Toon posts:

Draadloos internet (laptop)

Pagina: 1
Acties:
  • 865 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een laptop te kopen en heb er al een samengesteld bij Dell. In de vakanties (Oostenrijk, Frankrijk) zou ik ook graag willen internetten. Probleem is alleen dat ik geen idee heb hoe dit werkt. In mijn Dell-laptop heb ik wel een kaart geselecteerd: de Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Minikaart - Europa. Voor zover ik weet is dit de kaart die het mogelijk maakt om te internetten, mits je een abonnement afsluit. Nu heb ik al bij Vodafone (klik) gekeken, maar dat is aardig prijzig voor een vakantie van 1/2 weken, waar ik toch waarschijnlijk alleen een beetje ga surfen, niet downloaden. Zijn er goedkopere abonnementen? Is het überhaupt wel slim om een abonnement te nemen als ik alleen voor een weekje of 2 surf en er niet bepaald veel waarde aan hecht (offline games en films zijn ook leuk genoeg)?
Als ik geen abonnement wil nemen en dus alleen internet binnen het huis wil gebruiken (of via de router van het vakantieverblijf), heb ik dan alsnog bovengenoemde ingebouwde kaart nodig, of is het dan alleen nodig om een internetkabel aan te sluiten of een draadloze router/usb-stick te gebruiken om snel (adsl) te kunnen internetten? In de laptop die ik samengesteld heb, zit dit modem: 'Voor 56,6K/V92 geschikte interne modem & adapter - Nederland'. Het lijkt me dus dat ik het een en ander aan moet passen om snel internet te krijgen via de router.

Graag advies! :D

Verwijderd

Als op het vakantieadres een draadloze router tot je beschikking is, geen probleem als je de netwerksleutel weet. ZO niet, maar wel een router op adres, ethernetkabeltje mee, netwerkkaart zit al in je laptop.
Geen router op vakantieadres? Zou ik voor de optie "2 weekjes geen internet" gaan, kosten om spul aan te passen wegen niet op tegen af en toe naar een internetcafe om je email te checken.
Internet blijft heus wel bestaan zonder je aanwezigheid ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 13:18:
Als op het vakantieadres een draadloze router tot je beschikking is, geen probleem als je de netwerksleutel weet. ZO niet, maar wel een router op adres, ethernetkabeltje mee, netwerkkaart zit al in je laptop.
Geen router op vakantieadres? Zou ik voor de optie "2 weekjes geen internet" gaan, kosten om spul aan te passen wegen niet op tegen af en toe naar een internetcafe om je email te checken.
Internet blijft heus wel bestaan zonder je aanwezigheid ;)
Bedankt voor de info :) Als ik het goed begrijp, heb ik de Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Minikaart - Europa kaart dus niet nodig als ik adsl wil 'aftappen' van mijn eigen router of die op het vakantieadres (aan de ingebouwde 'Voor 56,6K/V92 geschikte interne modem & adapter - Nederland' heb ik genoeg)?

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Hoe wil je zonder wlan adapter ooit een wlan verbinding opbouwen?
Je modem is alleen voor inbelverbindingen via de analoge telefoon. Die kan je gebruiken, maar je moet
wel letten op andere stekkers en andere standaardisaties. Informeer liever van te voren of er internet
mogelijkheden zijn op je vakantieadressen. Alternatief kan je zoeken naar internetcafé's en
wlan community's zoals www.fon.com.

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:44

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Die draadloze netwerkkaart van dell, werkt alleen wanneer er een draadloos netwerk in de buurt is, omdat iemand een draadloze router heeft.
Dat abonnement van vodafone is iets anders, ook draadloos, maar dan via het vodafone-netwerk. Andere techniek, andere kaart nodig.
Je 56,6k modem is om via de vaste telefoonlijn in te bellen, lekker traag dus.

Waarom? Omdat het kan!!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-11 04:08
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 19:30:
Bedankt voor de info :) Als ik het goed begrijp, heb ik de Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Minikaart - Europa kaart dus niet nodig als ik adsl wil 'aftappen' van mijn eigen router of die op het vakantieadres (aan de ingebouwde 'Voor 56,6K/V92 geschikte interne modem & adapter - Nederland' heb ik genoeg)?
Nee, net andersom. Als die router de mogelijkheid heeft voor een draadloze verbinding (oftewel WLan) heb je juist de Intel Wireless kaart nodig. Dat ouderwetse telefoonmodem is in de meeste gevallen overbodig.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info allemaal, ik weet genoeg! :D _/-\o_
Pagina: 1