Toon posts:

Freecom 500GB netwerkschijf over internet "FTP" en

Pagina: 1
Acties:
  • 2.878 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds gister een FREECOM 500GB netwerkhardeschijf binnen, en wil deze graag delen over 't internet als FTP server...

Is er iemand die me kan meehelpen met het instellen van mijn HDD?
Ik gebruik een U.S. Robotics Wireless MAXg ADSL Gateway voor mijn internet verbinding.

alvast bedankt voor de hulp

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:28

allure

Titaan fase 2/3

ik heb ook zo`n Freecom NAS schijf, werkt perfect.
Hieronder kun je vinden hoe je de router instelt voor gebruik van buitenaf. even doorklikken, het protocol wat je door wilt forwarden is FTP.
Gewoon een kwestie van poort 21 forwarden naar het ip van je NAS schijf.
Het is ook handig de Nas een vast ip te geven zodat die nooit veranderd, anders blijf je je router instellen.
Je moet even het exacte type van je router opzoeken, staat wel op een stickertje op de onderkant oid.
http://portforward.com/routers.htm

[ Voor 18% gewijzigd door allure op 15-12-2007 17:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geforward, maar welk adres moet ik gebruiken om extern toegang te krijgen?
is dat simpelweg (bijv.) 192.168.77.19:21 of moet ik nog iets doen met het adres waarnaar ik moet verwijzen...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geprobeerd om met IE7 extern verbinding te maken
ik heb het gebrobeerd met Firefox EN
ik heb het geprobeerd met flashFXP

en geen van 3en succes, de poorten zijn geforward, maar niks werkt...
iemand die me uit de brand kan helpen?

met vriendelijke groeten Marc

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Met welk ipadres probeer je verbinding te krijgen? je interne of je externe?
Op je interne adres verbinding krijgen gaat je gewoonweg niet lukken.
Dat is een range die door je eigen router word uitgegeven.
Als je op http://www.mijnip.nl kijkt dan krijg je je eigen externe ipadres die op dat moment actief is.

Welk type NAS-schijf heb je in gebruik?
Heb je je NAS wel een statisch adres gegeven? anders werkt je port-forwarding niet.

[ Voor 81% gewijzigd door allure op 29-12-2007 19:13 ]

• _-_bram_-_
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-03 16:18
Heb je de FTP-server in je NAS al geactiveerd, mss staat die standaard disabled?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Let wel dat je bij veel routers port mappings niet vanaf je interne netwerk kunt testen, maar dat moet je dus intern testen.

En je kunt port 21 forwarden, dan zou je in moeten kunnen loggen met een FTP client (tip: filezilla, uitstekende open source ftp client voor windows.), maar dan begint de hel pas, want je kunt nog geen data overpompen.

Je moet ook nog poort 20 forwarden zodat mensen met 'active FTP' data kunnen verzenden en ontvangen, en de 'passive FTP mode' is nog wat complexer, moet je warschijnlijk instellingen bekijken of wijzigen op je FTP server, en in je firewall een range forwarden. Maar misschien is het niet nodig om passive ftp clients te ondersteunen. Als je wilt dat alles goed werkt, bereid je dan maar voor op flink wat leeswerk.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Als de software van de NAS dit al ondersteund? volgens mij heeft alleen het forwarden van poort 21 zin. De NAS luisterd maar naar 1 poort.

