[MMO] Blizzard bouwt aan nieuwe MMO

Pagina: 1
Acties:
  • 750 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:46

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
Blizzard heeft erkend dat men bezig is met een nieuw project.

Tweakers.net heeft het nieuws inmiddels overgenomen. Gister berichtte Gamer.nl al over dit nieuws.

Op de website van Blizzard zien we verder dat er diverse jobs aangeboden wordt. Ga je vervolgens naar de homepage, dan zie je dat er dit symbool bij staat: Afbeeldingslocatie: http://www.blizzard.com/jobopp/images/icon_topsecret.gif.

Het lijkt dus serieus te zijn. Wordt het World of Starcraft? WoW II? Iets nieuws? Diablo 3 in MMO vorm?

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:57

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik vermoed een totaal nieuw genre.

Althans, dat hoop ik. Een Diablo MMO zou dramatisch zijn :'(

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
Er zijn geruchten dat Starcraft II het opwarmertje wordt voor deze MMO (tussen aankondiging en release van WoW zat ~4 jaar) die in het SC universe zou plaatsvinden. Net zoals Warcraft III het opwarmertje was voor WoW.
Maar ja, dat zijn alleen maar fans die wat roepen en ook alleen maar kunnen gokken wat het is. Niets concreets.

Aan de andere kant is er al jaren niets gedaan aan Diablo. Er zijn wel patches uitgebracht, maar niets groots. Om hen tevreden te stellen na achtereenvolgens met Warcraft III, World of WarCraft, Starcraft Ghost, Starcraft II bezig geweest te zijn, kan ik me voorstellen dat er iets moet gebeuren om de Diablo fans te voeden.

/edit
Iets nieuws kan ook nog, maar dat lijkt me niet logisch. Waarom zou je iets nieuws ontwikkelen als je huidige universes prima lopen. Dat kan alleen maar mensen van WoW, Diablo (2) of SC (II) weg houden. Marketingtechnisch klinkt dat niet echt interessant. Er zijn immers niet veel mensen die meerdere MMO's tegelijk spelen.

[ Voor 20% gewijzigd door PromWarMachine op 15-12-2007 12:15 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Helemaal mee eens, maar alsjeblieft geen MMO. Concurrentie aangaan met je eigen product is sowieso dom, en een MMO past niet in de snelle hack & slash stijl van Diablo :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Angeloonie schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 12:13:
Helemaal mee eens, maar alsjeblieft geen MMO. Concurrentie aangaan met je eigen product is sowieso dom, en een MMO past niet in de snelle hack & slash stijl van Diablo :'(
Waarom zou een MMO-opzet het snelle en fijne fileerwerk van Diablo in de weg moeten staan? Het hoeft niet persé te lijken op WoW qua gevecht natuurlijk. ;)

Persoonlijk hoop ik echter niet dat het een Diablo-MMO wordt, maar dat komt meer omdat ik graag solo álle content wil kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet echt nieuws dit, is al een jaar bekend ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:00

Pogostokje

* twiet *

PromWarMachine schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 12:06:Ga je vervolgens naar de homepage, dan zie je dat er dit symbool bij staat: [afbeelding].
Het lijkt dus serieus te zijn.
Door dat teken lijkt het meer op een marketingstunt. Juist door iets openlijk met een fancy icoontje "top secret" te noemen, weet je zeker dat het opgepikt wordt. Als het echt iets geheims zou zijn, dan zouden ze dat er zeker niet bijzetten. Of het dus iets revolutionairs wordt ... ik weet het nog niet hoor.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
mijn gok zou denk ik gaan naar een starcraft mmo.

ik denk dat diablo te veel in het vaarwater komt te zitten van WoW en dat een starcraft mmo een heel andere userbase zou kunnen aanboren.

Ze mogen ook wel met iets nieuws komen anders gaan ze over een tijdje toch echt veel mensen verliezen aan age of conan en warhammer online.

een andere reden om met starcraft mmo te komen is dat ze waarschijnlijk delen van starcraft ghost kunnen hergebruiken denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Een nieuwe melk koe is geboren! 8)7

Ik vermoed dat het World of Starcraft wordt, eigenlijk had ik gehoopt op een nieuwe echte warcraft. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Juist wel, WoW is fantasy style, in style van Warcraft, D&D etc. Een grote groep houdt niet van dit genre en zal dus weg blijven. Gaan de de sci-fi kant op met een startcraft style MMO kan je nog groter publiek pakken, in 2 verschillende genre's van MMO's.

NCSoft heeft al jaren meerdere MMO's, de een wat minder succes dan de ander, maar heeft elkaar nog nooit in elkaars vaarwateren gezeten (CoX, TR, GW, semi-flop AA en de nieuwe AION en oudere LA 2, DRunners).

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 15-12-2007 13:40 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Ik zou graag een MMPORG zien waar je gewoon zelf met de muis realtime kan slaan, ipv dat je klikt en het poppetje om de zoveel tijd zelf slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:42

junglebeast

hier staat iets

Zelf denk ik aan een Diablo 3 in de vorm van neverwinternights ofzo. Kleine groepen mensen die een party of adventure kunnen maken. En wie weet met dx10.1 ondersteuning..

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het van de week ook al aangegeven in het World of Warcraft Topic alhier. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd welke franchise Blizzard voor de deze MMO in petto heeft. Het kan natuurlijk nooit zijn dat ze met een soortgelijk genre komen als WoW. Want dan zouden ze hun hand wel eens kunnen overspelen.

Dus een MMO gebaseerd op het Starcraft Universum zou niet geheel onlogisch zijn. En idd als een MORRPG gebaseerd op een Diablo Universum zou zijn, dan zit je eigenlijk weer in dezelfde vijver als WoW te vissen.

Maar goed we laten ons verassen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 22:50
Dus, Sony, NCsoft en andere bedrijven zijn allemaal dom?
Omdat ze allerlei MMO's op de markt hebben?
Ze trekken daardoor gewoon meer betalende leden en als ze dan ook nog is aanbieden, dat je voor klein bedrag extra, meerdere mmo's mag spelen, levert dat ook weer extra geld op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik gok op een EVE-achtig spel met vereenvoudigde controls :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

bangkirai schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 14:24:
[...]

Dus, Sony, NCsoft en andere bedrijven zijn allemaal dom?
Omdat ze allerlei MMO's op de markt hebben?
Ze trekken daardoor gewoon meer betalende leden en als ze dan ook nog is aanbieden, dat je voor klein bedrag extra, meerdere mmo's mag spelen, levert dat ook weer extra geld op.
Ik heb het over zelf een 2e MMO uitbrengen die waarschijnlijk ook succesvol wordt. Dan zit je dus met jezelf te concurreren aangezien er zat WoW spelers zullen zijn die dan overstappen naar de Diablo MMO. Dat is gewoonweg dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:22

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Angeloonie schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 14:45:
[...]

Ik heb het over zelf een 2e MMO uitbrengen die waarschijnlijk ook succesvol wordt. Dan zit je dus met jezelf te concurreren aangezien er zat WoW spelers zullen zijn die dan overstappen naar de Diablo MMO. Dat is gewoonweg dom.
Beetje simpel denken van je is dat. Je kan het beter zelf uitbrengen en dat je eigen WoW mensen overstappen, maar wel de centjes bij jou blijven inleveren, dan een concurrent je centjes weg gaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 22:50
Maakt weinig uit als spelers van ene mmo naar andere dan stappen, de centjes komen nog steeds binnen bijzelfde maatschappij.

