Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ontwerpen web site door digibeet

Pagina: 1
Acties:
  • 2.287 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:50
Een collega van mij op het werk heeft een struisvogel boerderij als "hobby".
Nu wil hij graag een simpele website maken waarop mensen dingen kunnen zien als contact informatie, producten die te koop zijn etc etc.

De persoon in kwestie kan gerust als een digibeet beschouwd worden, beetje excel/word en dan houd het wel op.

Kunnen jullie mij een programma aanraden wat zo simpel is dat zelfs hij er mee om kan gaan? Of gaat dat gewoon niet werken. De struisvogel business is niet erg booming om het zo maar te zeggen, dus geld om een website te laten ontwerpen heeft hij niet echt.

Ik had eerst naar Joomla gekeken, maar zijn webhosting pakket ondersteund geen MySQL, dus dit valt af.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:18

MsG

Forumzwerver

Tja als hij echt goed producten enzo wil kunnen updaten, lijkt me een database een beetje vereist.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Als het vrij simpel moet kan je eigenlijk niet zonder een CMS-systeem, en die zijn, naar mijn weten, enkel met een database beschikbaar.

Joomla is hier wel goed voor geschikt, zeker in het nederlands geinstalleerd. Eventueel samen met virtuemart om producten online aan te bieden?

De kost van een host met SQL valt echt wel mee, eventueel iemand zoeken die wat space + database wil sharen? Verschillende hosts bieden goedkope paketten aan.

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Ik heb voor zo'n geval wel eens een lokale Access database gemaakt met leuke invul formuliertjes en een ftp-control. Met een druk op de knop stond er dan weer een update van de producten pagina op de site. De rest van de (statische) site was wel gewoon netjes gemaakt door een niet-noob (ik dus ;) ).

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Een WYSIWIG HTML editor is hier toch genoeg?

blabla struisvogel
2 kg is genoeg voor een kerstdiner, kost 25 euro, bestellen, klik hier: mailto:struisvogel@example.org
struisvogelvoer: 3 euro per kg
struisvogelvangcursus: te bevragen bij webmaster.
blabla foto foto
blabla linkje

Dat kan iedereen die een tekstverwerker snapt, uploaden wel even "er bij leren". En moeilijker dan dit zou ik het niet maken voor een digibeet.

[ Voor 10% gewijzigd door RemcoDelft op 15-12-2007 18:38 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Het mag niks kosten, de host is (schijnbaar) de enige in de wereld (want die ondersteunt geen MySQL dus dat valt af :? ) en het moet ook nog eens door een digibeet gemaakt kunnen worden.
Prototype 'voor een duppie op de eerste rang' willen zitten.

Hier is een tip: trek er een bedrag voor uit waar je ook wat voor mag verwachten; dan krijg je ook wat en heb je een website die ook nog eens te aanschouwen is in plaats van zo'n vreselijke van word-art aan elkaar hangende, met animated gifs versierde, vreselijk kleurcombinaties en comic-sans gebruikende 'website'. Wie weet trek je dan ook nog wat bezoekers naar een tweede pagina in plaats van dat ze meteen weer wegklikken.

Ga voor (eender welk) CMS, een fatsoenlijke host en een 'thought through' design/ontwerp/layout. Kost een paar euro's meer dan je nu kwijt bent, maar je hebt er alle plezier van.

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 15-12-2007 19:01 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

RobIII schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 18:58:
Het mag niks kosten, de host is (schijnbaar) de enige in de wereld (want die ondersteunt geen MySQL dus dat valt af :? ) en het moet ook nog eens door een digibeet gemaakt kunnen worden.
Prototype 'voor een duppie op de eerste rang' willen zitten.

Hier is een tip: trek er een bedrag voor uit waar je ook wat voor mag verwachten; dan krijg je ook wat en heb je een website die ook nog eens te aanschouwen is in plaats van zo'n vreselijke van word-art aan elkaar hangende, met animated gifs versierde, vreselijk kleurcombinaties en comic-sans gebruikende 'website'. Wie weet trek je dan ook nog wat bezoekers naar een tweede pagina in plaats van dat ze meteen weer wegklikken.

