[XP] Hangt bij het installeren van driver wlan pci kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 373 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 23:41
Mijn PC heeft een upgrade (onder andere nieuw moederbord) ondergaan en dus heb ik XP opnieuw geïnstalleerd. Ik kan perfect alle drivers installeren zonder problemen behalve de drivers van mijn wireless netwerkkaart. Dit is een Conceptronic C54i. Deze heeft zonder problemen gewerkt in mijn twee vorige setups maar nu hangt de PC telkens bij het installeren van de drivers. Deze drivers installeer ik handmatig (geen setup, is er ook niet). Ik krijg dan een waarschuwing te zien dat de drivers niet certified zijn. Wanneer ik dan op toch doorgaan klik, maakt XP een herstelpunt aan en kopieert daarna de driver waarnaa het systeem volledig hangt. Geen BSOD dus. Er kan dan nog enkel gereset worden. Ik heb al verschillende keren opnieuw geprobeerd maar telkens hangt het systeem. Teruggaan naar een vorig herstelpunt of XP herinstalleren helpt niet. Wanneer er na het hangen gereset wordt, start de PC soms perfect op of soms blijft hij hangen bij het XP bootscreen.

Ik ben ten einde raad, heeft iemand nog tips? Wat kan ik anders nog proberen? Alvast bedankt!

Dit zijn de specs:
Moederbord: Gigabyte GA-G33M-DS2R
Geheugen: 2 x 1024 MB GEIL DDR2 PC6400 CL4
HD: Hitachi T7K250 250GB SATA II 3.0Gb/s 8MB
Videokaart: MSI GeForce NX7900GTO

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Mja, dat ding waarschuwt u dus al dat ge geen WHQL driver gebruikt, dan moet ge (nofi) niet klagen als het niet werkt.

Zijn er geen andere drivers te vinden op internet?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• D-Three
Deze driver heeft altijd al gewerkt. :) Dus ik vind het zeer vreemd dat het nu plots niet meer werkt. En raar genoeg komt deze driver zelfs rechtstreeks van de site van Conceptronic.

• D-Three
Ik heb intussen wel signed drivers gevonden en deze geïnstalleerd met bijgeleverd setup-programma maar ook dan crasht de PC. Na vele uren zoeken en proberen heb ik wel al iets gevonden. Ik had de drivers geïnstalleerd zonder de wlan kaart in de PC, dan de kaart in de PC gestopt en wederom bleef de PC hangen tijdens het booten. Daarna opgestart in veilige modus, de kaart uitgeschakeld, opnieuw opgestart en dan kan de PC wel perfect booten. Als ik dan de kaart terug inschakel, hangt XP niet en kan ik een draadloze verbinding opzetten en surfen! Wanneer ik dan echter opnieuw opstart, hangt de PC weer tijdens het booten :(

Suggesties zijn dus nog steeds welkom ;)

• D-Three
Intussen heb ik een workaround voor het probleem. Ik het twee batch files gemaakt; eentje die de wireless kaart inschakelt en eentje die de wireless kaart uitschakelt met behulp van devcon. Door Windows deze scripts te laten uitvoeren bij het in- en uitschakelen, kan er nu gemakkelijk geboot worden. Alleen als Windows eens niet "mooi" afsluit, zal ik weer moeten booten in veilige modus om de wifi kaart uit te schakelen :)
Meer info hieromtrent: http://www.wlanbook.com/2...ireless-startup-shutdown/

Als er nog mensen zijn die op zoek zijn naar drivers voor hun wifikaart met Atheros chipset:
http://www.phoenixnetworks.net/atheros.php
http://www.atheros.cz/

Ik post dit omdat anderen er misschien ooit nog iets aan hebben ;) Voorlopig ben ik hiermee tevreden maar uiteindelijk is het nog niet ideaal. Indien iemand nog tips heeft dan hoor ik het graag :)

[ Voor 4% gewijzigd door D-Three op 15-12-2007 19:01 ]