En dan bieden ze bijvoorbeeld een all in 1 pass aan en heb je genoeg leden, die wat extra betalen om beide mmo's te spelen, waarbij er maar een fractie zou bestaan, die 2x volle mep anders zouden betalen.
Als 1 mmo dan wat minder wordt, heb je nog de 2e mmo of de zoveelste mmo, om die inkomstenderving op te vangen.

Daarom spelen bedrijven als NCsoft, Sony en andere bedrijven op veiligheid, ncsoft heeft al een flop gehad met autoassault en tabula rasa is ook nog maar de vraag als dat gaat lopen, maar ondertussen halen ze wel hun inkomsten binnen met andere MMO's.

Ook, gaan mensen, die de service van sony bevallen, sneller overstappen naar een andere sony game, dan verder te kijken.

Nah, voor zaken, is het gewoon beter om als maatschappij meerdere MMO's te hebben.
Zitten alleen voordelen aan en nauwelijks nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:57
Boeboe schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 14:27:
Ik gok op een EVE-achtig spel met vereenvoudigde controls :)
Dat zou cool zijn. ik heb Eve online geprobeerd online, maar kon er niet wijs uit worden. het is gewoon voor mij te ingewikkeld. games zoals Freelancer kon ik enorm van genieten, alleen die was dan weer te snel "uit", ook online. als Blizzard nou eens een mix tussen freelancer en Eve ofzo kan maken, met een vleugje van blizz zelf, dan heb je een gegarandeerde klapper in huis.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 13:27

Wmm

THE_CR0SS schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 13:28:
Ze mogen ook wel met iets nieuws komen anders gaan ze over een tijdje toch echt veel mensen verliezen aan age of conan en warhammer online.

een andere reden om met starcraft mmo te komen is dat ze waarschijnlijk delen van starcraft ghost kunnen hergebruiken denk ik
AoC en Warhammer, daar noem je twee games die net in beta zijn of gaan. Deze nieuwe mmo waar het over gaat is nog minstens 4 jaar weg (kijkend naar voorgaande games en hoe lang Blizzard erover doet om het te releasen). Dit zal nu dus echt geen invloed hebben op het verliezen van spelers aan AoC of Warhammer ;).

Ik vind het wel apart eigenlijk. Blizzard doet nooit zo popijopi met "Top Secret" ofzo, althans niet dat ik weet. En ze kondigen hun games ook pas aan als er al iets is (neem Starcraft 2 dat al 4 jaar in ontwikkeling is). En nu staan er "Top Secret" vacatures op hun site en vertellen ze dat ze aan een "next gen mmo" werken. Ow well, misschien dat we over drie jaar horen waar het nu eigenlijk om gaat ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

SCIxX schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 13:37:
Ik zou graag een MMPORG zien waar je gewoon zelf met de muis realtime kan slaan, ipv dat je klikt en het poppetje om de zoveel tijd zelf slaat.
Rakion.

Het is laggy, het crashed veel, en wil je een kans maken moet je in je portomonee graaien. Maar het is een begin. ( en gratis ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door Fox op 15-12-2007 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

EVE online achtig iets zou wel erg vet zijn inderdaad.
Diablo 3 willen we allemaal, maar niet realistisch in mijn ogen dat ze het een MMORPG zouden maken, gameplay van diablo is puur grinden, meestal hangen MMO ook nog van iets meer af in de zin van questen, levelen, character uitwerken, etc.
WoW2 lijkt me ook niet direct, omdat je als je een WoW 2 gaat maken je wel echt het grootste deel van e WoW spelers weg trekt uit de game itt tot iets als een SC based game. en dat zal aardig wat meer effecten hebben als er zo een groot deel plots zou overstappen. wereld word rustiger en saaier, mensen hun vaste buddy's stappen wel over maar willen zelf niet en stoppen er mee. nou zal WoW er niet door doodgaan gelijk hoor, maar er zouden meer spelers stoppen dan met een andere genre.

ik gok op een SC MMMORPG, met SC2 die er aan komt staat het al weer in de spotlights en heeft het nu dus de aandacht en binnenkort na dat SC2 uitgekomen is een grotere fanbase dan het nu heeft.

@Pogostokje | tuurlijk is het een marketings stunt :p nogal logisch, als commercieel bedrijf wil je graag in de spotlights staan. kijk hier maar eens op GoT, ze krijgen een hele eigen topic er voor en steeds meer mensen zien het. tegen de tijd dat het uitkomt heb je al een fanbase wat voor spel het ook word :+

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Fantasy hebben ze al in hun cataloog. Sci-fi zit er nog niet in. Terwijl er wel een degelijk markt voor is (EVE, Tabula Rasa). Een space MMORPG met een lagere instapdrempel dan EVE.
Goede strategie om hun marktaandeel nog te vergroten. Doelpubliek zal lichtelijk anders zijn.

Ik ben benieuwd. Het zal hoe dan ook een leuke game worden. WoW zat ook al zo degelijk ineen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 27-09 22:38
Hou ook rekening dat het een geheel nieuwe Franchise kan zijn he, blizzard is niet verplicht bij de oude Franchise's te blijven.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ik denk dat er pas echt wat concreets over dit vrij komt nadat de nieuwe geplande expansion voor WoW uit is. Zoals hierboven aangegeven, concurrentie tegen je eigen product is dom. Als mensen nog niks weten over het nieuwe product zullen ze WoW nog gaan kopen/doorgaan en de expansion kopen. Als Blizzard vervolgens (dus ná de release van de uitbreding) informatie begint te geven over hun nieuwe game heeft dat minder effect. Ik gok er sowieso al op dat de release ergens in eind 2009/begin 2010 zal zijn. WoW is dan al redelijk uitgemolken (misschien is er dan zelfs al nóg een expansion en kan je al tot lvl 90 :P )plus het ontwikkelen van een MMO kost gewoon veel tijd. Mark my words :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

M1lamb3r schreef op zondag 16 december 2007 @ 17:45:
Hou ook rekening dat het een geheel nieuwe Franchise kan zijn he, blizzard is niet verplicht bij de oude Franchise's te blijven.
Just de link naar hun oude franchise zou in hun voordeel werken. Warcraft en Starcraft, wie kent ze niet?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:10

Bezulba

Formerly known as Eendje

Angeloonie schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 14:45:
[...]

nee dat is niet dom. Een product (in dit geval WOW) heeft een bepaalde levensduur. Dit kan een jaar zijn, 5 jaar, of 10 jaar, maar op een gegeven moment gaan de verkopen en betalende leden gewoon naar beneden. Een slim bedrijf gaat niet tot in den treure door met 1 succes product, maar gaat al voordat de levensduur is afgelopen werken aan iets nieuws. Zodat tegen de tijd dat Wow in dit geval werkelijk ouderwets is, ze iets spectaculairs nieuws hebben staan. Zo vang je 2 vliegen in 1 klap. Je verliest geen klanten (immers ze verhuizen van product A naar B) en aangezien je vorig product zo'n succes was heb je zowiezo een hoop gratis reclame en een veel grotere potentiele klantengroep aangezien men product A al kende.

Genoeg voorbeelden van bedrijven die 1 geniale gedachten hadden, daarmee succes haalden en toen weer in de vergetelheid raakte. Maar ook genoeg bedrijven die wel begrijpen dat innovatie en evolutie belangrijk zijn om je bedrijf draaiende te houden.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:10

Bezulba

Formerly known as Eendje

SinergyX schreef op zondag 16 december 2007 @ 18:24:
[...]

