij de vorige conjuncties?
Niet? Dacht het al. Als je in astrologie gelooft (het is geen wetenschap) dan zul je alles wat op die dag gebeurd hiermee in verband brengen, zonder te zien dat dezelfde dingen ook op willekeurig andere dagen gebeuren.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Maasluip schreef op woensdag 19 december 2007 @ 11:06:
Kan een astroloog (of een astronoom of voor mijn part wie dan ook) uitleggen waarom een conjunctie van planeten iets speciaals moet bewerkstelligen en mij ook even een lijstje geven met de bijzondere dingen die gebeurd zijn bij de vorige conjuncties?
Niet? Dacht het al. Als je in astrologie gelooft (het is geen wetenschap) dan zul je alles wat op die dag gebeurd hiermee in verband brengen, zonder te zien dat dezelfde dingen ook op willekeurig andere dagen gebeuren.
Buiten een licht afwijkende waarde voor de getijden krachten niet veel, nee.

• Xyzar_
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09-2014
Daar hebben we topicreports voor. Die zijn al een aantal keer gebruikt om hetzelfde aan te kaarten, maar het detail dat iedereen over het hoofd ziet, is dat dit topic eerder was ;).

[ Voor 64% gewijzigd door Confusion op 19-12-2007 11:27 ]

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Modbreak:Discussie over dit onderwerp kan verder in Hoe serieus kunnen we de Maya-voorspelling nemen?

Dit topic was eerder, maar het laatste is blijkbaar aantrekkelijker om in te posten ;).

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.