Ga voor (eender welk) CMS, een fatsoenlijke host en een 'thought through' design/ontwerp/layout. Kost een paar euro's meer dan je nu kwijt bent, maar je hebt er alle plezier van.
Tuurlijk, dat is het veelgehoorde verhaal, en er zijn ook voorbeelden genoeg van te vinden op het web.
Toch valt het me een beetje tegen dat je met deze vrij standaard flame (excusez le mot) komt.

Want waarom zou het niet mogelijk zijn om een simpel te wijzigen, goedkope website te maken, die er ook gewoon netjes uitziet? Zolang het maar wordt opgezet door iemand die wat verstand van zaken heeft en niet is blijven hangen in 1997. (Al zou ik persoonlijk ook wel een paar euro meer uitgeven voor de database)

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
In word en frontpage kan je prima beginnerswebsites maken. Ik snap niet dat mensen direct met CMSen en met webshops beginnen te gooien. Als hij het voor bijna niks wilt dan kan dat toch gewoon, als ie zelf wat wilt aanklooien dan is dat toch ook prima.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Is iets zoals dit geen oplossing: http://www.doemee.be/ ? Er bestaan daar vast .nl alternatieven voor (deze host biedt tevens .nl trouwens). Om je een idee te geven: host met WYSIWYG-for-dummies, €0.95/maand. Alleen voor een domeinnaam moet je zelf nog zorgen, maar dat kan je bijvoorbeeld gratis via .tk (je kan die banners daar disablen trouwens). Ik reken dat het dus moet lukken voor een €12/jaar. Wie dat nog te duur vindt is een <vul zelf maar wat in>. Als hij webspace heeft van zijn provider (99% van de gevallen het geval) kan het zelfs helemaal gratis door een of andere WYSIWIG editor te gebruiken. Desnoods - horror - MS Word, zoals iemand al opperde. Mijn ervaring is wel dat sites zoals bovenstaande het gemakkelijkste zijn: gewoon inloggen op de homepage van de host en vanaf daar is het heel eenvoudig. Als een digibeet het lokaal gaat maken moet hij ook FTPen en dat legt de lat meteen hoger.

(als tweaker blijft nochtans mijn inlevingssvermogen beperkt: hoeveel simpeler dan FTP kan het worden?)

@zwippie
Als het cheap moet is dat zowat het cheapste dat je kan gaan. Trouwens, als je de banners e.d. desactiveert is daar niets onprofessioneels aan? Kwestie van goed aan te pakken.

Nog meer edit:
Trouwens, waarom is een database eigenlijk nodig? Een struisvogelboerderij heeft dacht ik niet zo'n bijzonder groot assortiment goederen :+

[ Voor 70% gewijzigd door YellowOnline op 15-12-2007 19:32 ]

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

YellowOnline schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 19:23:
Is iets zoals dit geen oplossing: http://www.doemee.be/ ? Er bestaan daar vast .nl alternatieven voor. Om je een idee te geven: host met WYSIWYG-for-dummies, €0.95/maand. Alleen voor een domeinnaam moet je zelf nog zorgen, maar dat kan je bijvoorbeeld gratis via .tk (je kan die banners daar disablen trouwens).
Ik zou toch eerder zelf aan de slag gaan met html, en al zeker geen .tk domein nemen, dat staat echt niet professioneel.

• sander85
  • Laatst online: 19-11 12:32
Frontpage heb ikzelf ook aantal keer aan 'digibeten' voorgelegd. Ook omdat deze een geintregreede FTP-optie bied en, voor deze mensen, net als Word werkt. Heb er even een avondje bij moeten blijven zitten en nu bouwen ze zelf iets. (Weliswaar slechte code, maar daar ontkom je niet aan met Frontpage.) Ze kunnen de informatie kwijt die ze kwijt willen. Plaatjes is ook geen probleem.

