Vista OEM validatie probleem

Pagina: 1
Acties:

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06-2025
Ik heb de hele dag al gezocht naar antwoorden op het volgende probleem maar tot nu toe niks kunnen vinden:

Ik heb een paar maanden geleden een nieuw systeem gebouwd. Ik heb er niet direct een windows licentie bij gekocht.
Gister heb ik een nieuw systeem in onderdelen besteld met een Vista oem licentie voor mijn andere systeem.
Ik heb een schone partitie gebruikt voor de installatie en na het installeren met succes windows geactiveerd.
Na de activatie heb ik nog 2 oudere harde schijven op mijn systeem aangesloten en ben ik verder de drivers gaan installeren.
Echter, na een half uur is mijn windows niet langer geactiveerd, omdat ik de hardware heb gewijzigd ??? Buiten de harde schijven heb ik niks veranderd.

Doe ik nou iets niet goed?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Microsoft even bellen en de situatie uitleggen (of de computer volgen als het buiten de kantooruren is zoals nu). Ik had net hetzelfde na het toevoegen van één HDD.

Verwijderd

Gewoon ff dat 0800 nr bellen waar Vista mee komt.
Telefoon menu volgen (geloof optie 1), nummertje intikken in je tel, daarna nummer wat je hoort inkloppen op de pc en klaar.
Had ik vanmorgen toevallig ook, bootschijf vervangen door een groter (en sneller exemplaar).

• Royer
Is het bij jou nu wel opgelost dan?
Normaal gesproken is het toch wel mogelijk om een harddisk oid toe te voegen?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het is opgelost bij mij ja. Ze deden er helemaal niet moeilijk over. De Microsoft activatielijn is over het algemeen nogal vriendelijk :)

• Royer
Bedankt voor de snelle reacties. Ik ga ze maandag gelijk bellen _/-\o_

Verwijderd

Maandag? Je kunt ook gewoon NU bellen hoor, krijg je een systeem aan de lijn. Paar keer een vraag beantwoorden door (geloof 1) in te drukken en klaar!

• Royer
Hmmm, ik heb een keer gebeld en kreeg een antwoordapparaat aan de lijn met de mededeling of ik tijdens kantooruren terug wilde bellen..... Misschien had ik verkeerd nummer. Ik ga het vannacht na mijn werk nog een keer proberen. Bedankt

• FuzzyLogic66
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-02 08:19
Dat krijg je als je belt via de contact pagina van de microsoft site. Als je het nummer belt waar Vista mee komt als de activatie mislukt is dan kun je ze wel bereiken.

Ik had het probleem dat mijn systeem plotseling als illegaal werd beschouwd, gelukkig idd vriendelijk geholpen door de microsoft helpdesk. Je kunt zeggen wat je wil over microsoft, maar die helpdesk hebben ze wel goed voor mekaar!
Pagina: 1