Just de link naar hun oude franchise zou in hun voordeel werken. Warcraft en Starcraft, wie kent ze niet?
"de makers van" werkt ook erg goed. Apple computers (iMac's en Macbooks etc) verkopen zijn gestegen dankzij de associatie met iPod. Als fan van Starcraft of Warcraft wil je toch ook weten met wat voor andere producten ze bezig zijn, of niet?

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07 12:35
ik hoop een multiplatform mmo voor pc/ps3/xbox360 en mss wii ;)

stel je voor :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is het mischien niet die Hyrda oid? Las ergens paar maanden terug zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Concurrentie aangaan met je eigen product is een eeuwenoude vertrouwde techniek juist :P

Zolang je met jezelf concurreert kunnen anderen dat niet. Kijk maar naar de leningbedrijfjes die je tegenwoordig zo vaak ziet. Die zijn dus zo goed als allemaal van DSB (Frisia, Lenen.nl, etc).

Naast een standaard Fantasy MMORPG is er nog ruimte op de markt voor:

- half MMO zoals Guild Wars (dit wordt denk ik de nieuwe Diablo richting)
- space MMORPG (dit zou een World of Starcraft kunnen worden)

Beiden zijn zeer realistische opties in de bestaande licenties. Ik betwijfel of Blizzard zomaar voor een nieuw MMO van hun licenties zal afwijken eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geemfriek schreef op zondag 16 december 2007 @ 22:57:
ik hoop een multiplatform mmo voor pc/ps3/xbox360 en mss wii ;)

stel je voor :o
stel je voor voor de wii dan kom ik helemaal niet meer achter mijn wii vandaan O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ik kan het even niet terug vinden, maar heb ik pas ergens gelezen dat Blizzard zich (voorlopig) alleen op de PC wil richten, omdat Consoles een (compleet) ander concept is. Helaas bron kwijt.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

OkkE schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:00:
Ik kan het even niet terug vinden, maar heb ik pas ergens gelezen dat Blizzard zich (voorlopig) alleen op de PC wil richten, omdat Consoles een (compleet) ander concept is. Helaas bron kwijt.
Ik kan het me ook niet zo goed voorstellen. MMO's zoals WoW draaien grotendeels om chat. En chat is op niet HD-schermen al niet leesbaar en ook een toetsenbordje heeft niet iedereen (en dan nog werkt het niet top).

En dan heb ik het nog alleen over de Xbox360. De PS3 heeft naar mijn weten niet een dergelijk toetsenbordje. En de Wii ondersteunt ook nog geen HD, waardoor tekst nooit leesbaar zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-09 13:54
Echt "nieuws" is het niet imho, het feit dat Blizzard aan een nieuwe MMO werkt was al bekend in januari van dit jaar, dus ze zijn er al even mee bezig. Overigens heeft Blizzard toen aangegeven dat het echt iets innovatiefs zou zijn, omdat ze geen bedrijf zijn dat "hetzelfde pad twee keer bewandelt" :)

[ Voor 5% gewijzigd door Morax op 17-12-2007 11:13 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hetzelfde pad? uitgemolken Warcraft, Diablo en een starcraft 2. Bekeek zojuist de history van Blizzard, buiten wat 'losse games' hebben ze buiten bovengenoemde 3 titels weinig gedaan :P

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 17-12-2007 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel grappig dat er al een topic van 2 pagina's is over een project waar echt helemaal niks van bekend is, behalve dat er *iets* in ontwikkeling is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

SinergyX schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:20:
Hetzelfde pad? uitgemolken Warcraft, Diablo en een starcraft 2. Bekeek zojuist de history van Blizzard, buiten wat 'losse games' hebben ze buiten bovengenoemde 3 titels weinig gedaan :P
Ze hebben sterke licenties, maar melken ze imho niet uit. Anders was er allang een diablo 5 en starcraft 6. Ze blijven in die licenties wel streven naar vernieuwing en kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:20:
Tot voor WoW was Blizzard maar een relatief kleine ontwikkelaar, voor een klein bedrijf dat drie van zulke toptitels kan neerzetten is dat een behoorlijke prestatie.

Warcraft, Diablo en SC zijn spellen die volgens de huidige standaard antiek zijn maar nog steeds door vele vele mensen dagelijks gespeeld worden. Blizzard heeft als strategie gewoon gekozen voor een kleine range aan spellen maar die spellen wel bijna tot perfectie ontwikkelen... En laten we wel wezen, het werkt. Laat EA hier nog maar eens een voorbeel aan nemen ;p

Ik ga er ook eigenlijk vanuit dat die "next-gen" mmo waar ze nu aan werken ook in een van die titels zal vallen. Never change a winning team. Alleen aan het "innovatieve" ervan heb ik zo m'n twijfels. Blizzard heb ik nooit gezien als een innovatief bedrijf, ze weten gewoon donders goed wat gamers willen en wat goede gameplay is en die word dan helemaal gepolijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bedoel het ook niet zozeer negatief, maar gezien de 'rode lijn' verwacht ik eerder een MMO gebaseerd op hun eerder games, zeker omdat ze daar al een compleet story-concept voor kunnen hebben. Ze hebben op elk genre wel iets zitten maar op verschillende game-genre's, een sci-fi MMO zou dus imho een aardige actie zijn, zeker gezien de 'concurenten' op andere vlakken bezig zijn (medival en fantasy). Al ben ik blij dat ze die shooter van starcraft hebben laten vallen, CnC Renegade had lijkt me al laten zien dat zoiets niet echt werkt :P En recente ontwikkelingen hebben laten zien dat een action MMO best een succes kan zijn, en snelle actie is een groot onderdeel van starcraft.

Maargoed, 'eraan werken' betekend niet dat dit uberhaubt binnen nu en 1 jaar op de markt is, zal nog een lange tijd gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-09 13:54
Dan zou het een MMO in de diablo-reeks moeten zijn, aangezien WoW nog lang niet ten einde is, en SC2 ook al in ontwikkeling is. Wat dan overblijft is Diablo :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga toch voor een lost vikings MMO :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet niet dat WoW al een jaar of 5-8 oud zal zijn tegen de tijd dat dit spel uitkomt. Het kan goed voor blizzard de 'vervanger' van WoW zijn, tegen die tijd. Het zal niet zo zijn dat tegen die tijd WoW nog steeds de #1 marktleider zal zijn, omdat tegen die tijd concurrenten al 1-2 generaties verder zijn. Daarom lijkt WoW2 me niet zo ondenkbaar, of World of Diablo of World of Starcraft, om maar wat kreten te noemen.

Maar een nieuwe franchise lijkt me ook interessant. Blizzard heeft 3 mateloos populaire franchises op weten te zetten. Wie weet lukt het ze een vierde te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Laatst online: 26-09 10:42

Auredium

Informaticus Chaoticus

Lost Vikings als MMO. Teamplay zit er iig alvast in. Teleporters enzo. Lijkt me best wel geinig ja. :P
Starcraft heeft een goede kans ja, maar ik denk dat Diablo zich zeer goed leent voor MMORPG, het was immers een RPG om mee te beginnen. Ik heb Diablo niet echt gespeelt en ga er wel vanuit dat het een goed verhallijn bevat, maar anders zal Blizzard wel met een goed plot komen opdagen.

Ik kijk overigens best wel uit naar Starcraft, ik verwacht dat deze starcraft nog niet het levenslicht zal zien van een compleet verenigd Terran empire, maar als dat gebeurt zal het wel leuk worden voor de verhaallijn.
Ik ben eigenlijk ook aan het wachten op Warcraft 4 en stiekem op een magische terugkeer van Zul'jin.

