Ik ben van plan om een laptop te kopen en heb er al een samengesteld bij Dell. In de vakanties (Oostenrijk, Frankrijk) zou ik ook graag willen internetten. Probleem is alleen dat ik geen idee heb hoe dit werkt. In mijn Dell-laptop heb ik wel een kaart geselecteerd: de Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Minikaart - Europa. Voor zover ik weet is dit de kaart die het mogelijk maakt om te internetten, mits je een abonnement afsluit. Nu heb ik al bij Vodafone (klik) gekeken, maar dat is aardig prijzig voor een vakantie van 1/2 weken, waar ik toch waarschijnlijk alleen een beetje ga surfen, niet downloaden. Zijn er goedkopere abonnementen? Is het überhaupt wel slim om een abonnement te nemen als ik alleen voor een weekje of 2 surf en er niet bepaald veel waarde aan hecht (offline games en films zijn ook leuk genoeg)?
Als ik geen abonnement wil nemen en dus alleen internet binnen het huis wil gebruiken (of via de router van het vakantieverblijf), heb ik dan alsnog bovengenoemde ingebouwde kaart nodig, of is het dan alleen nodig om een internetkabel aan te sluiten of een draadloze router/usb-stick te gebruiken om snel (adsl) te kunnen internetten? In de laptop die ik samengesteld heb, zit dit modem: 'Voor 56,6K/V92 geschikte interne modem & adapter - Nederland'. Het lijkt me dus dat ik het een en ander aan moet passen om snel internet te krijgen via de router.
Graag advies!
Als ik geen abonnement wil nemen en dus alleen internet binnen het huis wil gebruiken (of via de router van het vakantieverblijf), heb ik dan alsnog bovengenoemde ingebouwde kaart nodig, of is het dan alleen nodig om een internetkabel aan te sluiten of een draadloze router/usb-stick te gebruiken om snel (adsl) te kunnen internetten? In de laptop die ik samengesteld heb, zit dit modem: 'Voor 56,6K/V92 geschikte interne modem & adapter - Nederland'. Het lijkt me dus dat ik het een en ander aan moet passen om snel internet te krijgen via de router.
Graag advies!