Laptop scherm werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 1.449 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• k.keijzer
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-03 17:30
Sinds een paar maanden werkt mijn laptop scherm niet meer en ik heb geen idee waar het aan kan liggen. Daarom mijn vraag hier, Wat is er mis met mijn laptop en wat kan ik doen om te zorgen dat hij het wel weer doet.

Op mijn laptop scherm staan allemaal strepen. In het begin werkte het scherm prima, toen kwamen er af en toe strepen, vanzelf of als je er per ongeluk tegen aan stootte, en deze verdwenen ook weer op de zelfde manier. Maar sinds enkele maanden zie ik alleen nog maar strepen.

Hier is een link naar een scherm die dezelfde kuren vertoont (dit is niet mijn laptop):
http://www.youtube.com/wa...o07nAE_zA&feature=related

Laptop specs:
Laptop: Acer Aspire 5023WLMi
Processor AMD: Turion 64 mobile technology ML-32 / 1.8 GHz
RAM: 1024 MB
Scherm: 15.4" TFT active matrix 1280 x 800 ( WXGA ) Scherm: lp154w01
Videokaart: ATI Mobility Radeon x700 128 MB
Besturingssysteem: Windows XP PRO
Garantie: Nee

Het scherm van de laptop heb ik al uit elkaar gehaald, en ik heb de kabel ook al doorgemeten maar deze lijkt goed te zijn. Daarnaast heb ik ook al geprobeerd de stekker aan te drukken maar dit hielp ook niet.

Ik zou graag willen weten wat er stuk is aan de laptop, de videokaart, het beeldscherm of het mobo. Daarnaast als de videokaart stuk is, is het mogelijk om de VGA uitgang van mijn laptop aan het beeldscherm te hangen om weer beeld te krijgen?

Ik wil graag weer met mijn laptop kunnen werken en het maakt me niet uit of ik daarvoor iets moet knutselen, ik heb straks in de kerstvakantie wel wat tijd.

K

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Je laptop's grootste probleem is waarschijnlijk z'n fabrikant, maar goed, daar heb je verder niet zoveel aan....

Laat je scherm nog wel normaal het opstart scherm zien of ook niet meer? Je kunt ook even een externe monitor aansluiten, als je laptop die nog wel normaal aanstuurt ligt het in ieder geval niet aan je MB of videokaart.

• k.keijzer
Ik gebruik op dit moment een extern beeldscherm, die doet het prima, maar het laptopscherm laat alleen nog maar strepen zien, dus ook geen beginscherm.

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-07 13:29
dit het kabeltje tussen de videokaart en de monitor niet een beetje los?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 19:37
oddish2211 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 20:31:
dit het kabeltje tussen de videokaart en de monitor niet een beetje los?
Dat, of een van de (plakstripconnectors) aan het display zelf. Hier kan je meestal weinig aan doen, behalve het display vervangen...
Je Youtube-filmpje laat m'n Firefox trouwens vastlopen (???).

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:39
RemcoDelft schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 20:52:
[...]

Je Youtube-filmpje laat m'n Firefox trouwens vastlopen (???).
Iets mis met je firefox dan denk ik, werken andere youtube-filmpjes nog?

OT: Misschien indien mogelijk de kabel naar je scherm es vervangen?(als je zo'n kabel vind natuurlijk, bij laptops is dit dacht ik specifiek)

http://specs.tweak.to/16567

• k.keijzer
Ik heb het kabeltje doorgemeten, geen hoge weerstanden gemeten. Terwijl het beeldscherm aan stond ook aan het stekkertje gezeten, trekken draaien etc. maakte niets uit voor het scherm, bleef het zelfde weergeven.

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Veel plezier met het halen van reparaties bij acer dan. Slechte ervaringen mee. Ze willen geen onderdelen aan particulieren leveren en ook al zeg je ze exact het probleem en het te vervangen onderdeel; ze rekenen nog steeds onderzoekskosten. Bovendien duurde het extreem lang om iets te vervangen (eerst 6 weken voor een kapotte HDD en een jaar later ruim een half jaar voor een kapotte videokaart) Vervolgens waren ze ook nog eens de laptop zelf kwijt, en de vervangende laptop die ze stuurden was ook kapot. Misschien heb ik gewoon pech gehad maar ik koop niet meer bij ze

• k.keijzer
Ik heb mijn laptop ook drie keer opgestuurd naar Acer (elke keer voor twee verschillende problemen waarvan er een nooit is gemaakt), maar nu is hij weer stuk en dit keer wil ik het zelf repareren aangezien zij dat blijkbaar niet kunnen. (aspire 5023 heeft veel last van oververhitting en slaat na 3 min af als je hem opstart vanaf cd; om linux of windows te installeren en bij de memtest door oververhitting. Buiten in de vrieskou met harde wind heb ik na 3 keer windows kunnen instaleren.)
Het enige wat ik moet weten welk onderdeel ik moet vervangen zodat ik weer normaal beeld heb en de laptop weer als laptop kan gebruiken.
Misschien iemand die het zelfde probleem had (zeer waarschijnlijk met Acer)???