Afbeeldingslocatie: http://img262.imageshack.us/img262/8963/nasof4.th.png

[ Voor 32% gewijzigd door allure op 30-12-2007 12:42 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

axis schreef op zondag 30 december 2007 @ 12:00:
Je moet ook nog poort 20 forwarden zodat mensen met 'active FTP' data kunnen verzenden en ontvangen, en de 'passive FTP mode' is nog wat complexer, moet je warschijnlijk instellingen bekijken of wijzigen op je FTP server, en in je firewall een range forwarden. Maar misschien is het niet nodig om passive ftp clients te ondersteunen. Als je wilt dat alles goed werkt, bereid je dan maar voor op flink wat leeswerk.
over poort 20:

Lees de forwarden faq hier nogmaals. Dat werkt anders dan jij beschrijft. poort 20 forwarden is niet de truuk als hij stopt bij active transfers.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-03 17:01
Ik probeer de FTP server dus ook van buitenaf bereikbaar te maken. De desbetreffende poort heb ik openstaan in de Speedtouch; ik maak verbinding van buitenaf met de FTP server; ik mag inloggen en tot zover werkt het prima.. echter... na de inlog zie ik in de log van de FTP-client dat hij verbinding wil maken met het lokale IP-adres en dat gaat natuurlijk nooit werken van buitenaf:

connecting to <extern IP adres>:21
Connected to <extern IP adres>:21
220 NET Disk FTP Server ready.
USER <username>
331 User name okay, need password.
PASS (hidden)
230 User logged in, proceed.
PWD
257 "/" is current directory.
SYST
215 UNIX Type: L8
Host type (S): UNIX (standard)
PASV
227 Entering Passive Mode (192,168,1,64,80,35).
connecting to 192.168.1.64:20515

Zoals je ziet gaat het inloggen goed, dus ik zou kunnen denken dat het niet aan de Speedtouch router ligt. Passive/Active mode ook geprobeerd: geen resultaat. In de Speedtouch heb ik de mogelijkheid om de HD het externe IP-adres aan te laten nemen, maar dat is niet wat ik eigenlijk wil. Mijn webserver werkt prima, maar dat heeft waarschijnlijk te maken dat de webserver elk beschikbaar IP adres triggered (127.0.0.1, 192.168.1.68 en het externe IP-adres)? In de Freecom lijkt dit hardcoded te zijn en kan hij maar één adres aannemen?

Hoe kan ik dit oplossen?

• allure

allure

Titaan fase 2/3

De freecom luisterd maar naar 1 adres ja,
k durf uit m`n hoofd niet te zeggen of je de port niet kunt aanpassen.

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-03 17:01
Of misschien moet ik alle poorten vanaf 1024 in de Speedtouch gewoon openzetten alleen voor de Freecom? hm..

Verwijderd

Topicstarter
ik heb inmiddels nog wat dingen geprobeerd,
ik heb mijn US Robotics adsl router ge-update, ik heb alle poorten die (voor zover ik weet) mijn NAS (Freecom Network Drive 500 GB) nodig heeft om de ftp "up en running te krijgen", maar niks helpt...
is er iemand die dezelfde soort combi heeft USRobotics router + Freecom NAS en de boel wel online aan het draaien heeft?
ik vind het helemaal vreemd omdat de FND een FTP functie heeft (daarom heb ik 'm toendertijd ook gekocht)

alvast bedankt

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Status: Verbinding aangemaakt, welkomstbericht afwachten...
Antwoord: 220 NET Disk FTP Server ready.
Commando: USER allure
Antwoord: 331 User name okay, need password.
Commando: PASS **********
Antwoord: 230 User logged in, proceed.
Commando: SYST
Antwoord: 215 UNIX Type: L8
Commando: FEAT
Antwoord: 211- Extension supported:
Antwoord: PASV
Antwoord: SIZE
Antwoord: 211 END
Status: Verbonden
Status: Mappenlijst ophalen...
Commando: PWD
Antwoord: 257 "/" is current directory.
Commando: TYPE I
Antwoord: 200 Type set to I.
Commando: PASV
Antwoord: 227 Entering Passive Mode (ex,te,rn,ip,252,2)
Commando: LIST
Antwoord: 150 File status okay; about to open data connection.
Antwoord: 226 Closing data connection.
Status: Mappenlijst succesvol ontvangen

Hier maakt ie gewoon contact met het externe ip, dus het lijkt me dat er in je router iets misgaat.
Kun je eens een screenshot maken van je portforwarding?
Pagina: 1