Zelf gebruik ik geen Frontpage. Maar voor de beginneling is het geen al te slecht begin denk ik.

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Frontpage is al, om het op zijn Nederlands te zeggen, even bagger als Word. Gebruik notepad of, als je WYSIWYG wil, Dreamweaver. Daarnaast zijn er nog alternatieven.

Ik heb voor de fun wat in Word gemaakt. Verschrikkelijk hoeveel metacode dat programma in zo'n simpel bestandje kan proppen. Check: http://struisvogel.tk/ .

Ik heb dat natuurlijk niet gemaakt om de slechte code van Word te illustreren, enkel om te tonen dat je snel en goedkoop een site kan opzetten. De banners bovenaan kan je desactiveren als je je registreert (gratis denk ik, vroeger toch). Dat heb ik nu niet gedaan. Soit: veel meer dat wat er op mijn spielerei staat moet het toch niet zijn voor die man?

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Als hij alleen een beetje word kan kan hij die toch ook gewoon exporteren als html. Wil je niet, maar ben je wel klaar.

En dan als het maar een beetje werkt dan ben je wel een beetje klaar.

En dan kan je voor de toekomst een website gaan bedenken wat je zou willen maken. Maar op het moment is het geen website wat je opdrachtgever wilt :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• sander85
  • Laatst online: 19-11 12:32
Het is in Frontpage inderdaad qua code een troep. Echt gaos... Ben nu zelf ook bezig om voor iemand een met-frontpage-gemaakt formulier om te zetten naar een W3C-goedgekeurd formulier. Ik begin dan ook van scratch af aan opnieuw.

Zelf ben ik niet zo bekend met Dreamweaver. Ik heb er een aantal jaar terug wat mee gespeeld, alleen schrok ik toen nog terug van de vele knoppen. Tegenwoordig werk ik uitsluitend met notepad-aanverwanten. (Notepad++ oid.)

Als Dreamweaver inmiddels de 'gebruiksvriendelijke' overeenkomsten met Word bevat (zoals naar mijn mening Frontpage dit bevat), dan moet het goed te doen zijn voor een beginneling.

Word is ook een optie, maar zit je dan niet met het probleem als je meerdere pagina's wilt hebben dat het lastig linken wordt?

[ Voor 26% gewijzigd door sander85 op 15-12-2007 20:01 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:51

Onbekend

...

Stel dat we de zaak gaan omdraaien:

Op http://www.awardspace.com/ bijvoorbeeld kan je gratis webhosting met 1 MySQL database aanvragen.

Lukt het dan wel om met Joomla iets in elkaar te zetten?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
CuteNews is een progsel wat zonder MySQL werkt en je kan gebruiken voor nieuws op de frontpage enzo (misschien meerdere voor meerdere afdelingen). Beetje kennis met installeren is wel vereist, maar als het draait is het allemaal best simpel.

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Wie is zijn beoogd publiek? Klanten? Naaste familie en vrienden? Of voornamelijk hijzelf? :+

Zeker als het antwoord "klanten" is, ga dan naar een professional toe die er een fatsoenlijke site van kan maken met een eenvoudig CMS (Webbased, maar denk ook aan Contribute).

Zelf aan de slag gaan kan, maar je bent eigenlijk al gebonden aan standaardtemplatejes, en dan is het ook nog lastig om als leek een goede template uit te kiezen die ook technisch nog door de beugel kan. Helaas is het vinden van absolute drek heel veel makkelijker dan het vinden van iets goeds.

Webdesign en development zijn ook echt vakgebieden op zich. Die doe je niet 'even' erbij. Als je goed voor de dag wilt komen, dan ga je naar een modezaak. Als je je website goed voor de dag wilt laten komen, dan ga je naar een webdevbureautje :)

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is er niemand in de kennissen kring die voor € 200,- een paar uurtjes wilt sleutelen? Studenten wellicht? Iemand met een klein beetje ervaring kan (zwart) toch een leuke € 20,- per uur vragen, da's 10 uurtjes werk die je kan verzetten - in die tijd heb je met Joomla (of varianten) toch een aardige (goedkope) website.

