Download systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008

• Donster
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik ben op zoek naar een download systeem , mischien kan iemand hier mij een tip geven wat ik het beste kan nemen..

Het idee is dat ik mijn über pc en mijn ouders pc in een netwerk zet , en dat een extra download pctje in het netwerk downloads gaat binnenhalen en tevens opslag gaat bieden voor cd images( in de toekomst komen er nog andere dingen bij)
Mischien vinden sommige mensen het overdreven etc.. , maar dat is zoals ik het wil :D (en er zijn nog wel andere plannen voor toekomst :D)

Punten waar PC aan moet voldoen:

1.
Hij moet UITERST stil zijn. -> hij staat tevens "altijd" aan , en er zijn hier huisgenoten die bij een klein tikje de boel al uit willen drukken :D

2.
Hij moet klein van formaat zijn , zonder poespas -> het is gewoon een kastje wat beneden komt te staan , en eens in de zoveel tijd overgenomen word met VNC indien onderhoud nodig etc.. , op de pc zelf gaat niemand werken... (moet echter wel een beetje redelijk pctje zijn voor wat apps ofc.
( downloads en andere zaken worden met behulp van al voorgemaakte scripts via netwerk overgezet naar mijn hoofd computer etc)

Het is best lastig om een klein en uiterst stil pctje te vinden (zo klein als het maar kan :D) voor dit soort taken ..
Daarom vraag ik hier ook of jullie iets weten ... ( randapparatuur hoeft er ofc niet bij aangezien niemand hem "direct"gaat gebruiken.. dvdrom is echter nog wel handig igv dat //)

Budget = 300 Euro , en indien echt interresant dan betaal ik nog wel iets meer ( geld niet echt probleem .. maar "te-veel" is natuurlijk zonder voor zoiets)

@ ADMINS / MODS : Dit topic lijkt mij persoonlijk iets anders dan gewoon domweg naar een "normale" pc vragen , aangezien dit naar mijn mening wel iets verschilt van de meeste deleted berichten op tweakers . .. een klein dl pctje is immers best lastig te vinden vind ik.. , daarop hopende dat deze niet gesloten word . ( just in case)
Alvast bedankt,

[ Voor 8% gewijzigd door Donster op 14-12-2007 20:08 ]

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-01 16:57
Je zoekt dus gewoon een stille :X pc? Misschien hier eens kijken? ;)
Donster schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 20:00:Het is best lastig om een klein en uiterst stil pctje te vinden (zo klein als het maar kan :D) voor dit soort taken ..
Hoezo? Heb je al gezocht dan. Volgens mij kun je gewoon een desktop PC kopen, een HDD erin met heel veel Gige en een stille voeding. Gooi die PC onder in je kleding kast en je bent klaar. Een multimedia PC met die eisen lijkt me lastiger.

[ Voor 64% gewijzigd door FicoF op 14-12-2007 20:15 ]

Verwijderd

mini pc's niet groter dan de minimac en niet duur, wel zelf in elkaar zetten en een grote HDD naast pleuren.

sites als samenkopen.net of inkoopacties.nl bieden deze dingen altijd erg goedkoop aan.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat heb je al gevonden en waarom is dat niet goed ? Kijk eens naar een Shuttle oid. Wat je nu vraagt is stel voor mij een PC samen en je zoekt zelf niets uit.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Heb je ook een kant-en-klaar NAS systeem met downloadmogelijkheden overwogen?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Verwijderd

Mischien is een thin server iets voor je? Bubba

Zie ook Bubba op Tweakers

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2007 20:20 ]

• Donster
Pc in elkaar zetten kan .. , maar doelde meer / of / ook op kant en klare pctjes etc.

Mijn eigen pc die ik heb gebouwd is met stilte in het achterhoofd gemaakt .. zowel componenten als 5volt mods etc , en hij is idd erg stil voor de hardware die erin zit .. maar voor een pc die puur op downloaden is gericht en altijd aanstaat maakt hij toch teveel lawaai.. ( natuurlijk gedeeltelijk logisch aangezien het een beest is)

Ik ben zelf nu natuurlijk ook erg aan het rondneuzen en zal mijn eigen bevindingen natuurlijk bier neezetten .. ( ben bijvoorbeeld ook al bij dell aan het kijken geweest , maar niet echt wat gevonden )

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
V&A aangeboden: HP Pavilion Slimline S7720 ik zou zeggen succes met bieden :P

• Donster
Kwam zelf dit nog tegen
http://www.kingyoung.com.tw/s631.htm#s631o3

Zoals ik het nu begrijp is dit gewoon een volwaardige computer waar je alles op kan zetten en mee kan doen wat je wilt...
Ik ga zelf nog verder kijken , maar dit soort oplossingen zien er heel goed uit wat mij betreft.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:08

Thandor

SilverStreak

Dit soort 'welke moet ik nemen?'-topics zijn niet gewenst op GoT, derhalve gaat het topic op slot :o. Je kunt het beste even in de CSL FAQ kijken, daar staat een link naar een howto :). Dat i.c.m. enige research en je hebt het antwoord ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.