keystroke counter

Pagina: 1
Acties:

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-01 21:30

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Topicstarter
Ik heb net een uur zitten googlen met alle mogelijke termen (linux, keystroke, counter, keylogger, etc, etc) maar ik kan écht geen programma vinden wat doet wat ik wil.

Ik zoek een linux alternatief voor whatpulse, maar het hoeft niet eens zoals whatpulse je keys kunnen uploaden naar een database enzo. De enigste eisen zijn dat het programma keystrokes telt, opensource is en liefst geen keys zelf logt (dat is geen groot probleem, dat kan ik er wel uit slopen anders).

Weet er iemand een programa'tje wat dit kan ? Het mag zowel iets zijn wat cli-based is als een grafisch programma.

Strava

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Ik heb geen idee, maar weet wel dit artikel van WhatPulse. Zelf deed ik daar ook aan mee, maar het gaat nu niet zo hard meer omdat ik alleen linux draai in principe. Er staat in ieder geval dat er binnen niet al te lange tijd wel een client klaar moet zijn. Ik las ook ergens dat er al verschillende gui's waren (qt/gtk) en dat het pulsen al werkt. Gezien de recente post-datum van het bericht zal het ook niet langer dan 1-2 maanden meer duren hoop ik.

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

• DeadLock

DeadLock

Topicstarter
Dat had ik ook al gezien, maar toch zou ik liever een opensource programma hebben. De gedachte dat er een closed source programma al je keys loopt te loggen spreekt me helemaal niet aan, ook al is het al genoeg gesniffed geweest door mensen uit de wp community.

Strava

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

tsja dat zeggen ze al heel erg lang bij whatpulse.
meen 2 jaar geleden dit al gehoord te hebben.

eerst zien, dan geloven :)

@evert: als je zelf het eruit kunt slopen, mischien zelf zoiets in de kernel schrijven? Lijkt me ook niet al te lastig.

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Dat ze dat erg lang zeggen klopt, maar die dev'ver waar ze het over hebben is nieuw, en dat bericht ook. Het hele gui-verhaal is ook nieuw, dus vandaar dat ik het zie als 'voorruitgang'. En verder vertrouw ik inderdaad op de snifing evert_, ik zal dus ook deze eventuele client niet gelijk gaan gebruiken, eerst wacht ik de 'reports' af ;).

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

• DeadLock

DeadLock

Topicstarter
Volgens mij kan ik wel wat met evdev, ik heb een topic gevonden op fgo wat gaat over keyloggers, maar met die evdev moet ik wel iets kunnen ineenknutselen denk ik.

En hier staat ook best veel informatie en zelfs wat source code van evdev voorbeelden :).

[ Voor 23% gewijzigd door DeadLock op 15-12-2007 14:13 ]

Strava

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:10

deadinspace

The what goes where now?

Het is me niet helemaal duidelijk wat je precies wil, maar xmacro is een programma dat toetsaanslagen, muisklicks en muisbewegingen "op kan nemen". Dat moet natuurlijk ook te misbruiken zijn om toetsaanslagen te tellen.

Xmacro is trouwens verre van ideaal, dus misschien dat er leukere programma's zijn die ook zoiets doen, of dat xmacro een beetje aan te passen is dat het beter doet wat je wil.

• campr112
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-01 09:29
Hmm, misschien is het ook mogelijk om in /proc/interrupts gewoon IRQ<keyboard, dacht dat het 1 was> te volgen?

scriptje erom heen om het om de 5 minuten te mailen of weg te schrijven naar bestand.. Klaar.

Er staat hier: http://tldp.org/LDP/lkmpg/2.4/html/c1208.htm zelfs een kernel module te maken die specifiek de scancode van het keyboard ophaalt en deze displayed (mijn C is alleen van dien aard dat ik kan zien waar ie dat precies output.. Iemand?).

Rob

[ Voor 37% gewijzigd door campr112 op 16-12-2007 13:30 ]

Be more, use Linux.

Pagina: 1