MMORPG's vind ik niet zo geweldig als ik er maandelijkse kosten voor moet betalen. Tuurlijk ik snap heel goed waarom die kosten er zijn maar ik heb iets tegen maandelijkse kosten in het algemeen.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Auredium schreef op maandag 17 december 2007 @ 14:37:
MMORPG's vind ik niet zo geweldig als ik er maandelijkse kosten voor moet betalen. Tuurlijk ik snap heel goed waarom die kosten er zijn maar ik heb iets tegen maandelijkse kosten in het algemeen.
Je zult op een of andere manier toch moeten betalen, gratis zullen ze dus nooit worden, daar zijn ze te duur voor om te maken en te onderhouden (en dan heb ik het niet over de 1000 in een dozijn aziatische mmorpg'tjes).

Als ze gratis zijn betaal je met expansion packs (half MMO's zoals Guild Wars) of je krijgt standaard heel weinig en betaalt via andere dingen (bijvoorbeeld items kopen in de shop e.d.).

Dan geef ik zelf de voorkeur aan gewoon een maandelijks bedrag, continu'e updates/patches en geen andere gekke constructies of tig expansion packs (waar iedereen weer dingen wel of niet heeft).

[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 17-12-2007 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:55:
[...]

Tot voor WoW was Blizzard maar een relatief kleine ontwikkelaar, voor een klein bedrijf dat drie van zulke toptitels kan neerzetten is dat een behoorlijke prestatie.
Met die stelling kan ik het niet eens zijn. Waarom! Omdat Blizzard ten tijde van de release Diablo al een depandance had met de naam Blizzard North. (Zat in Canada gevestigd meen ik). Daarnaast waren Warcraft 1 en 2 al succesvol. De grote doorbraak kwam eigenlijk met Starcraft en Diablo 2 en later natuurlijk Warcraft III Reign of Chaos. Gebaseerd op het succes van de Warcraft RTS games, zijn ze WoW gaan ontwikkelen. En ook dat bleek een gat in de markt te zijn. Daarvoor was het spelen van MMO's alleen maar weggelegd voor een enkeling. (Ultima Online, DAoC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het een sci-fi MMO wordt maar ik hoop dat ze wel weer cartoony graphics gaan gebruiken. Dit zou trouwens wel een mooie (originele) combinatie opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
dingen die ik mistte in WoW waarvan ik hoop dat dit beter wordt in een nieuwe mmo

meer verschillende talents/skills zodat niet iedereen hetzelfde is
meer verschillende soorten gear (dus niet 1 set die beter is dan al het andere) (ok natuurlijk is een set leuk maar maak dan 20 sets per class ofzo (en ook nog per tier)) in het huidige WoW ziet iedereen er hetzelfde uit (toen ik stopte tenminste, (einde season 1, begin season 2 arena) iedereen liep in OF tier4 OF tier5 of de arena variant in een ander kleurtje (zal nu wel tier 6 zijn)

verder vond ik de game uitermate goed afgewerkt met zaken zoals auction houses, ingame mail, complete customizable ui <3, chat opties, etc

Ook een grotere nadruk op world pvp en misschien player/guild housing zou erg cool zijn.

Daarnaast ook een focus op casual gaming aangezien ik niet meer hardcore game sinds een tijdje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:21

mvz

muziek verslaafde

het zou mooi zijn als er een space mmorpg kwam die lekker simpel en toch goed is. zoals MS's Freelancer. die helaas niet echt mmorpg was, te weinig spelers per server en te klein.

zit nu in EVE online trial 14 days. maar vind het best wel een steep learning curve hebben.
maar world of starcraft oid. zou wel vetjes zijn :)

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 15:29:
[...]

Met die stelling kan ik het niet eens zijn. Waarom! Omdat Blizzard ten tijde van de release Diablo al een depandance had met de naam Blizzard North. (Zat in Canada Noord Californie (Redwood City om precies te zijn) gevestigd meen ik). Daarnaast waren Warcraft 1 en 2 al succesvol. De grote doorbraak kwam eigenlijk met Starcraft en Diablo 2 en later natuurlijk Warcraft III Reign of Chaos. Gebaseerd op het succes van de Warcraft RTS games, zijn ze WoW gaan ontwikkelen. En ook dat bleek een gat in de markt te zijn. Daarvoor was het spelen van MMO's alleen maar weggelegd voor een enkeling. (Ultima Online, DAoC).
Toch blijft Blizzard (tot WoW) een kleine studio. Dit is bijvoorbeeld te zien aan de relatief kleine output van de studio (ongeveer 15 titels in 15 jaar, ter vergelijking Origin maakte er in de periode 92-95 alleen al meer games, het merendeel zeer grote "blockbuster" producties) Tot WoW bestond het persooneels bestand uit misschien een paar honderd man. (Met de komst van WoW is dat vertienvoudigd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Puyol
Een tijd geleden was er een interview met een van de main dev's van Blizzard.

Die vertelde oa waarom er zoveel opstart problemen waren met WoW. Voordat WoW gelanceerd werd bestond het hele bedrijf uit 150 man. Door het overweldigende succes moesten ze in een paar maanden tijd enorm uit gaan breiden naar ongeveer 2000 man wereldwijd. Wat natuurlijk de nodige problemen gaf.

Maar daarvoor was het dus een klein bedrijf, en dat bedoelde ik dus in mijn post. Dit is geen stelling maar gewoon een constatering ;-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

THE_CR0SS schreef op maandag 17 december 2007 @ 16:27:
meer verschillende soorten gear
Dat is zo'n beetje in elke MMO nog het geval hoor, kleine uitzonderingen zijn GW (met 500+ skills beschikbaar) en betreft uiterlijk is er 1 maar eentje, City of heroes (daar heb ik echt niemand -zonder opzet- hetzelfde gezien qua uiterlijk).

Ik was (naja, ben) altijd grote fan geweest van de Blizzard games, Starcraft en oudere (pre-FT) warcrafts waren mijn favo. Diablo 2 te kort gespeeld om van te genieten, WoW heb ik zelf nooit leuk gevonden. Genre, gamestyle, was mijn ding niet, mischien dat hun nieuwe MMO mijn interesse ooit opwerkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

THE_CR0SS schreef op maandag 17 december 2007 @ 16:27:
dingen die ik mistte in WoW waarvan ik hoop dat dit beter wordt in een nieuwe mmo

meer verschillende soorten gear (dus niet 1 set die beter is dan al het andere) (ok natuurlijk is een set leuk maar maak dan 20 sets per class ofzo (en ook nog per tier)) in het huidige WoW ziet iedereen er hetzelfde uit (toen ik stopte tenminste, (einde season 1, begin season 2 arena) iedereen liep in OF tier4 OF tier5 of de arena variant in een ander kleurtje (zal nu wel tier 6 zijn)
Wow heeft al bizar veel mogelijkheden juist. Zoveel classes, rassen, 3 trees per class waar je vrij in kan (re)speccen. Veel beter dan dat ga je het niet krijgen. Zeker nu inscription dalijk erbij komt waar je skills kunt verbeteren komt er nog meer variatie.

Wat gear betreft vind ik het ook wat minder in WoW. Ik had liever een random systeem gezien, zodat ECHT goede gear ook ECHT zeldzaam en uniek is. Zoals in Asheron's Call het geval is bijvoorbeeld. Tuurlijk kunnen er ook wel standaard 'named' items in het spel zitten, maar nu is het alleen maar dat, wat het item-systeem erg snel saai maakt. Het heeft geen zin om te grinden voor items bijvoorbeeld, voor een random generated drop waar je al die tijd op hoopt. Dat vond ik zo briljant aan Asheron's Call.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 20:01

FunkyTrip

Funky vidi vici!

