Crysis != Far Cry

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008

• Grutman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-02-2024
"Hoewel Crysis nog maar net op de markt is, wordt er al druk gewerkt aan een opvolger van de Cry-engine. Met de nieuwe Far Cry 2-engine wil Ubisoft de lat nog hoger leggen."

De nieuwe Far Cry 2-engine die nu door Ubisoft wordt ontwikkelt is de opvolger van de Cry-engine, deze werd gebruikt in het spel 'Far Cry', NIET in Crysis.
Het feit dat Crysis dus nog maar juist op de markt is, heeft NIETS te maken met het feit dat Ubisoft aan de opvolger van FarCry werkt. Crysis wordt immers uitgegeven door EA Games en gemaakt door Crytek, die niet meewerken aan Far Cry 2 door Ubisoft.
Ook al was Crysis niet uitgekomen, dan nog, of dan zeker, had Ubisoft aan Far Cry 2 gewerkt.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:02
Bedankt voor het melden.

Je hoeft niet te reageren natuurlijk als je niets toe te voegen hebt.

[ Voor 65% gewijzigd door Harm op 15-12-2007 19:24 ]

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:38

Zerora

Ik Henk 'm!

http://en.wikipedia.org/wiki/Crysis verteld mij dat Crysis de CryEngine2 gebruikt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Far_Cry_2 verteld mij dat Far Cry 2 een door Ubisoft gemaakte engine genaamd Dunia gebruikt.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-02 10:46
a) Ik denk dat jij niet een topic wilde openen. Dit komt noggal uit de lucht vallen en zal wel bedoeld zijn als reactie op een post.

b) Het voltallige team van Crytek is opgestapt bij Ubisoft nadat FarCry klaar was. Ubisoft heeft alleen nog de rechten op de naam FarCry, voor de rest niks. Ze melken dit nu uit met een nieuw spel onder de noemer Far Cry 2, met hun eigen nieuwe engine (Dunia), die los staat van de CryEngine waar Far Cry op draait. Het team dat Far Cry ontwikkelt heeft, heeft nu de CryEngine2 engine gemaakt, waar Crysis op draait. Ze konden het spel alleen geen Far Cry 2 noemen omdat Ubisoft dus die rechten had.

There is no replacement for displacement!

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-02 22:19

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Is er nou wel of geen reden om dit nieuwsbericht aan te passen:
nieuws: Ubisoft licht tipje van de sluier over Far Cry 2 op
Volgens mij maakt de TS duidelijk dat er iets fout zit in het artikel.

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Er staan mijns inziens geen fouten in het artikel. Het is inderdaad niet 100% duidelijk, maar dat hele Crysis/Far Cry/bijhorende engines-verhaal is nu eenmaal een zooitje door die verkoop. Wat de ene als 'de opvolger van engine X' ziet, wordt door een andere bedrijf ontwikkeld en is dus niet de officiële opvolger, maar wordt dan weer wel gebruikt als engine voor de officiëleopvolger van het bijhorende spel, ...

Zal ervoor zorgen dat dit volgende keer duidelijker is, maar no need to fix atm wmb :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.