Toon posts:

Ram compatibel met MB ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een MSI P35 Neo moederbord gekocht en vroeg me af of mijn 'oude' geheugenlatjes hiermee compatibel zijn
het geheugen is DDR2 533 mhz PC4200

dit is wat ik vind op de MSI site

http://global.msi.com.tw/...&maincat_no=1&cat2_no=170

Main Memory

• Supports four unbuffered DIMM of 1.8 Volt DDR2 SDRAM
• Supports up to 8GB memory size.
• Supports dual channel DDR2 memory architecture.
• Supports DDR2 667/800 memory interface.

wil dit zeggen dat mijn DDR2 533 niet zal werken?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 00:33:

wil dit zeggen dat mijn DDR2 533 niet zal werken?
Nee, dat wil alleen maar zeggen dat DDR2-667 en DDR2-800 worden ondersteund.
Lagere snelheden werken in dat geval per definitie en hoeven niet in de specificaties te worden vermeld.

Er staat supports, niet needs. Er staat ook supports dual channel DDR2 memory architecture.
Dat betekent toch ook niet dat single channel niet zal werken? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Rone op 15-12-2007 03:06 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
nee maar ik had nieuwe CPU, MB, Video kaart gekocht
alles in mekaar gestoken en mijn monitor krijgt geen signaal, hij blijft op standby staan
heb nu terug het oude MB etc in de PC zitten en dit werkt, dus ik veronderstel dat ik ook alles juist had aangesloten
en vandaar mijn vraag over het geheugen

ook nog: wanneer ik de pc aanzet beginnen de fans etc te draaien
en na 2-3 seconden valt hij uit
2-3 seconden later springt hij weer op
maar ik krijg geen beeld, noch met de nieuwe video kaart, noch met de oude, dus daar zit het probleem ook al niet

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2007 01:04 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem dan Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door om te achterhalen om te kijken waar het probleem zit.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 01:04:
Neem dan Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door om te achterhalen om te kijken waar het probleem zit.
had ik reeds gedaan, vandaar mijn link naar de MSI site en vraag over de neerwaartse comptabiliteit
daar mijn geheugensnelheid lager is dan de opgegeven ondersteunde snelheden

"Ondersteunt het moederbord de reepjes wel? Wanneer dat niet zo is, dan is er kans dat de computer alle dienst weigert."

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:18

The Third Man

The Third Jellyfish

Probeer eens zonder geheugen erin, gaat hij dan ook na 2-3 seconden uit? Zo ja dan ligt de oorzaak niet in je geheugen. Meestal krijg je bij fout geheugen piepjes te horen, het uitvallen is eerder het vergeten van koelpasta of het niet goed aansluiten van de cpu fan (op de verkeerde aansluiting).

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ik mis nog iets, rest van je hardware enzo

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik voorzie een slotje. Lijkt me namelijk helemaal geen geheugen issue. Eerder een voeding probleem. Oh, je hebt toch wel die extra 4-pins connector aangesloten? Tis maar een vraag. Zo direkt uitgaan na 3 seconden heb ik wel vaker gezien wanneer bijvoorbeeld de voeding niet genoeg ampere kan leveren (of iemand dus vergeten is een en ander aan te sluiten).

Begin dan inderdaad dus eerst maar even met wat meer van je hardware te vertellen.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Verwijderd

albatross schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 09:43:
Ik voorzie een slotje. Lijkt me namelijk helemaal geen geheugen issue. Eerder een voeding probleem. Oh, je hebt toch wel die extra 4-pins connector aangesloten? Tis maar een vraag. Zo direkt uitgaan na 3 seconden heb ik wel vaker gezien wanneer bijvoorbeeld de voeding niet genoeg ampere kan leveren (of iemand dus vergeten is een en ander aan te sluiten).

Begin dan inderdaad dus eerst maar even met wat meer van je hardware te vertellen.
Als je een nieuw moederbord erin gegooid heb, goed kijken of de bussen die bevestigd zijn in je behuizing geen kortsluiting maken met je moederbord eronder. Dus de busjes die niet nodig zijn eruit halen.

Verwijderd

Topicstarter
probleem opgelost, het was wel degelijk het geheugen, nieuw gekocht en werkt perfect
toch bedankt
CPU is Dual Core E6850
MSI P35 Neo MB
Asus 8800GT

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2007 20:19 ]

Pagina: 1