[USB] Ellende met sticks

Pagina: 1
Acties:

• Lucky_me
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09-2024
USB thumbdrives, wie kent ze niet? Is dit een uitgekristalliseerde techniek of heeft deze nog veel ziektes?

Ik heb er tot nu toe alleen maar ellende mee gehad.
Mijn eerste USB stick is een standaard 1GB stick (merk onbekend), die na verloop van tijd het niet meer deed omdat de zo behulpzame internet cafe houder in Kathmandu zijn tengels er niet vanaf kon houden en hem schuin in de pc stak. Sindsdien herkent ieder andere pc deze stick maar voor 64 MB. Ik krijg hem niet anders gepartitioneerd/geformatteerd. Oke begrijpelijk, had die jongen hem er niet schuin in moeten steken.... Maar misschien iemand een truuk om deze nog nieuw leven in te blazen?

Twee weken later koop ik in India een Kingston. (het is een echte, chipnr etc staat op de metalen behuizing gegraveerd, en anders doen ze nooit zoveel moeite om nepdingen echt te laten lijken). Deze heeft maar liefst 1 week goed gewerkt.... Tot op vandaag waarbij hij de volledige partitie en ruimte herkent, maar zodra ik er bestanden naar wil schrijven, raken deze bestanden corrupt, en zodra ik de stick veilig verwijder en er weer in steek is de stick weer leeg en vraagt windows of hij hem opnieuw moet formatteren. Kortom ik wordt een beetje moe van USB stick ellende. Misschien iemand een idee om deze stick weer te laten werken?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Ik denk dat ze alle 2 gewoon kapot zijn en niet meer te repareren, maar wat kost nu een usb-stick.
In de Pricewatch staat al 1GB voor €2,- en 4GB kost nog geen €18,-

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-02 17:14

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Dus al met al zijn al jouw welgeteld 1 USB-stick die kapot is gegaan, waardoor jij vindt dat het inferieure apparaten zijn? Beetje overtrokken conclusie lijkt mij.

Waarom? Omdat het kan!!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:32

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je hebt gewoon pech. Je doet toch wel 'veilig verwijderen' hoop ik? Ik doe dat zelfs onder XP waarbij het eigenlijk niet zou hoeven. Kwestie van aanwennen/automatisme.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

PD2JK schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 20:36:
Je hebt gewoon pech. Je doet toch wel 'veilig verwijderen' hoop ik? Ik doe dat zelfs onder XP waarbij het eigenlijk niet zou hoeven. Kwestie van aanwennen/automatisme.
Bij het uitschakelen van schrijfcache hoeft dat ook niet meer, maar standaard staat dit in XP ingeschakeld.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Gewoon opsturen naar Kingston voor garantie, en ondertussen een nieuwe kopen.
USBsticks moet je behandelen als diskettes: altijd backups maken en bij het minste probleem vervangen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Tsja, het zijn niet de meest betrouwbare apparaatjes. Niet gelijk alles over één kam scheren, dat je twee stukke hebt is botte pech I guess. Heb nu in totaal 8 USB sticks, en er is er tot nog toe maar eentje overleden..valt mij mee :)

• Lucky_me
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09-2024
Bedankt voor de reacties. Zal hier maar een nieuwe kopen. Toch dacht ik dat USB sticks minder vlug kapot zouden gaan t.o.v. de oude diskette.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:23
Die stick uit India is gewoon nep, ding heeft alle artifacts die ook in Opgelicht: Waarschuwing voor bezoekers bazaar beverwijk beschreven staan. Zoiezo nooit elektronica kopen in arme landen, alsof die mensen daar allemaal een computer kunnen betalen 8)7 Lekker toeristen oplichten dus.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Vreemd TS klaagt hier over een complete produkt groep (USB sticks) terwijl hij maar ervaring heeft met maar twee examplaren, Waarbij één defecte is gegaan door oneigenlijk gebruik. De tweede lijkt aan de hand van de omschrijving van dubieuze komaf. :D Dus... ja.... ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1