5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl
De foto's hebben zeker potentieel qua compositie en onderwerp, ze missen alleen nabewerking. Even rechtzetten, en de luchten wat dramatischer aanzetten en wat extra contrast zou ze zeker meer "pep"geven.
Ben het daarmee eens. Prima foto's, goed met compositie, maar je kunt er nét iets meer uit halen.
Zoals hiervoor gemeld: je kunt er wel wat meer uithalen met wat bewerking. Let ook op de horizon, met name foto 3 (waar hij duidelijk niet recht staat). Foto 6 vind ik ook erg goed, aangezien je daar een duidelijke diepte-verhouding ziet.
Bedankt voor jullie reacties.
De bedoeling was juist om er een neutrale sfeer op na te houden bij de foto's, dramatisch vond ik niet zo passen bij deze case. Zeker niet vanwege het, stiekem toch wel, lekkere weer.
De bedoeling was juist om er een neutrale sfeer op na te houden bij de foto's, dramatisch vond ik niet zo passen bij deze case. Zeker niet vanwege het, stiekem toch wel, lekkere weer.
Verwijderd
Opmerkelijk is dat de horizon op al je foto's aan de rechterkant iets lager is dan aan de linkerkant. Dit lijkt me niet de bedoeling te zijn.
Foto 1 en 6 zijn mijn favoriet. Bij foto 2 t/m 5 vind ik het jammer dat ze niet helemaal scherp zijn op grotere afstand. Bij 4 en 5 zou dit deels aan het weer kunnen liggen, maar op foto 2 is het jammer dat de duinen er niet echt heel scherp op staan.
De compositie is niets mis mee. Toevallig zat ik bij het bekijken van foto 4 mezelf af te vragen of het niet beter zou zijn om deze in liggend formaat gemaakt te hebben. Nadat ik besloten had dat dat waarschijnlijk niet het geval zou zijn, werd ik verrast met foto 5 waarmee mijn vermoedens bevestigd werden. Foto 5 zou je best weggelaten mogen hebben, vind ik.
Foto 1 en 6 zijn mijn favoriet. Bij foto 2 t/m 5 vind ik het jammer dat ze niet helemaal scherp zijn op grotere afstand. Bij 4 en 5 zou dit deels aan het weer kunnen liggen, maar op foto 2 is het jammer dat de duinen er niet echt heel scherp op staan.
De compositie is niets mis mee. Toevallig zat ik bij het bekijken van foto 4 mezelf af te vragen of het niet beter zou zijn om deze in liggend formaat gemaakt te hebben. Nadat ik besloten had dat dat waarschijnlijk niet het geval zou zijn, werd ik verrast met foto 5 waarmee mijn vermoedens bevestigd werden. Foto 5 zou je best weggelaten mogen hebben, vind ik.
Beetje contrast erbij, wordt 't al heel wat mooier, los van de horizon zijn ze wel goed gecompositioneerd.
|>
Gelukkig maar. Vooral om dat laatste (compositie) heb ik deze case gemaakt, om hiermee te testen en ervan te leren. Het is nog even zoeken naar mijn eigen stijl qua composeren. De "standaard" regels zijn hierbij een handig hulpmiddel.
Pagina: 1