Goedenavond,
Ik heb sinds kort op mijn SVRNT01 "McAfee ePolicy Orchestrator 4.0.0" geinstalleerd. Alles werkt perfect en kan enkele systemen voorzien van een EPO Agent.
Probleem is momenteel dat ik enkele systemen niet kan vinden binnen McAfee Epo. Wanneer ik mijn domein doorsput om systemen en servers te vinden dan ziet hij maar 2 werkstations, niet mijn 4 servers en niet nog 2 andere werkstations.
Ik kan de 2 werksations gewoon voorzien van een agent dus hier zit naar mijn idee het probleem niet.
Wanneer ik kijk op werkstation en of server en voer een net view uit dan zie ik het volgende
C:\Documents and Settings\Administrator>net view
Servernaam Opmerking
-------------------------------------------------
\\WS01
\\WS02
De opdracht is voltooid.
Hier moet dus eigenlijk voor meer staan.
Wat ik gedaan om te testen:
- Op server en werksation staat de Windows Firewall uit.
- Ik kan pingen naar bijvoorbeeld SVRNT01 en 10.254.100.2 etc.. gaat allemaal goed.
- Vanaf server kan ik pingen naar werkstations
- De werkstations worden iedere keer voorzien van een loginscript vanaf mijn DC
- Internet loopt via mijn ISA 2006 server, servers en werkstations zijn gewoon voorzien
- Alle services zijn gestart op servers en werkstations
- Alle werkstations en systemen hangen in zelfde domein + alles staat op Netbios
- Geen apparte scopes of vlans aangemaakt
Ik mag dus concluderen dat mijn communicatie onderling gewoon goed is maar op een of andere manier kan mijn EPO de werkstations en servers niet benaderen.
Mijn systeem specs zijn:
ESX Server 3.02
Compaq Proliant ML 350 G2
3 x 9.1 GB SCSI Ultra 2
1 x 100 Mbit full duplex
Virtueel:
1 x Win2003 R2 - SVRNT01 - DC , DHCP, Wins, RAS, IIS, Exchange 2003, McAfee ePolicy Orchestrator 4.0.0, McAfee Spamkiller 2.1
1 x Win2003 R2 - SVRNT02 - ISA 2006, MS SQL 2005, Windows VPN, IIS
1 x Win2003 R2 - SVRNT03 - SQL Server, File Server
1 x Win2003 R2 - SVRNT04 - Windows 2008 (Test omgeving, niet in productie, wel in domein)
Geen enkele server is voorzien van Windows Updates, wel allemaal SP2 (schijfruimte problemen)
Werksations hebben specs:
3 x Windows XP Professional SP2 waarvan 1 Virtueel
1 x Windows Vista Business SP1
Deze maken geen gebruik van een Firewall. 1 Windows Vista systeem heb ik kunnen voorzien van een EPO.
Het probleem zit hem helemaal niet in EPO denk ik maar meer ergens in mijn NET VIEW
Hebben jullie misschien nog ergens een optie?
Alvast bedankt
Ik heb sinds kort op mijn SVRNT01 "McAfee ePolicy Orchestrator 4.0.0" geinstalleerd. Alles werkt perfect en kan enkele systemen voorzien van een EPO Agent.
Probleem is momenteel dat ik enkele systemen niet kan vinden binnen McAfee Epo. Wanneer ik mijn domein doorsput om systemen en servers te vinden dan ziet hij maar 2 werkstations, niet mijn 4 servers en niet nog 2 andere werkstations.
Ik kan de 2 werksations gewoon voorzien van een agent dus hier zit naar mijn idee het probleem niet.
Wanneer ik kijk op werkstation en of server en voer een net view uit dan zie ik het volgende
C:\Documents and Settings\Administrator>net view
Servernaam Opmerking
-------------------------------------------------
\\WS01
\\WS02
De opdracht is voltooid.
Hier moet dus eigenlijk voor meer staan.
Wat ik gedaan om te testen:
- Op server en werksation staat de Windows Firewall uit.
- Ik kan pingen naar bijvoorbeeld SVRNT01 en 10.254.100.2 etc.. gaat allemaal goed.
- Vanaf server kan ik pingen naar werkstations
- De werkstations worden iedere keer voorzien van een loginscript vanaf mijn DC
- Internet loopt via mijn ISA 2006 server, servers en werkstations zijn gewoon voorzien
- Alle services zijn gestart op servers en werkstations
- Alle werkstations en systemen hangen in zelfde domein + alles staat op Netbios
- Geen apparte scopes of vlans aangemaakt
Ik mag dus concluderen dat mijn communicatie onderling gewoon goed is maar op een of andere manier kan mijn EPO de werkstations en servers niet benaderen.
Mijn systeem specs zijn:
ESX Server 3.02
Compaq Proliant ML 350 G2
3 x 9.1 GB SCSI Ultra 2
1 x 100 Mbit full duplex
Virtueel:
1 x Win2003 R2 - SVRNT01 - DC , DHCP, Wins, RAS, IIS, Exchange 2003, McAfee ePolicy Orchestrator 4.0.0, McAfee Spamkiller 2.1
1 x Win2003 R2 - SVRNT02 - ISA 2006, MS SQL 2005, Windows VPN, IIS
1 x Win2003 R2 - SVRNT03 - SQL Server, File Server
1 x Win2003 R2 - SVRNT04 - Windows 2008 (Test omgeving, niet in productie, wel in domein)
Geen enkele server is voorzien van Windows Updates, wel allemaal SP2 (schijfruimte problemen)
Werksations hebben specs:
3 x Windows XP Professional SP2 waarvan 1 Virtueel
1 x Windows Vista Business SP1
Deze maken geen gebruik van een Firewall. 1 Windows Vista systeem heb ik kunnen voorzien van een EPO.
Het probleem zit hem helemaal niet in EPO denk ik maar meer ergens in mijn NET VIEW
Hebben jullie misschien nog ergens een optie?
Alvast bedankt