SCIxX schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 13:37:
Ik liever niet. MMORPGs speel ik uren achtereen, dan heb ik liever niet dat het zo twitchy is. De pace van WoW vind ik precies goed. PvP is zelfs aan de snelle kant. FPSers moeten hier natuurlijk om lachen.

Als het realtime slaan enzo is zal het een compleet vernieuwend spel moeten worden. Hardcore raiden is namelijk niet mogelijk in deze spelvorm. Je kunt niet avonden achter elkaar 4 uur zwaar geconcentreerd als een gek met je muis en de hotkeys bezig zijn. Er zal dan ook een extreem groot verschil tussen de mindere twitch-goden ontstaan en de expert, wat balanceren van content uitermate moeilijk maakt.

Bovendien zal de playerbase vele malen kleiner worden. Mensen met trage verbindingen & trage mensen als ik vallen dan af. En dat zijn miljoenen spelers bij elkaar.

WoW had de juiste pace vind ik, al mag van mij het aantal spells, skills en mogelijkheden groter worden. Een soort tactisch schaakspelletje :)

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

FunkyTrip schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 15:41:
[...]

Ik liever niet. MMORPGs speel ik uren achtereen, dan heb ik liever niet dat het zo twitchy is. De pace van WoW vind ik precies goed. PvP is zelfs aan de snelle kant. FPSers moeten hier natuurlijk om lachen.

Als het realtime slaan enzo is zal het een compleet vernieuwend spel moeten worden. Hardcore raiden is namelijk niet mogelijk in deze spelvorm. Je kunt niet avonden achter elkaar 4 uur zwaar geconcentreerd als een gek met je muis en de hotkeys bezig zijn. Er zal dan ook een extreem groot verschil tussen de mindere twitch-goden ontstaan en de expert, wat balanceren van content uitermate moeilijk maakt.

Bovendien zal de playerbase vele malen kleiner worden. Mensen met trage verbindingen & trage mensen als ik vallen dan af. En dat zijn miljoenen spelers bij elkaar.

WoW had de juiste pace vind ik, al mag van mij het aantal spells, skills en mogelijkheden groter worden. Een soort tactisch schaakspelletje :)
Het realtime aspect komt overigens binnenkort in Chronicles of Spellborn. Persoonlijk trekt het mij helemaal niet, want het is vragen om exploits en irritatie.

Wat betreft het 'tactische schaakspelletje'. Wederom was (of is eignelijk) Asheron's Call daar briljant in. Daar kun je op verschillende damage typen debuffen en damage doen. Je kan dus domweg knallen, maar ook kiezen eerst iemand helemaal te debuffen en vervolgens bijna te one-hitten. Bij WoW komt het meestal maar neer op dom raggen en degene met de beste gear/addons of de lucky crit wint.

Dat debuffen is iets wat ik erg mis in WoW. De debuffs die er zijn zijn zo minimaal dat het in solo play al weinig oplevert.

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 18-12-2007 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:12:
[...]

Toch blijft Blizzard (tot WoW) een kleine studio. Dit is bijvoorbeeld te zien aan de relatief kleine output van de studio (ongeveer 15 titels in 15 jaar, ter vergelijking Origin maakte er in de periode 92-95 alleen al meer games, het merendeel zeer grote "blockbuster" producties) Tot WoW bestond het persooneels bestand uit misschien een paar honderd man. (Met de komst van WoW is dat vertienvoudigd.)
Ok dat is duidelijk.

Maar ondanks ze voor het WoW succes met een kleine groep mensen ook blockbusters gemaakt hebben zoals Starcraft en Diablo 2 vind ik ook een hele prestatie. Daar kunnen sommige bedrijven als EA nog puntje aan zuigen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 17:13

Zeror

Ik Henk 'm!

Concurrentie met hun eigen WoW aangaan hoeven ze helemaal niet te doen.

Als blizzard nu eens een systeem ontwikkeld waarmee het account die WoW spelers nu nog hebben ook gebruikt kan worden om de MMO mee te kunnen spelen, dan heeft Blizzard direkt al een grote groep spelers beschikbaar die het spel te kunnen spelen. Als ze dan enkel het spel moeten kopen zodat deze de subscription richting de nieuwe MMO gewoon unlockt, dan heeft Blizzard toch nog winst van die ene game. Momenteel verdienen met WoW toch genoeg, denk ik, om een tweede game erbij te kunnen onderhouden. Dus 1 account, 1 keer subscription betalen (per maand), 2 games om te spelen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rakkerzero schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:22:
[...]

Concurrentie met hun eigen WoW aangaan hoeven ze helemaal niet te doen.

Als blizzard nu eens een systeem ontwikkeld waarmee het account die WoW spelers nu nog hebben ook gebruikt kan worden om de MMO mee te kunnen spelen, dan heeft Blizzard direkt al een grote groep spelers beschikbaar die het spel te kunnen spelen. Als ze dan enkel het spel moeten kopen zodat deze de subscription richting de nieuwe MMO gewoon unlockt, dan heeft Blizzard toch nog winst van die ene game. Momenteel verdienen met WoW toch genoeg, denk ik, om een tweede game erbij te kunnen onderhouden. Dus 1 account, 1 keer subscription betalen (per maand), 2 games om te spelen.
Een soort actie van koop nu en je krijgt je 2e spel gratis? :z
Zie ik niet echt gebeuren, ik denk dat er twee scenarios mogenlijk zijn.

1. het word iets totaal anders als WoW en zal ook een andere groep spelers aantrekken.
2. Bij de launch van de nieuwe MMO is WoW toch al behoorlijk verouderd, ze laten WoW doodbloeden en hopen die spelers naar hun nieuwe e-crack te lokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

WoW is qua grafisch misschien verouderd. Het spel echter niet. Na Wrath of the Lich King expansion, verwacht op zijn minst nog een expansion die de game verder afmaakt. Wat daarna nog kan komen heb ik geen idee van.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:49:
[...]

Een soort actie van koop nu en je krijgt je 2e spel gratis? :z
Zie ik niet echt gebeuren, ik denk dat er twee scenarios mogenlijk zijn.

1. het word iets totaal anders als WoW en zal ook een andere groep spelers aantrekken.
2. Bij de launch van de nieuwe MMO is WoW toch al behoorlijk verouderd, ze laten WoW doodbloeden en hopen die spelers naar hun nieuwe e-crack te lokken.
Zolang de WoW gebruikers gewoon maandelijks betalen is er geen reden om ze naar een andere game te 'lokken' die net zo duur is natuurlijk.

Ik hoor hier continu dat een bedrijf maar 1 MMO zou kunnen hebben tegelijkertijd. Ik denk JUIST dat Blizzard hun ultramachtige positie verder zal willen uitbreiden door meer MMO's van het niveau van WoW op de markt te brengen. Ze zouden eerlijk gezegd gek zijn om het niet te doen. Ze moeten wel met zichzelf gaan concurreren om op niveau te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rakkerzero schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:52:
WoW is qua grafisch misschien verouderd. Het spel echter niet. Na Wrath of the Lich King expansion, verwacht op zijn minst nog een expansion die de game verder afmaakt. Wat daarna nog kan komen heb ik geen idee van.
Ik denk zelf dat WotL het einde is van de expansion drift van WoW. Waarom! Als je eenmaal The Lich King verslagen hebt als guild zijnde, dan heb je tegelijk de grootste hoofdrol speler van de WoW franchise verslagen. De enigste 2 lore figuren van belang die nog over zijn, zijn Kill'Jaeden en Deathwing leader of the Black Dragon Flight. Voor de rest zouden ze nog iets met de oude Titans kunnen doen. Maar persoonlijk denk ik dat het WoW tijdperk dan afgesloten is en het tijd is voor wat nieuws. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 22:11:
[...]