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Het is mij niet duidelijk wie die site nou bouwt, FireAge of de stuisvogelgast? Dat maakt nogal wat uit voor de aangedragen opties. Een cms is al gratis, templates zijn ook gratis, dan alleen de hosting en domeinnaam nog.

Voor 2 euro per maand kun je echt wel fatsoenlijke hosting (met database) regelen. Natuurlijk, het kan vast gratis. En je kunt de site ook bouwen in Word. Maar koop jij liever iets bij iemand die een zelfgeschreven briefje langs de weg heeft gehangen ('te koop: auto'), of koop je liever bij iemand die een fatsoenlijk pand heeft ingericht?
Daarnaast levert gratis vaak de nodige frustraties op (reclame, speld in hooiberg, minder betrouwbare service, geen betrouwbare uptime, etc.).

Cogito ergo dubito

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Boelie-Boelie schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 21:06:
Het is mij niet duidelijk wie die site nou bouwt, FireAge of de stuisvogelgast? Dat maakt nogal wat uit voor de aangedragen opties. Een cms is al gratis, templates zijn ook gratis, dan alleen de hosting en domeinnaam nog.

Voor 2 euro per maand kun je echt wel fatsoenlijke hosting (met database) regelen. Natuurlijk, het kan vast gratis. En je kunt de site ook bouwen in Word. Maar koop jij liever iets bij iemand die een zelfgeschreven briefje langs de weg heeft gehangen ('te koop: auto'), of koop je liever bij iemand die een fatsoenlijk pand heeft ingericht?
Daarnaast levert gratis vaak de nodige frustraties op (reclame, speld in hooiberg, minder betrouwbare service, geen betrouwbare uptime, etc.).
Denk dat de TS een systeem moet maken (of gebruiken) wat gemakkelijk te gebruiken is voor zijn collega.

Wat betreft hosting, voor € 1,- heb je al hosting (PHP, MySQL, you name it) + domein ;)

• Fuzzillogic
Blue-eagle schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 20:42:
Is er niemand in de kennissen kring die voor € 200,- een paar uurtjes wilt sleutelen? Studenten wellicht? Iemand met een klein beetje ervaring kan (zwart) toch een leuke € 20,- per uur vragen, da's 10 uurtjes werk die je kan verzetten - in die tijd heb je met Joomla (of varianten) toch een aardige (goedkope) website.
Hmm. Een 'aardige' site vergt wel meer dan 'een beetje ervaring', is mijn ervaring. Als ik mijn eigen eerdere werk nu terugzie dan denk ik ook 'wat een prutswerk' :+. Natuurlijk, iedereen moet het leren, en het is maar net hoeveel je je site waard acht.

Overigens is Joomla technisch gezien een wrak. Zowel qua PHP code, als qua gegenereerde HTML. Het enige voordeel is dat er veel plug-ins voor zijn. Maar gebruik je die allemaal?..

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:08
Voor hosting zou ik persoonlijk naar: http://www.deziweb.com gaan..
Goed, goedkoop en betrouwbaar!

Joomla zou ik ook pakken, is overal makkelijk aan te passen...
Ik zou op sitedeals of ergens anders een topic aanmaken of iemand een joomla template wilt maken, dan ben je vast wel voor 100 tot 200 euro klaar..

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb zelf (niet als digibeet maar wel als websoftwarebeet) onlangs een site opgezet met Drupal:

twinning.zero9.org

Ik moet zeggen dat ik er enorm van gecharmeerd ben :). Meer dan wat HTML-tags kan ik niet, van PHP weet ik geen bal, maar Drupal is me enorm bevallen :P. Het inwerken heeft natuurlijk wat tijd gekost, maar het was het meer dan waard. Op de Drupal-site (drupal.org) wordt ook gezegd dat Drupal wat veiliger is qua exploits enzo en ook interne security audits heeft op de code, maar goed, waarschijnlijk zeggen ze op de Joomla-site net hetzelfde :+.

