wel verbinding met internet via router, niet met andere pc

Pagina: 1
Acties:
  • 477 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• leeuwtje1
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-02 22:13
Hier een probleem(pje) voor de groten onder ons. :P

de situatie:

2 Pc's (windows xp sp2) zijn via wireless lan verbonden met een (wireless) router die verbonden is met een gewoon modem.

probleem:

beide pc's zijn verbonden met de router en ontvangen vanuit die router zonder problemen internet. alleen kunnen de pc's niet met elkaar communiceren. ingelogd in de router zie ik dat beide computers verbinding met de router hebben. windows is op beide pc's volgens mij goed ingesteld (netwerk wizardje, werkgroep).

ik heb gepingd in opdrachtpromt. wel verbinding met de router, maar time out met de andere pc. (vica verca), ik heb al rondgesnuffeld naar mogelijke oplossingen-->geen gevonden, router volgens mij goed ingesteld.

heeft iemand mischien een oplossing voor het probleem?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

AP Isolation

AP Isolation creates a separate virtual network for your wireless network. When this feature is enabled, each of your wireless client will be in its own virtual network and will not be able to communicate with each other. You may want to enable this feature if you have many guests that frequent your wireless network. The default setting is Disabled.

Iperf

• leeuwtje1
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-02 22:13
ap isolation staat niet in mijn router instellingen. (Router is van SMC model SMCWBR14S-N2)

[ Voor 12% gewijzigd door leeuwtje1 op 14-12-2007 22:14 ]