Ik denk zelf dat WotL het einde is van de expantion drift van WoW. Waarom! Als je eenmaal The Lich King verslagen hebt als guild zijnde, dan heb je tegelijk de grootste hoofdrol speler van de WoW franchise verslagen. De enigste 2 lore figuren van belang die nog over zijn, zijn Kill'Jaeden en Deathwing leader of the Black Dragon Flight. Voor de rest zouden ze nog iets met de oude Titans kunnen doen. Maar persoonlijk denk ik dat het WoW tijdperk dan afgesloten is en het tijd is voor wat nieuws. 8)
Dude, je vergeet de plek waar alle onheil vandaan komt, de Emerald Dream. Er staan niet voor niks al portals in Azeroth voor Emerald Dream waar de 'Well of Eternity' is geopend en de Felbeasts en undead tot leven zijn gekomen. Daar begon een groot deel van het Warcraft verhaal en kunnen zeker iets mee doen in een nieuwe expansion. Zoals een complete Emerald Dream wereld waar het paleis van Queen Azshara, wie later Empress of Nazjatar wordt, en Lord Xavius staat.
Daar is nog niks mee gedaan en Blizzard wilde daar eerst wel een instance van maken, maar hebben besloten er een complete patch/expansion van te maken. Zie http://www.wowwiki.com/Emerald_dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:29

Flapmo

and back is gigi!

nm

[ Voor 99% gewijzigd door Flapmo op 18-12-2007 23:37 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 27-09 22:38
Rakkerzero schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 22:23:
[...]

Dude, je vergeet de plek waar alle onheil vandaan komt, de Emerald Dream. Er staan niet voor niks al portals in Azeroth voor Emerald Dream waar de 'Well of Eternity' is geopend en de Felbeasts en undead tot leven zijn gekomen. Daar begon een groot deel van het Warcraft verhaal en kunnen zeker iets mee doen in een nieuwe expansion. Zoals een complete Emerald Dream wereld waar het paleis van Queen Azshara, wie later Empress of Nazjatar wordt, en Lord Xavius staat.
Daar is nog niks mee gedaan en Blizzard wilde daar eerst wel een instance van maken, maar hebben besloten er een complete patch/expansion van te maken. Zie http://www.wowwiki.com/Emerald_dream
En wat let Blizzard om nieuwe lore te verzinnen?

En je hebt nog de Old Gods, die Sargeras en Nelatharion corrupt hebben gemaakt, en we al een klein voorproefje gezien hebben in AQ.

[ Voor 7% gewijzigd door Puc van S. op 19-12-2007 00:00 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 22:11:
[...]

Ik denk zelf dat WotL het einde is van de expansion drift van WoW. Waarom! Als je eenmaal The Lich King verslagen hebt als guild zijnde, dan heb je tegelijk de grootste hoofdrol speler van de WoW franchise verslagen. De enigste 2 lore figuren van belang die nog over zijn, zijn Kill'Jaeden en Deathwing leader of the Black Dragon Flight. Voor de rest zouden ze nog iets met de oude Titans kunnen doen. Maar persoonlijk denk ik dat het WoW tijdperk dan afgesloten is en het tijd is voor wat nieuws. 8)
Als er iets is dat totaal geen enkele invloed heeft op beslissingen of een spel af is of niet, of een guild er mee kapt of niet en of er een nieuw spel komt of niet dan is het wel zoiets als lore. Lore is een non-issue. Ze verzinnen de lore waar je bij staat. 7 miljoen van de 8 miljoen spelers in WoW zal de lore aan hun reet roesten. Sterker nog, die kennen Thrall als dat mannetje dat in Ogrimmar staat om quests uit te delen en Ragnaros als die grote mob in het midden van Molten Core (of MC voor de mensen die niet weten wat het voluit is omdat ze in chatchannels alleen MC voorbij zien komen) die die grote hamer dropt. Meer niet.

[ Voor 5% gewijzigd door FunkyTrip op 19-12-2007 09:16 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja die lore zetten ze wel door ja. Maar ergens moet toch de climax liggen. Ik vind het wel enigszins vreemd in ieder geval, als men de lore nu uitbreidt en de grootste 'evil bastard' een wezen is waar je voorheen in de lore nooit iets over hebt gehoord. Is dan meer een anti-climax zoals het toevoegen van draenei shaman en blood elf pallies destijds. Ik zou zeggen, laat Neltharion terugkomen en je hebt denk ik een heel mooi toppunt bereikt. Blackwing is naar mijn idee een van de mooiste wendingen in de lore en bovendien passend. Ik denk dat je na nog een expansion na het verslaan van Arthas, ook de timing perfect is om een nieuwe MMO uit te brengen.

Ik denk eerlijk gezegd ook dat ie rond dat tijdstip ook wel eens uit zou kunnen komen. Iedereen raakt op den duur toch wel een beetje moe van dezelfde skills en classes. Op den duur wil je vernieuwing, hoe uitgebreid WoW ook is. Na een paar expansions heb je het dan denk ik toch wel gezien.

Dus ik zeg, laten we over 2 jaar mooi Orgrimmar inwisselen voor een weer opgebouwd Tristram! De soundtracks zijn immers al af als je die poolse componist mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:30
Mmorpgs gaan door met expansions uitleveren totdat er echt niemand meer speelt. Everquest 1 begon in 1999 en bestaat nu nogsteeds en heeft iets van 15 expansions. Het was ooit de nummer een op mmorpg gebied. Nu is dat al lang niet meer zo maar er komen nogsteeds expansions uit. (geschatte gebruikers is ergens tussen de 150 en 300 duizend ofzo)

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Denk niet dat Blizzard zichzelf zo iets wil aan doen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

pingkiller schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:53:
Mmorpgs gaan door met expansions uitleveren totdat er echt niemand meer speelt. Everquest 1 begon in 1999 en bestaat nu nogsteeds en heeft iets van 15 expansions. Het was ooit de nummer een op mmorpg gebied. Nu is dat al lang niet meer zo maar er komen nogsteeds expansions uit. (geschatte gebruikers is ergens tussen de 150 en 300 duizend ofzo)
Ik wil je niet uit een droom helpen, maar Everquest is nooit ergens nummer 1 in geweest, in ieder geval niet wereldwijd. Lineage had al miljoenen gebruikers in die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Laatst online: 22:30
Bosmonster schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:21:
[...]

Ik wil je niet uit een droom helpen, maar Everquest is nooit ergens nummer 1 in geweest, in ieder geval niet wereldwijd. Lineage had al miljoenen gebruikers in die tijd.
Dat is waar,wereldwijd gezien. Maar ik geloof dat het in het westen toch wel groter was dan lineage.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FunkyTrip schreef op woensdag 19 december 2007 @ 09:15:
[...]