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
k.keijzer schreef op zondag 16 december 2007 @ 21:52:
Ik heb mijn laptop ook drie keer opgestuurd naar Acer (elke keer voor twee verschillende problemen waarvan er een nooit is gemaakt), maar nu is hij weer stuk en dit keer wil ik het zelf repareren aangezien zij dat blijkbaar niet kunnen. (aspire 5023 heeft veel last van oververhitting en slaat na 3 min af als je hem opstart vanaf cd; om linux of windows te installeren en bij de memtest door oververhitting. Buiten in de vrieskou met harde wind heb ik na 3 keer windows kunnen instaleren.)
Het enige wat ik moet weten welk onderdeel ik moet vervangen zodat ik weer normaal beeld heb en de laptop weer als laptop kan gebruiken.
Als het een beetje oude laptop is wil het nog wel eens helpen om ze open te maken, schoon te maken (stofvrij, dit gaat makkelijk met een SCHONE verfkwast én de koelingspasta bij de processor te vervangen) Heb ik tot nog toe 2 laptops en ettelijke pc's met koelingsproblemen weer mee aan de gang gekregen. Meestal vervalt de garantie als je de laptop openmaakt, bij jou zal dat wel geen probleem zijn aangezien het klinkt of ie niet al te nieuw is. Wees voorzichtig bij het openmaken van je laptop, het is maar plastic spul. Vaak moet je het gedeelte boven je toetsenbord losklikken om verder te kunnen nadat je alle zichtbare schroefjes hebt gehad. Op het internet zijn wel assembly guides te vinden, is de moeite waard en voorkomt gepruts.

• k.keijzer
Ik heb hem al helemaal uitelkaar gehad, dat oververhittings probleem had ik al na 3 maanden (toen ik voor de 2de keer windows wou instaleren) en ik heb hem ook al stofvrij gemaakt. Ik weet alleen nog steeds niet wat er mis is, welk onderdeel ik moet vervangen zodat ik dat ding weer werkend krijg.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:15
Klasgenoot had volgens mij ook jouw probleem (ook Acer) en dat is wss idd wel iets met een kabelbreuk of nog minder: kapot scherm. Bij hem was het scherm vervangen iig.

Overigens kun je misschien haast beter je laptop weggooien... Boorjongen heeft exact dezelfde laptop en als ik ook de verhalen lees kom je nooit van je oververhittingsprobleem af (iemand op GoT heeft gaten in de deksel voor HDD geboort om die te koelen bv)... Als ik een lijstje mag opstellen met de 10 slechtste laptops van de afgelopen 10 jaar dan staat wat mij betreft de Acer Aspire 502x serie op de eerste plaats... De kans dat je ooit kunt genieten van die laptop schat ik minimaal in..

• MiramarVTM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:51
k.keijzer schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 11:30:
Ik heb hem al helemaal uitelkaar gehad, dat oververhittings probleem had ik al na 3 maanden (toen ik voor de 2de keer windows wou instaleren) en ik heb hem ook al stofvrij gemaakt. Ik weet alleen nog steeds niet wat er mis is, welk onderdeel ik moet vervangen zodat ik dat ding weer werkend krijg.
Je moet waarschijnlijk je tft panel vervangen. Ik zie het heel vaak bij Fujitsu Siemens notebooks, en daar is het bij mij tot nu toe altijd het panel geweest.

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:21
k.keijzer schreef op zondag 16 december 2007 @ 21:52:
Ik heb een Acer TravelMate 4220, en had, net als mijn medeleerlingen met dezelfdelaptop, het zelfde probleem. oplossing? Als je je laptop aan de onderkant openschroeft moet je de schroefjes die je videokaart en de passieve kopere koeling met elkaar verbinding aandraaien. Die trillen schijnbaar los bij de 4220's. Misschien is dit bij jou ook het geval?
Pagina: 1