[Leopard] "Locations" op externe HD*

Pagina: 1
Acties:

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Hallo,

ik google, ik zoek, maar kan het niet vinden. Ben een beetje op de hoogte van het unix gebeuren dus volgens mij kan het wel.

Ik wil mijn locaties (Bureablad, Home Folder, Movies, Music en Pictures) op een externe FW800 HDD zetten. Dus het enige wat op de interne HDD staat zijn de documenten, het OS en de programma's. Nu heb ik gelezen dat dit niet aangeraden wordt door Apple ?

Mijn vraag : zijn deze "locations" in de finder een soort van links naar een directory ? Zo ja moet dit toch gemakkelijk aan te passen zijn ?

Alvast bedankt!

Voor alle duidelijkheid :
hier staat hoe de volledige home folder te moven ....
http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=5881685

maar ik wil enkel een deel van de mappen (indien mogelijk). De grootste gebruikers namelijk.

Ok, heb mijn externe disk nog niet maar dit zou wel kunnen werken :
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=179348

"Here's what I did: Drag the "movies" folder over to the other disk. Then right-click on it and select "make alias". Drag the alias icon over to where the movies folder used to be. Finally change the name of the alias to be just "movies"

After doing this I found that I then had a "link" called "Movies". So, the "make alias" menu pick simply makes a link. Apple provides a clean "point and click" way to do this. You don't need the terminal at all for this."

[ Voor 44% gewijzigd door Dieter op 15-12-2007 15:52 . Reden: Linkje apple ]

• Forceworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-06-2024
Ik zou zeggen, probeer het uit met een tijdelijke nieuwe user (zodra je je schijf hebt). En gooi die weer weg zodra je geconstateerd hebt of dat werkt of niet.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Die "locations" zijn gewoon folders in je homefolder. Start Terminal maar 'ns op en tik in ls. Je krijg dan o.a. Desktop, Documents, Library enz. (ook als je OS op Nederlands staat ingesteld). Het enige speciale aan deze folders is ze een bestand .localized bevatten.

Je zou dus gewoon die mappen kun kopiëren naar een externe HD en een link in je homefolder plaatsen naar die mappen. Ik zou dat alleen niet met een alias doen maar met een symbolic link. Een alias is eingelijk een bestand met een verwijzing naar de map, die alleen door de Finder geïnterpreerd kan worden. Een symbolic link is (nagenoeg) transparant voor heel het systeem en werken daardoor een stuk beter. Tik in de Terminal man ls voor meer info.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/