Als er iets is dat totaal geen enkele invloed heeft op beslissingen of een spel af is of niet, of een guild er mee kapt of niet en of er een nieuw spel komt of niet dan is het wel zoiets als lore. Lore is een non-issue. Ze verzinnen de lore waar je bij staat. 7 miljoen van de 8 miljoen spelers in WoW zal de lore aan hun reet roesten. Sterker nog, die kennen Thrall als dat mannetje dat in Ogrimmar staat om quests uit te delen en Ragnaros als die grote mob in het midden van Molten Core (of MC voor de mensen die niet weten wat het voluit is omdat ze in chatchannels alleen MC voorbij zien komen) die die grote hamer dropt. Meer niet.
Tja, dat is dan jammer voor al die hersenloze spelertjes, die daar hun aandacht niet aan willen besteden. Maar ik vind het wel interessant, waarom de Alliance het aan de stok heeft met The Horde. Of waarom die twee partijen op eens in sommige situaties met elkaar kunnen samenwerken of een wapenstilstand inlasten. etc, etc.... Dat maakt het spelen van een spel als een MMO(RPG) toch een stuk interssanter. Wat hersenloos mobs of menselijke tegenstanders in elkaar hakken zonder verhaal maken kan elke gemiddelde spel ontwikkelaar. Dan kun je beter gewoon een spel als Quake, Unreal Tournamente of iets dergelijks spelen, want daar is het zowel offline als online. Schiet maar raak voor een knaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een Diablo MMO kan best hoor, eer dat die game uit is zijn we wel 3-4 jaar verder als het er niet meer zijn! dan is WoW intusse wel aardig bejaard geworden en een leuke truc om van een mmo the switchen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-09 16:29
ze gaan gewoon samen met bioware de nieuwe starwars mmo maken

:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 18:14:
[...]

Tja, dat is dan jammer voor al die hersenloze spelertjes, die daar hun aandacht niet aan willen besteden. Maar ik vind het wel interessant, waarom de Alliance het aan de stok heeft met The Horde. Of waarom die twee partijen op eens in sommige situaties met elkaar kunnen samenwerken of een wapenstilstand inlasten. etc, etc.... Dat maakt het spelen van een spel als een MMO(RPG) toch een stuk interssanter. Wat hersenloos mobs of menselijke tegenstanders in elkaar hakken zonder verhaal maken kan elke gemiddelde spel ontwikkelaar. Dan kun je beter gewoon een spel als Quake, Unreal Tournamente of iets dergelijks spelen, want daar is het zowel offline als online. Schiet maar raak voor een knaak ;)
Jonge! Horde en Aliance hebben nu geen oorlog maar een vrede-voor-een-bepaalde-tijd :p ;).
/kiss Alu.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Nu online
Bosmonster schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 12:16:
[...]

Wow heeft al bizar veel mogelijkheden juist. Zoveel classes, rassen, 3 trees per class waar je vrij in kan (re)speccen. Veel beter dan dat ga je het niet krijgen. Zeker nu inscription dalijk erbij komt waar je skills kunt verbeteren komt er nog meer variatie.
Mwoah, meestal heb je per class 2 hoofd speccs, echt veel verschil zit er voor de rest niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op woensdag 19 december 2007 @ 20:00:
Jonge! Horde en Aliance hebben nu geen oorlog maar een vrede-voor-een-bepaalde-tijd :p ;).
/kiss Alu.
Hoe kan het dan, dat ik nog steeds dagelijks word dood gegankt door Alliance ;)

/Greetings Puyol :P

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Rpol schreef op woensdag 19 december 2007 @ 18:55:
ze gaan gewoon samen met bioware de nieuwe starwars mmo maken

:9~
World of Starwars... instant winnaar :)

Pakt alle starwars fans die teleurgesteld waren in SWG + alle mmorpg spelers die niet van elfjes en draakjes houden + neemt meteen de space-mmorpg markt over.

Dit dus.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 21:07:
[...]

Hoe kan het dan, dat ik nog steeds dagelijks word dood gegankt door Alliance ;)

/Greetings Puyol :P
Nog steeds? Tjee, ach soms wil ik ook wel weer even beginnen maar ja dat blijft niet bij even. Wat ik van dit project denk is dat we het niet voor 2010 kunnen spelen, er komen nog 2 WoW uitbreidingen denk ik, daarna is de grafische engine van WoW echt te oud. Ik denk een WoW2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
Visgek24 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 15:35:
[...]

Dat zou cool zijn. ik heb Eve online geprobeerd online, maar kon er niet wijs uit worden. het is gewoon voor mij te ingewikkeld. games zoals Freelancer kon ik enorm van genieten, alleen die was dan weer te snel "uit", ook online. als Blizzard nou eens een mix tussen freelancer en Eve ofzo kan maken, met een vleugje van blizz zelf, dan heb je een gegarandeerde klapper in huis.
Oeh ja! Doe daar een mix van Starcraft bij en je hebt de ideale MMO voor de toekomst. Het moet ook wel voor de toekomst zijn, want de ontwikkeling van een MMO volgens de Blizzard normen duurt 3 tot 5 jaar.
OkkE schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:00:
Godzijdank zou ik willen zeggen. Schoenmaker blijf bij je leest. Laat de console games maar weer over aan de mensen die daar goed in zijn.
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:38:
Ik vind het wel grappig dat er al een topic van 2 pagina's is over een project waar echt helemaal niks van bekend is, behalve dat er *iets* in ontwikkeling is :)
Dat komt omdat ik al bezig was met World of Warcraft in 1999, maar omdat ik te lui was om er een topic over te openen stamt het eerste deel van World of Warcraft uit 2003. Dat gaat me met deze titel niet gebeuren. :+
Rakkerzero schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:52:
Verwacht nog maar minstens 3 of 4 expansions na WotLK. Dat zou aansluiten op de belofte om ieder jaar een expansion te ontwikkelen. Tegen de tijd dat déze MMO er is, zijn we immers 4 jaar verder.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf gestopt op het moment dat TBC uitkwam maar een nieuwe blizz mmo (hopelijk diablo) zie ik wel zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

SCIxX schreef op woensdag 19 december 2007 @ 20:15:
[...]

Mwoah, meestal heb je per class 2 hoofd speccs, echt veel verschil zit er voor de rest niet in.
Dat er een aantal "beste specs" zijn ga je natuurlijk nooit voorkomen. Dit neemt niet weg dat het aantal mogelijke specs bijna eindeloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
Deze week komt er een podcast van Blizzard.

Die zal gaan over patch 2.4 van World of Warcraft, maar wellicht ook over Starcraft II of de nieuwe geheimzinnige MMO. Ik ben benieuwd! :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-09 20:31

Vuurvoske

Nunquam cede!

Ik hoop zelf op een diablo 2 opvolger. Vind Starcraft echt helemaal niets.

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm

Wmm

PromWarMachine schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:13:
[...]

Oeh ja! Doe daar een mix van Starcraft bij en je hebt de ideale MMO voor de toekomst. Het moet ook wel voor de toekomst zijn, want de ontwikkeling van een MMO volgens de Blizzard normen duurt 3 tot 5 jaar.
Mwa, een "gewone" game duurt bij Blizzard al 3 tot 5 jaar. Starcraft 2 is al 4 jaar in ontwikkeling (ze zijn ermee begonnen toen WC3 TFT net uit was) en Joost mag weten wanneer het spel eens uitkomt (kan best nog 2 jaar duren). Een mmo uit de grond stampen lijkt me een grotere klus dan een rts, dus ik kijk niet vreemd op als ze er 8 jaar over doen ;). Hoe lang is WoW ook wel niet in ontwikkeling geweest en hoe vaak is het uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Nu online
Bosmonster schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:24:
[...]

Dat er een aantal "beste specs" zijn ga je natuurlijk nooit voorkomen. Dit neemt niet weg dat het aantal mogelijke specs bijna eindeloos is.
Wat heb je daar aan, als andere specs beter zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09 12:38
Wmm schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 17:12:
[...]