Sowieso zou ik uitkijken naar een host waar je een database op kán draaien, dat is uiteindelijk een vereiste voor een CMS voor zover ik weet. Als jouw host geen databases biedt dan kan je 'm beter dumpen en iets beters zoeken.

[ Voor 16% gewijzigd door Borromini op 15-12-2007 21:26 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Misschien is Freeguppy een idee? Heb hier zelf geen ervaring mee, maar het ziet er redelijk uitgebreid uit.

Als jij dan een ontwerp maakt of laat maken en dat op dit of een ander CMS laat draaien ziet het er netjes uit en kan het ook door hem aangepast worden.

Ook kun je CMSimple eens bekijken. Deze heeft helaas wel een DB nodig.

[ Voor 77% gewijzigd door MuisM4t op 15-12-2007 21:34 . Reden: toevoegingen ]

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Borromini schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 21:25:
Ik heb zelf (niet als digibeet maar wel als websoftwarebeet) onlangs een site opgezet met Drupal:

twinning.zero9.org

Ik moet zeggen dat ik er enorm van gecharmeerd ben :). Meer dan wat HTML-tags kan ik niet, van PHP weet ik geen bal, maar Drupal is me enorm bevallen :P. Het inwerken heeft natuurlijk wat tijd gekost, maar het was het meer dan waard. Op de Drupal-site (drupal.org) wordt ook gezegd dat Drupal wat veiliger is qua exploits enzo en ook interne security audits heeft op de code, maar goed, waarschijnlijk zeggen ze op de Joomla-site net hetzelfde :+.

Sowieso zou ik uitkijken naar een host waar je een database op kán draaien, dat is uiteindelijk een vereiste voor een CMS voor zover ik weet. Als jouw host geen databases biedt dan kan je 'm beter dumpen en iets beters zoeken.
Offtopic, maar omdat ik je site zag een kleine suggestie: maak het eens duidelijk waarover de site gaat? Ik heb hier en daar moeten klikken voor ik zag dat het over uitwisselen ging ;)

@FireAge
God wat een afschuwelijke URL :|

• FireAge
Allereerst bedankt voor de reacties, een hoop meer dan ik verwacht had.
Ik ben zelf niet van plan die website te gaan bouwen. Ik heb daar geen tijd en geen zin in.

Ik probeer alleen even een collega op weg te helpen. Hij moet zelf de boel kunnen maken en kunnen onderhouden. De hosting ondersteund wel MySQL, maar niet in het pakket wat hij heeft genomen. Wat op zich niet raar is, want hij heeft gewoon de goedkoopste optie genomen omdat het hem toch allemaal niks zegt.

Hij heeft al een domein: www.struisvogelhouderijfamwdekreij.nl
Ja, pakkende naam :/

En wil hij een simpele site met wat foto-tjes. Openingstijden voor rondleidingen, en contact informatie. Tevens wil hij vermelden dat hij struisvogeladvocaad en dat soort spul verkoopt, maar niet met een prijs of iets dergelijks erbij.

Als ik de reacties hier zo lees, kan ik twee kanten op. Ik kan hem eens laten zien hoe frontpage werkt, of ik zou hem zijn account moeten laten upgraden naar MySQL support zodat Joomla of andere database alternatieven mogelijk worden.

Ik zal ook nog even naar dat freeguppy kijken, ziet er interessant uit.

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Denk dat het beste voor hem Frontpage is, hij kan later nog steeds overstappen naar dingen die niet gratis zijn.

De domeinnaam is naar mijn mening te lang, denk zelfs dat het nu de langste is die ik ken...

Mischien een idee naar de toekomst toe: www.struisvogelsdekreij.nl

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

YellowOnline schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 22:06:
[...]

