HDD Kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Ey tweakerz,

M'n externe hardeschijf doet apart; als je hem start krijg je het volgende:

- Rare geluidje, niet het gebruikelijke hardeschijf gezoem; volgens de winkelmedewerker is er iets kapot waardoor er het nu krast.
- Je plugt hem in, 'usb apparaat is verbonden'-berichtje, maar nergens kan je hem bereiken in Deze Computer.

Ik weet dat data recoveren rete duur is, honderden/duizenden euro's is niet besteedt aan mijn data. Maar heeft het nog zin om hem uit de externe hardeschijf te halen en eventueel aan ide-kabeltje te hangen (en mijn garantie verliezen daardoor)? Of andere mogelijkheden tot het redden ervan? Of is mijn data (snif snif*) toch niet meer te redden?

Het gaat om een 500 GB externe hardeschijf via usb, aangesloten op Asus A6 laptop.

[ Voor 7% gewijzigd door BoyzNDaHood op 14-12-2007 20:31 ]

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Rare klikkende/ratelende/schurende/tikkende geluiden betekent bijna altijd RIP HDD.

Als ie echt nix meer doet, kun je 'm eens (ingepakt) een uurtje in de vriezer leggen (geen grapje, zoek maar eens hier op GoT) en het dan nog een keer proberen, misschien heb geluk en kun je er nog net (heel snel) data afhalen. Open maken of huis-tuin-en-keuken-tools gebruiken zal verder weinig zin hebben vermoed ik.

Maarruh, garantie ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:05
SKiLLa schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 20:35:
Als ie echt nix meer doet, kun je 'm eens (ingepakt) een uurtje in de vriezer leggen (geen grapje, zoek maar eens hier op GoT) en het dan nog een keer proberen, misschien heb geluk en kun je er nog net (heel snel) data afhalen.
Pas wel op dat als je het niet goed afsluit krijg je ijs in je harde schijf met nog extra nare gevolgen.

Overgens als hij (diepe) krassen maakt kan zelfs een data recovry centrum niets meer doen, en hoe meer je probeert het op te lossen, hoe meer krassen erop komen en hoe minder de kans dat het je later wel lukt.

[ Voor 10% gewijzigd door Malantur op 14-12-2007 20:40 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.