Toon posts:

[photoshop] merging blend modes

Pagina: 1
Acties:
  • 854 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo

voor school moet ik een photoshop project maken en toevallig heb ik zo'n zelfde soort effect al eens gemaakt. Ik heb namelijk een photoshop cursus gedaan van Total training en daar kwam een bijna identiek effect in voor. Helaas ben ik vergeten hoe dit nou precies moest.

Hieronder een foto van dat effect bij die cursus die ik heb gedaan. Het gaat er dus om dat je een plaatje op het gezicht "tatoeerd" (het gaat om de huid, niet het oog). Ik hoop dat mensen dit plaatje herkennen en minder vergeetachtig zijn dan mij, of weten hoe zo'n effect werkt.

http://www.plugsandpixels.com/images/revttpscs24.jpg

Alvast heel erg bedankt,

Marcel Ooms

Verwijderd

Ik zou eens kijken of het wat met een Displacement Map kunt doen.

Verder kun je met colorize en een mask en een brush wel die kleuren maken.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2007 21:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik denk niet dat het zo moest (iig neit volgens de cursus, ik heb jou suggestie ook geprobeert en kwam goed in de buurt, maar net niet:D). het was sowieso met een ander plaatje erop, dus zonder brush gebruik.

De chapter heette ook "merging blend modes" dus het zal daar wel iets mee te maken hebben, maar ik krijg maar niet het juiste effect.

Heel erg bedankt voor je poging iig, als het me niet lukt doe ik wat jij voorstelde

Verwijderd

Als ik 2 layers met allebei een blendingmode wil mergen dan maak ik van allebei een smart object, en daarna rasterize ik ze allebei. Dan kan je de blendmode niet meer uitzetten maar het werkt wel.
Wel raar dat er geen optie hiervoor is in photoshop.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 16:10

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 21:07:
hallo

voor school moet ik een photoshop project maken en toevallig heb ik zo'n zelfde soort effect al eens gemaakt. Ik heb namelijk een photoshop cursus gedaan van Total training en daar kwam een bijna identiek effect in voor. Helaas ben ik vergeten hoe dit nou precies moest.

Hieronder een foto van dat effect bij die cursus die ik heb gedaan. Het gaat er dus om dat je een plaatje op het gezicht "tatoeerd" (het gaat om de huid, niet het oog). Ik hoop dat mensen dit plaatje herkennen en minder vergeetachtig zijn dan mij, of weten hoe zo'n effect werkt.

http://www.plugsandpixels.com/images/revttpscs24.jpg

Alvast heel erg bedankt,

Marcel Ooms
Vreemd genoeg weet ik waar je het over heb het is een speciale blend die je met photoshop kan doen ook is het redelijk eenvoudig om te doen alleen weet niet meer of het in CS2 of CD3 was. Ik moet wel even zoeken heb namelijk ergens de video's staan.

Heb http://psdtuts.com/photo-...lying-a-realistic-tattoo/ gevonden. Alleen ik kan me nog voor me zien dat het een heel gezicht was die ze gedaan hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door we_are_borg op 14-12-2007 23:27 ]

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Uhmm, zet je blend mode eens op Multiply, op Color Burn of Linear Burn?
Dan kun je eigenlijk alle donkere tekeningen op de huid projecteren.

Als het je opvalt, dat je tekening niet met de huid meegolft, om hoekjes heen, in plooien enzo, verdiep je dan eens in displacement maps. Die 'verplaatsings kaart' geeft aan op welke plek je tekening moet indeuken of moet meebuigen met het gezicht. Googlen!!!

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1