Toon posts:

Windows Server 2003 afd.sys

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb thuis een windows server 2003 enterprise machine staan. Toen ik laatst hierop ging werken, zag ik op het scherm een error 0x8E afd.sys staan.
Heb al lopen prutsen, en ben er achter gekomen dat de fout optreed, wanneer ik de 'manage my server' console open. Helaas gebeurt dit bij elke opstart, en dus crasht hij ook bij elke opstart: een blue screen of death. ik heb al verscheidene bestanden gerepaird, windows ook al gerepaired met de automated software recovery enz.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik dit kan oplossen?

Bij voorbaat dank,

Groet,

Barry

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik kan me niet echt voorstellen dat "Manage my server" het probleem is, maar je zou in dat scherm natuurlijk het vinkje uit kunnen zetten dat het bij iedere login automatisch moet starten.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Verwijderd

Waarschijnlijk ligt het probleem bij winsock.

probeer deze eens : http://www.spychecker.com/program/winsockxpfix.html

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties.

Helaas kan ik het vinkje niet uitzetten, omdat bij het starten van manage my server de PC al crashed, dus heb ik het nu via het register uitgezet via directory services restore mode (dan kan ik nog fatsoenlijk starten zonder dat de MYS automatisch opent).

Dat programma heb ik ook geprobeert, helaas is hij alleen voor winXP en als ik 'm uitvoer geeft hij allerlei fouten aan, hij kan het niet fixen helaas...

Nog andere ideeën misschien?

Bedankt alvast!

Verwijderd

Topicstarter
Toevoeging:

ik heb op een site iets gelezen dat alcohol 120% ook een aandeel in het probleem zou kunnen hebben. Feit is dat ik alcohol NIET heb geinstalleerd, maar Daemon tools wel, en dat is een soortgelijk programma. Zou dit verband kunnen houden?

Groet,

Barry

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog geen enkele sp geinstalleerd. Zou ik dit moeten doen? Sp1 is al lang uit voor 2k3 namelijk...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 15:02:
ik heb nog geen enkele sp geinstalleerd. Zou ik dit moeten doen? Sp1 is al lang uit voor 2k3 namelijk...
En SP2 ook.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Same problem here... Ik heb SP2 geinstalleerd maar het heeft niet mogen baten...
Pagina: 1