Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

AdInstaller in nieuwste ZoneAlarm update (70462000)!

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Toen in de ZoneAlarm update 70462000 ging downloaden gaf NOD de melding dat in het .exe bestand van de update een variant van de Win32/AdInstaller applicatie aanwezig is.
Wat is dit? Een beveiligingsprogramma dat een AdInstaller gebruikt..... Het moet niet gekker worden.
De vraag is...kan zo'n AdInstaller kwaad?

Verwijderd

ben je zeker dat je van de zonealarm site hebt gedownload?
(http://www.zonealarm.com/...try=&lang=nl&lid=db_trial)

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Of het is een false-positive van NOD32, dat kan ook.

En om je vraag te beantwoorden, een AdInstaller zal waarschijnlijk wel kwaad kunnen zeker, anders geeft NOD32 dat niet aan als virus ;)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, eerst via de Autoupdate functie, later via de officiele site en nog later de fullsetup via de officiele site. Allemaal hetzelfde resultaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2007 13:57 ]

Verwijderd

Het zal wss een false positive zijn.
Aangezien het echt veilig is als je van de deze officiele site download.
Indien de installatie niet lukt, zet NOD32 ff uit.

• Petervanakelyen
Ook niet erg goed van Zone Alarm, mijn vertrouwen in hun is nu wel weg, en ik denk dat een hoop andere tweakers er net zo over denken...

Verwijderd

Tja... maar van de andere kant is die rommel van Google en Yahoo! wel algemeen geaccepteerd....?
Probeer eens iets normaals te downloaden en je krijgt er vaak weer een toolbar bij.

Wanner zo'n optie om een toolbar te installeren al standaard staat aangevinkt is het voor mij al foute boel. Wanneer er dan ook niet duidelijk bij staat dat het een toolbar is maakt het in dit geval nog een stukje erger.

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 21:45:
Tja... maar van de andere kant is die rommel van Google en Yahoo! wel algemeen geaccepteerd....?
Probeer eens iets normaals te downloaden en je krijgt er vaak weer een toolbar bij.

Wanner zo'n optie om een toolbar te installeren al standaard staat aangevinkt is het voor mij al foute boel. Wanneer er dan ook niet duidelijk bij staat dat het een toolbar is maakt het in dit geval nog een stukje erger.
Ben compleet akkoord, maar dat in het algemeen toolbars van Google of Yahoo! wel geaccepteerd worden, weet ik ook nog niet zo zeker. Ik wil in mijn browser geen enkele toolbar zien ! Maar ZoneAlarm nu ook al...

Pagina: 1