Laat beeld

Pagina: 1
Acties:

• Jut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03-2022
hallo,

Ik zit hier met een probleempje:

Nadat ik vandaag ff ander geheugen heb getest in mijn pc en daarna weer mijn oude geheugen terug heb gezet geeft mijn videokaart een probleem. (videokaart moet eruit als ik geheugen wil plaatsen dus had hem even eruit gehad).

Nu als ik mijn pc start hoor ik gewoon de boot piep. Maar ik zie helemaal nix en pas enkele seconden voor het xp welkomst scherm krijg ik beeld.

Dat had ik dus eerst niet. Nog even geprobeerd met een X300 kaartje en die gaf wel gelijk beeld.

Iemand enig idee waar het aan ligt?

(videokaart= 2900pro)

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-07 13:31
-

[ Voor 100% gewijzigd door JasperE op 14-12-2007 22:29 . Reden: moet leren lezen ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heeft je videokaart niet gewoon twee aansluitingen? Het klinkt alsof je je monitor op de secundaire aansluiting aansluit, terwijl de POST meldingen op de primaire zitten. Probeer de monitor eens op de andere aan te sluiten...

Oslik blyat! Oslik!

• Jut
Op de andere monitor aansluiting aansluiten helpt ook niet. Steeds hetzelfde.

• Jut
Heb mijn HD2900PRO net in een systeem van een vriend geprobeert en daarin geeft hij wel gelijk beeld.

Maar waar het nu aan zou kunnen liggen is mij helemaal onduidelijk ;(

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Stroomkabels ook weer aangesloten in jouw pc?

Yes, but no.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:31
dion_b schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 22:46:
Heeft je videokaart niet gewoon twee aansluitingen? Het klinkt alsof je je monitor op de secundaire aansluiting aansluit, terwijl de POST meldingen op de primaire zitten. Probeer de monitor eens op de andere aan te sluiten...
Da's nieuw voor mij. Heb hier twee schermen op een HD 2900XT en bij het booten zie ik post etc gewoon dubbel op beide schermen...

Verwijderd

Cubefanatic schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 12:57:
[...]

Da's nieuw voor mij. Heb hier twee schermen op een HD 2900XT en bij het booten zie ik post etc gewoon dubbel op beide schermen...
Hier gaat dat ook zo, op een x1950pro AGP.

Misschien in je BIOS instellingen kijken?

• Jut
De kaart heeft altijd op deze dvi poort gezeten dus daarom vindt ik het raar. Op de andere doet ie het ook niet.

Zal een kijken in de bios of ik wat kan vinden.

(stroomkabels zitten er goed in)

• Jut
Heb ben ff met een ander kaartje in de bios geweest (kan niet met de 2900) en heb ff gekeken. Kon weinig vinden wat met monitoren of videokaarten te maken heeft alleen ''display first'' wat je kan instellen op pci, peg en peg2.

Heb hem op peg2 gezet (gister had ik hem op peg) en vanmorgen stond ie op pci. Dus daar ligt het ook niet aan |:(

Begin bang te worden dat mijn mobo wat te verduren heeft gekregen toen ik gisteren middag 4 reepjes geheugen uit een systeem dat niet meer met 4 reepjes wilde opstarten testte in mijn systeem. Een reepje was (bleek later) kapot.

Maar dan vindt ik het nog wel raar dat ie met een x300 wel gewoon beeld geeft.

Hopen dat er een tweakers langs komt die dit probleem kent...

• Jut
-

Mobo is nog wel stabiel.

[ Voor 90% gewijzigd door Jut op 15-12-2007 19:05 ]

• Jut
Opgelost! (nouwja wat je oplossen noemt...)

Had net helemaal geen beeld. Ook met andere kaart niet. Dus ik ga de monitor maar eens nalopen en zie dat de dvi kabel iets scheef zit. Recht erin en toen gaf hij wel beeld dus ik gelijk mijn 2900pro dr in en die gaf ook gelijk al beeld. De x300 gebruikt dan wss andere pinnen dan de 2900 want zaterdag gaf de x300 wel beeld en de 2900 niet.
Pagina: 1