Offtopic, maar omdat ik je site zag een kleine suggestie: maak het eens duidelijk waarover de site gaat? Ik heb hier en daar moeten klikken voor ik zag dat het over uitwisselen ging ;)
offtopic:
Jongerenuitwisselingen tussen Europese steden :). De site is vooral voor ingewijden, dus toelichting is niet echt nodig, de doelgroep is al op de hoogte.

[ Voor 13% gewijzigd door Borromini op 15-12-2007 23:25 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
zwippie schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 19:17:
[...]

Tuurlijk, dat is het veelgehoorde verhaal, en er zijn ook voorbeelden genoeg van te vinden op het web.
Toch valt het me een beetje tegen dat je met deze vrij standaard flame (excusez le mot) komt.
Als het als flame overkomt dan bij deze mijn excuses. Zo was het zeer zeker niet bedoeld. Waar het mij om gaat is dat je niks mag verwachten als het niks mag kosten; spendeer een paar euro's en presenteer je bedrijf professioneel online of doe het niet. Maar da's mijn mening.

Dat mensen een 'blog' over 'de kat' maken met bijelkaargeraapte tools; best. Ik vind alleen dat je je als bedrijf niet kunt permitteren de 'laughing stock' van je conculega's te worden.
Want waarom zou het niet mogelijk zijn om een simpel te wijzigen, goedkope website te maken, die er ook gewoon netjes uitziet?
Ik zeg niet dat het niet mogelijk is; ik zeg alleen dat de praktijk vaak anders uitwijst.
Zolang het maar wordt opgezet door iemand die wat verstand van zaken heeft...<snip>
Dat zeg ik dus ook...en een struisvogelhouder valt daar doorgaans niet onder, tenzij 'ie er nog andere hobby's op na houdt :P
(Al zou ik persoonlijk ook wel een paar euro meer uitgeven voor de database)
Dan zeg je hetzelfde als ik, alleen onderbouw je het niet ;)

[ Voor 36% gewijzigd door RobIII op 16-12-2007 02:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Er zijn genoeg Hosters die naast hun hosting ook een Online-bewerkingspakket aanbieden, dat wil dus zeggen dat iemand on the fly (online) zijn website maken en bewerken kan (CMS :P ) Ik denk dat je het beste een standaard pagina aan kan maken, die vervolgens opdeelt in meerdere waaronder Contact, Nieuws, Foto's etc en dan bewerken op zo'n CMS pagina. Dat is het makkelijkste werk wat er is, en meestal komen er ook standaard functies om de letters en dergelijk aan te passen op zijn eigen wensen.

Wel kom je in de problemen geloof ik als hij een foto online wilt hebben :+ niet dat je c:\documents and settings\user\desktop\plaatje.jpg gebruikt ...

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:34

mphilipp

Romanes eunt domus

Volgens mij wordt er hier op grote schaal met een 105mm kanon op een amoebe geschoten. Misschien moeten de heren ICT'ers en wannabe webdesigners eerst leren luisteren naar de klant... ;)

De klant is digibeet en wil iets simpels om zijn struisvogeltoko te presenteren. Wat foto's en wat ie doet. Openingstijden, contactinfo. That's it. Geen flashy site met dansende meisjes en what not. Verder denk ik ook niet dat ie elke week leuke nieuwsfeitjes gaat plaatsen over de vogels. Hooguit af en toe wat nieuwe foto's. Dat is ook simpel op te lossen door iets als Simpleviewer te gebruiken voor wat losse shots.

Ergo: maak 2 à 3 pagina's in your favourite HTML editor en klaar is Kees. Ik verwacht niet dat meneer elke drie maanden met nieuwe producten zal komen; wat ie nu heeft, heeft ie over 2 jaar nog steeds. Bovendien heeft ie er geen bal verstand van, dus met Joomla of Drupal de boel onderhouden is een brug te ver voor hem. Geloof me...digibeten zijn heeeel erg. Deze man heeft een gewone baan en doet dit erbij. Erg veel tijd voor andere dingen heeft ie niet, en de site is alleen voor wat extra promotie. Een CMS moet je alleen gebruiken als de site écht regelmatig verandert, anders compliceer je de boel alleen maar nodeloos. MySQL en relatief zware applicaties als Joomla voor 3 pagina's en 10 foto's...? Lijkt me overkill...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

