[linux/php] FFmpeg exec doet niets

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om met ffmpeg video te converten naar flv. Op dit moment heb ik alles aan de praat, ffmpeg , php5, ffmpeg-php zijn instaleerd. De test pagina van ffmpeg-php werkt ook prima. alleen zodra ik van uit een php script de exec aanroep gebruerd er niets. Geen foutmelding maar ook geen resultaat. Nu ben ik een redelijke noob met linux, de exec functie en zeker met ffmpeg.

Dit is de code die gebruik om ffmpeg aan te roepen:
PHP:
1
exec("ffmpeg -i ../raw/BikeSpeed.mpeg ./1-627aa783a17690d84309c15115d5a54c/video/BikeSpeed2.flv");

ik heb ook geprobeerd de linux structuur mee te geven zonder enig resultaat:

PHP:
1
exec("ffmpeg -i var/www/raw/BikeSpeed.mpeg var/www/film/1-627aa783a17690d84309c15115d5a54c/video/BikeSpeed2.flv");

als ik deze code in de console draait doet hij het prima en krijg in mooie flash video.

Ik heb het vermoeden dat het met de rechten van www-data te maken heeft, maar omdat ik geen terugmelding krijg schiet dit niet.
Ik heb geprobeerd op de ffmpeg.so (het bestand wat nodig is om php met ffmpeg te laten praten) open te stellen voor www-data. Dit heeft wederom geen effect gehad. Ben er overigens niet zeker van of dit het juiste bestand is wat ik moet hebben. (might be barking up the wrong tree).

Met google kan ik niets vinden waardoor ik dit probleem kan oplossen, maar zoals ik al zei ben een redelijke noob op dit gebied en het kan zijn dat ik simpel weg nog niet weet waar na ik moet zeoken >:)

Als iemand mij zou kunnen helpen....graag!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
ffmpeg.so? Das zowiezo niet de goede, je moet niet de library aanroepen maar gewoon ffmpeg...

Mijn script doet:
code:
1
2
3
4
<?php
$cmd = '/usr/local/bin/ffmpeg -i "'.$path_tmp.'" -ss 1 -s 320x240 -vframes 1 -f mjpeg "'.$path_screenshot.'"';
exec($cmd);
?>

Vergeet hem niet compleet aan te roepen (whereis ffmpeg) want PHP kan wel heel ergens anders zoeken ;)

[ Voor 64% gewijzigd door Megamind op 15-12-2007 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry tik fout, die roep ik ook aan, maar geen resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
never mind... als de nood het hoogst is.
Bleek dat ik een foutje in de code had gemaakt (de .so) bij het testen van de vele variaties. Met het vrijgeven van ffmpeg.so en het vervolgens aanroepen van ffmpeg doet hij het.

Me very happy.