Netwerk probleem met Azureus & MSN/WLM

Pagina: 1
Acties:

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-02 22:16
Geachte mede tweakers,

Sinds 2 maanden heb ik een probleem met Windows Live Messenger daarvoor dus niet..
Ik kan me gewoon inloggen bij WLM maar bijna elke chatsessie eindigt met een abrubte beeindiging van de verbinding. meestal binnen 1 uur gebeurd dit wel. soms vaker en kan me daarna weer inloggen.

Nou is me opgevallen dat wanneer ik azureus gebruik dat ik dan bij zo'n storing een melding krijg en WLM geeft geen melding, zie foto onder
Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/1280/meldingwanipconnectionxu9.th.jpg

Ik heb dit probleem ook op een andere pc namelijk.
Wat ik zoal geprobeerd heb is:
UPnP in router (Netgear DG834N) uitgeschakeld maar WLM bleef zichzelf uitschakelen zoals altijd.
Vervolgens deze weer ingeschakeld en toen poorten voor Azureus opengezet Dit resulteerde tot niets.

Tevens is al de nieuwste firmware van de Netgear router geinstalleerd (versie 1.01.06) en heb nog bij de troubleshooting gekeken op de Netgearwebsite maar kon niet echt gerelateerde onderwerpen vinden.

Zie ik misschien iets over het hoofd, suggesties zijn van harte welkom.

Met vriendelijke groet

Aliberto

Kennis begint met informatie vergaren.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Probeer 's een andere poort..

En probeer eens µTorrent, weet niet of dat het probleem oplost maar die gebruikt in ieder geval niet zo belachelijk veel RAM als Azureus.

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-02 22:16
HyperioN. schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 11:30:
Probeer 's een andere poort..

En probeer eens µTorrent, weet niet of dat het probleem oplost maar die gebruikt in ieder geval niet zo belachelijk veel RAM als Azureus.
De poort die ik gebruik voor Azureus = 52338
Maar dit neemt niet weg dat WLM nog steeds dit probleem heeft. En zovaak gebruik Azureus niet.Ik kwam er deze week toevallig achter dat wanneer de melding plaatsvond dat dit ook gerelateerd was met de storing van WLM. Echter zonder Azureus is dit dus ook aan de orde.

Welke poorten gebruikt WLM dan standaart. Volgens mij heeft deze 3 verschillende poorten nodig, voor audio/video/chatten/telefonie enz

[ Voor 9% gewijzigd door aliberto op 15-12-2007 11:42 ]

Kennis begint met informatie vergaren.