QuickCart is een shop die met een flat file database werkt, en dus geen echte database nodig heeft.

iOS developer

Verwijderd

mphilipp schreef op zondag 16 december 2007 @ 03:01:
Ergo: maak 2 à 3 pagina's in your favourite HTML editor en klaar is Kees.
Exact ook mijn idee.
Mijn vrouw (ja , die mag je gerust tot de digibeten rekenen) maakt zelf haar website met CuteSitebuilder
Een wysiwyg editer met ingebouwde ftp client.

Als alternatief kan er een gratis editor gebruikt worden zoals N|VU (actief forum @ extern forum)

• Fuzzillogic
mphilipp schreef op zondag 16 december 2007 @ 03:01:
De klant is digibeet en wil iets simpels om zijn struisvogeltoko te presenteren. Wat foto's en wat ie doet. Openingstijden, contactinfo. That's it.
Dat is prima natuurlijk, maar zelfs dan nog kan het geen kwaad om een paar euro te besteden. Ik ben het eens met RobIII: wil je enigszins professioneel overkomen, en weet je van jezelf dat je geen designer/deverloper bent, besteed het dan uit.

Onlangs kwam ik een pagina van een fotograaf tegen, waarbij alle "pagina's" louter uit afbeeldingen bestond, waarin dan de tekst ingebed was. In de HTML stond dus werkelijk geen enkele tekst! Een site duidelijk gemaakt door iemand die wel wat kan pielen met photoshop, maar van HTML geen enkele kaas heeft gegeten.

Overigens zocht ik heel gericht op de naam, anders had ik hem nooit kunnen vinden.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Fuzzillogic schreef op zondag 16 december 2007 @ 12:49:
[...]
Dat is prima natuurlijk, maar zelfs dan nog kan het geen kwaad om een paar euro te besteden. Ik ben het eens met RobIII: wil je enigszins professioneel overkomen, en weet je van jezelf dat je geen designer/deverloper bent, besteed het dan uit.
Don't get me wrong: ik ben helemaal vóór een profi uitstraling. Maar bedenk eerst even wie de klant is en wie zijn klanten zijn. Het is een struisvogelfarm. Het enige dat die website moet doen is de boerderij goed presenteren. Dat kan prima met een simpele pagina met wat goede foto's. Wat is er overigens mis met een simpele/strakke pagina? Verwar dat aub niet met een krakkemikkig paginaatje. Zolang het maar een eigen domein is, geen popups heeft en een fatsoenlijk kleurenschema. Dus géén .tk's of (bestaat het nog?) geocities.
Onlangs kwam ik een pagina van een fotograaf tegen, waarbij alle "pagina's" louter uit afbeeldingen bestond, waarin dan de tekst ingebed was. In de HTML stond dus werkelijk geen enkele tekst! Een site duidelijk gemaakt door iemand die wel wat kan pielen met photoshop, maar van HTML geen enkele kaas heeft gegeten.
Dat is dus een tiepies voorbeeld van fout. Een fotograaf is een visueel/creatief persoon/vakman. Voor hem is het heel belangrijk om dat ook uit te stralen op de site. Als je daar slecht verkleinde foto's op zet en allerlei designprincipes negeert, ben je fout bezig. De Ferrari dealer die in een Lada rijdt zeg maar. Geen goede uitstraling.

