[Outlook 2007] Replied met verkeerd emailaccount

Pagina: 1
Acties:

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:15

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Hai! :w

Ik heb hier thuis 2 workstations draaien met Vista X32 en Office 2007 Enterprise.

De boel is helemaal up-to-date gepatched etc, dus inclusief het Office 2007 servicepack van afgelopen dinsdag. (Die is vandaag geïnstalleerd, probleem was ervoor al, en niet weggegaan.)

Goed, de situatie is, dat op beide PC's meerdere emailaccounts geconfigureerd zijn. 2 die gebruik maken van mijn eigen interne mailserver, en 3 die gebruik maken van een externe mailserver.

Een van de interne accounts is het "default account". Normaal gedrag van Outlook is, om als je een mailtje via een bepaalt account binnenkrijgt, en je drukt op reply, dat hij hetzelfde account als waarmee het ontvangen is, gebruikt om te verzenden.

Op mijn PC gaat alles vlekkeloos overigens, op die van mijn vriendin is sinds eergisteren ofzo een gek probleem.

Ze krijgt dus mail binnen op extern account 1. Ze drukt op reply, en Outlook wil dan replyen met extern account 2. Dus niet met het default account, (laten we die voor het gemak maar intern account 1 noemen) maar ook niet met het juiste account, maar een totaal andere.

Kortom, dit vind ik nogal vaag. Outlook heeft dus mail binnengekregen op extern account 1. Het ontvangende mailadres hiervan, is exact gelijk aan het versturende mailadres van dit account. Dit mailaccount werkt ook gewoon, kan mail sturen, etc. Je drukt op reply, en outlook bedenkt dan te willen replyen met extern account 2, die een totaal ander mailadres heeft (andere domeinnaam) en wat ook niet het default account is. (Want dat is intern account 1)

De enige overeenkomsten die ik kan bedenken in de accounts, zijn de gebruikte usernames, de emailadressen zijn namelijk allemaal anders, want ze eindigen allemaal op een ander domein. Usernames om in te loggen op de verschillende mailservers komen wel overeen, maar dat zou toch het probleem niet kunnen zijn, want dit was altijd al zo.

Iemand hier misschien een briljante tip? Ik heb al wat gegoogled, maar verdomt weinig gevonden, de meldingen die ik vond waren allemaal van die dingen waarom outlook niet reageert met het default ingestelde account etc, dat is hier dus zeker niet aan de orde.

Nu moet ik in alle eerlijkheid bekennen dat we wat met de inbox-rules hebben zitten tweaken, voor de sortering van mails in verschillende *.pst files en folders, maar we hebben niets met accountsettings gedaan, dus ik zie niet helemaal in hoe een sorteer-rule ervoor kan zorgen dat er opeens met een ander account wordt gereageerd.

[edit]
Ik bedenk me net nog wat anders. Omdat ik nu ook meedoe bij het bedrijf van mijn vriendin, en we beide de mail gestuurd aan info@voorbeeld.nl willen lezen, hebben we dus gisteren van de popbox info@voorbeeld.nl een forwarder gemaakt, die mail stuurt naar de popboxen dave@voorbeeld.nl en armande@voorbeeld.nl. Dit is dus ook een wijziging, haar popaccount info@voorbeeld.nl is nu armande@voorbeeld.nl geworden, met een reply-to adres van info@voorbeeld.nl. Misschien dat dit op de een of andere manier de veroorzaker is.

Overigens hebben wij dus vergelijkbare accounts, intern account 1, extern account 2 en 3, waarbij bij alle 3 de accounts de usernames gelijk zijn.

Waar zij dus op extern account 1 (in mijn geval dave@voorbeeld.nl) mail binnenkrijgt en als ze wil replyen hierop outlook bedenkt dit te willen doen met extern account 2 (dave@voorbeeld2.nl) gebeurd dit mij absoluut niet. Bij mij replied Outlook netjes met het juiste account. Het enige verschil tussen haar en mijn outlook configuratie is, dat ik per mailaccount een dedicated pst file heb, en zij gewoon een grote pst. Maar goed, dit was ook altijd al zo, en heeft altijd prima gewerkt.

[ Voor 28% gewijzigd door GaMeOvEr op 14-12-2007 21:50 ]

Aannames zijn fataal.