Mwa, een "gewone" game duurt bij Blizzard al 3 tot 5 jaar. Starcraft 2 is al 4 jaar in ontwikkeling (ze zijn ermee begonnen toen WC3 TFT net uit was) en Joost mag weten wanneer het spel eens uitkomt (kan best nog 2 jaar duren). Een mmo uit de grond stampen lijkt me een grotere klus dan een rts, dus ik kijk niet vreemd op als ze er 8 jaar over doen ;). Hoe lang is WoW ook wel niet in ontwikkeling geweest en hoe vaak is het uitgesteld.
ze kunnen ook gewoon meer mensen aannemen voor een MMO, dan duurt het gewoon 3 tot 5 jaar hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-09 14:13
ik hoop zo op een diablo MMO!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06-2022
Of Starcraft Ghost word uit de vrieskast gehaald?

Hmm om eerlijk te zijn maakt het me ook geen flikker uit.. want welke game van Blizzard is bagger?.. Geen =)
Dus we gaan met z'n allen gewoon heel heel blij worden :P

Edit: ik moet beter lezen.. MMO , Ghost is een FPS

[ Voor 10% gewijzigd door motormuus op 02-01-2008 18:23 ]

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:20
ik hoop op een Diablo MMO, al zie ik niet helemaal hoe je daar een MMO van kan maken (ja mooie zin). Vind Diablo nog steeds een geweldig spel, en wacht op een vervolg maar ik ben bang dat die voorlopig nog niet komt :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm

Wmm

ravenger schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 17:46:
[...]

ze kunnen ook gewoon meer mensen aannemen voor een MMO, dan duurt het gewoon 3 tot 5 jaar hoor ;)
Meer mensen hoeft niet automatisch ook sneller te betekenen. Het kan op een gegeven moment zelfs vertragend werken ;). En iedereen hier weet wel dat Blizzard geen 3 jaar over een MMO gaat doen. Dat gaat langer duren.

PromWarMachine heeft het er in dit topic al over dat hij in '99 al bezig was met WoW. Ik kan helaas niet meer een echte datum vinden waarop WoW bekend gemaakt werd, maar WoW is dus al minstens 5 jaar in ontwikkeling geweest (kwam uit eind 2004).

Wat er ook komt, het is nog jaren en jaren weg en we zullen voorlopig ook wel echt niets bijzonders horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wmm

Voorzover mij bekend is, kwam Blizzard op de proppen met WoW kort na de launch van WCIII The Reign of Chaos. En dat was in 2002. Tenminste toen zag ik bij Gamespot de 1e screenshots verschijnen van WoW. Maar het kan best zijn dat ze voor die tijd al bezig waren met WoW.

Dat was tenminste voor mij de 1e keer dat ik daar iets over las, niet veel later stond er ook al een nieuwsberichtje in PC Gameplay. Tenminste als je een volle pagina een nieuwsberichtje kan noemen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 19:17:
@Wmm

Voorzover mij bekend is, kwam Blizzard op de proppen met WoW kort na de launch van WCIII The Reign of Chaos. En dat was in 2002. Tenminste toen zag ik bij Gamespot de 1e screenshots verschijnen van WoW. Maar het kan best zijn dat ze voor die tijd al bezig waren met WoW.
Voordat je ook maar screenshots ziet van een spel moet er eerst al een hele ontwikkeling voorgaande zijn om zo'n spel te ontwikkelen. Screenshots zijn al het (bijna) eindresultaat van zo'n spelontwikkeling of van een gedeelte van het spel, althans daar kun je meestal wel vanuit gaan.

Blizzard heeft WoW aangekondigd op 2 september 2001 en de game is uitgekomen op de dag dat Warcraft franchise 10 jaar bestaat op 23 november 2004.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
Je was me net voor Rakkerzero.

Om een en ander nog wat toe te lichten is hier het oudste bericht dat ik nu even snel kan vinden. Het betreft een vooraankondiging van IGN dat Blizzard op een beurs haar nieuwste game gaat aankondigen. Dat hebben ze uiteindelijk 2 dagen na het verschijnen van dit bericht gedaan. :)

Als je het artikel leest, staat er dat ze een playable demo hebben om te laten zien. Dat heb je niet na een half jaartje, want ze begonnen met een man of 30 á 40, in tegenstelling tot de honderden die ze inmiddels in dienst hebben.

Aan de andere kant kun je hier misschien iets aan afleiden:
1999 begonnen, 2001 aankondiging, 2004 release.
Nieuwste game: 2007 aankondinging; 2005 begonnen, 2010 release?

Theories :P

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Dit nieuwe project van Blizzard zou de codename: Project Hydra gekregen hebben.

Vermoedelijk, aldus Kotaku.com, legt de naam Hydra vermoedelijk de link met de gelijknamige Noorse god, wat vervolgens weer de link legt met misschien wel Blizzard's tweede game (toen heette Blizzard nog Silicon & Synapse) dat ze gemaakt hebben The Lost Vikings.

Dus misschien wordt het wel een MMO gebaseerd op The Lost Vikings :)

Afbeeldingslocatie: http://www.emunova.net/img/tests/624.jpg

Zou iig wel mooie tweede aanval zijn op Warhammer :P

[ Voor 5% gewijzigd door Zeror op 03-01-2008 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Laatst online: 19:59

KneoK

Not in a million lightyears

Rakkerzero schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 20:05:
Dit nieuwe project van Blizzard zou de codename: Project Hydra gekregen hebben.

Vermoedelijk, aldus Kotaku.com, legt de naam Hydra wat vermoedelijk de link legt met de gelijknamige Noorse god, wat vervolgens weer de link legt met misschienwel met Blizzard's tweede game (toen heette Blizzard nog Silicon & Synapse) dat ze gemaakt hebben The Lost Vikings.

Dus misschien wordt het wel een MMO gebaseerd op The Lost Vikings :)

[afbeelding]

Zou iig wel mooie tweede aanval zijn op Warhammer :P
Sign me up then :) Lost Vikings was geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm

Wmm

Ahja, ECTS 2001. Overigens heeft Blizz toch ook de engine voor WoW zelf gemaakt? Weet niet of ie gebasseerd is op een toen al bestaande engine van Blizz, maar zelfs als dat zo is heeft de engine hoe dan ook een flinke berg tijd gekost om hem klaar te stomen om WoW erop te bouwen.

Hmm @ The Lost Vikings. Zou wel eens weer iets bijna geheel nieuws zijn voor Blizz. Ben benieuwd, maar het zijn natuurlijk allemaal geruchten en voordat het hoge woord eruit is zijn we volgens mij nog wel even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PromWarMachine schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 20:04:
Je was me net voor Rakkerzero.

Om een en ander nog wat toe te lichten is hier het oudste bericht dat ik nu even snel kan vinden. Het betreft een vooraankondiging van IGN dat Blizzard op een beurs haar nieuwste game gaat aankondigen. Dat hebben ze uiteindelijk 2 dagen na het verschijnen van dit bericht gedaan. :)

Als je het artikel leest, staat er dat ze een playable demo hebben om te laten zien. Dat heb je niet na een half jaartje, want ze begonnen met een man of 30 á 40, in tegenstelling tot de honderden die ze inmiddels in dienst hebben.

Aan de andere kant kun je hier misschien iets aan afleiden:
1999 begonnen, 2001 aankondiging, 2004 release.
Nieuwste game: 2007 aankondinging; 2005 begonnen, 2010 release?

Theories :P
Prom you got your point ;)

Maar zou idd leuk zijn de Lost Vikings als uitgangspunt voor een MMO. Maar hoe we het ook wenden of keren het blijft speculeren op welke franchise Blizzard de nieuwe MMO gaat bouwen.

Het kan ook een totaal nieuw universum zijn waar Blizzard deze MMO gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-09 14:13
project hydra....

hydra was een skill van een sorc in D2.... ik blijf hopen........... :9
Pagina: 1