Wat ik hier zo links en rechts zie gebeuren is tamelijk klassiek: een mooie site kan blijkbaar niet zonder ingewikkelde dynamic html, flash, java(script), ajax al dan niet in combinatie met een loodzwaar cms. Geen enkele techniek is zaligmakend. Net als met ontwikkelomgevingen voor applicatieontwikkeling. Ik ga (als Oracle veteraan) ook niet een 11g cluster neerzetten met applicatieserver voor de website van een bakker die alleen maar de aanbieding van de week wil tonen aan zijn klanten. Voor zover een website van een bakker überhaupt zin heeft...laten we dát eerst eens even onderzoeken.
Denk na over de situatie/eisen/wensen van de klant en denk ook na over het publiek. Anders heb je straks een hele mooie, vetcoole site waar geen hond naar komt kijken en de eigenaar zich geen raad mee weet.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Fuzzillogic
Hoho, ik heb nergens gezegd dat een professionele site "flashy" moet zijn. Persoonlijk vind ik een flashy site alles behalve professioneel. Ook heb ik nergens gezegd dat een loodzwaar CMS verplicht is.

Er is niets mis met een "eenvoudige site van 3/4 pagina's". Maar eenvoud kan ook een mooi design hebben, en technisch correct in elkaar zitten. Ik zeg wel dat je dat niet zult bereiken als je iemand 'from scratch' met frontpage laat knoeien. En als je al templates gebruikt, dan zul je ook de goeie moeten zien te vinden, die niet gebruik maken van achterhaalde techniek uit 1997.

• FireAge
Nog even een update van mijn kant.
Ik heb met behulp van Kompozer (opvolger van vnu) en notepad een simpele site gemaakt.

Hij is dusdanig simpel dat ik denk dat de struisvogelaar zich hier wel mee moet kunnen redden als ik Kompozer bij hem installeer.

Voor de geinteresseerden:

www.struisvogelhouderijfamwdekreij.nl

Verder niet echt een mooie site, maar ik had geen zin om er meer dan een uurtje aan te besteden.

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-11 20:22

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Oef, terug naar de jaren '90 :)

Kan je wat meer vertellen over Kompozer? Ik zet vaak een zelfgemaakt CMS in maar dit blijkt vaak al overkill, wie weet is Kompozer een goede vervanger voor dit soort situaties.

Nu ook met Flickr account

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Soms hoeft een site ook gewoon niet meer voor te stellen dan dat :) niets mis mee toch als die man er blij mee is?

Stop uploading passwords to Github!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Voor 'ons' techies is het misschien wat tenenkrommend (MS Comic!), maar de site doet wat ie doen moet: de gasten informeren. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat iemand die geïnteresseerd is in zijn producten naar een anders struisvogelboer gaat omdat de site er niet hip genoeg uit ziet.

Zolang ie maar de site bijhoudt en de boel vult. Want als er over een jaar nog steeds staat dat de site in aanbouw is, gaat ie wél mensen afschrikken. De website wordt door heel veel mensen net zo serieus genomen als een folder of een informatief telefoontje. Laat 'm desnoods een vaste afspraak in z'n agenda zetten dat ie elke maand eventjes naar de site kijkt en iets lulligs laat invullen bij het nieuws. Ik ben wel eens op sites geweest waar staat dat iets wekelijks wordt bijgewerkt en dan staat er een datum van 3 jaar geleden als meest actuele datum bij...

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Misschien Pivot? Het is eigenlijk een weblog cms, maar het gebruikt geen database voor opslag en je kan de templates wel zo aanpassen dat het er niet uit ziet als een weblog.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• FireAge
Komposer vond ik erg makkelijk werken.
Het is net word/frontpage maar levert schone code op.

Ter verdediging (*kuch* ms comic *kuch*), dit lettertype en layout werd mij door de struis zelf aangelverd. Ik hou ook meer van strak, maar ja...

De struis is inderdaad blij, want het blijkt dat hij al visitekaartjes heeft laten drukken met deze prachtige domeinnaam en 6 januari gingen er folders rond of zoiets.

Nou ja, ik zet mijn naam er gewoon niet onder ;)

Verwijderd

MsG schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 18:24:
Tja als hij echt goed producten enzo wil kunnen updaten, lijkt me een database een beetje vereist.
Anders lees je zijn openingspost even goed..
hobby & simpele website zijn een paar steekwoorden.

Het wordt niet mooi, maar ik denk dat hij prima met frontpage uit de voeten kan
Pagina: 1