Toon posts:

schijf problemen...?! helllp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen

ik wil jullie het volgende probleem voorleggen,
heb een perfect lopende vista configuratie, maar ik wil natuurlijk wel eens de 64bits gaan proberen.
Had daarvoor aparte partitie gemaakt op de losse maxtor en daar vista 64 op geinstalleerd. (dual boot) alles gaat goed, tot vista geinstalleerd is dan treden er te pas en te onpas foutmeldingen dat mijn bestandsysteem structuur beschadig is en of ik chkdsk wil runnen. Er zijn dus schrijf en lees problemen op dat moment. Alles oplossingen die ik ken met delayed write failures eens nagelopen maar kwan niet tot een oplossing.
Dus ik heb een nieuwe HD (seagate) aangeschaft om het eens op een geheel schone disk te proberen. Maar helaas na installatie van vista 64 komen toch weer de schrijf/lees fouten.
De schijven zijn op de SATA poorten van het moederbord aangesloten en de Raid0 heb ik via een sweex controllertje lopen. De schijven zijn fysiek 100% in orde en ik heb dus nogmaals een perfect lopend systeem onder de 32 bits versie??
ook gekeken naar write cache van de disks, die aan en uit gehad, maar niks mag baten...
uiteraard alle laatste versies van drivers gebruikt voor de 64bits versie

iemand een idee? wat ik nog kan doen?
vergeet ik iets? zou er in de bios nog iets verkeerd kunnen staan?

help.... snap er niks van...

configuratie is als volgt:
moederbord Asus m2n-sli deluxe
amd x2 64 6000+
2 wd in RAID 0
1 maxtor los met vista 32 bits ultimate
1 seagate 7200.10
4 GB 667 DDR2 geheugen.

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:01
Ik denk gewoon een brakke Vista x64 driver. Kijk of er updates zijn en probeer het met nieuwe drivers.

Dit aangezien alles volgens jou wel goed functioneert onder Vista 32 bits, zou het dus wel aan Vista 64 bits moeten liggen. Normaal zou ik zeggen brakke kabel of controller, maar die vlieger gaat hier waarschijnlijk niet op. Je zou het eventueel wel kunnen proberen uit te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
tja, alsof d'n duvel ermee speult...
Heb de harddisk op een andere SATA poort gezet opnieuw vista geinstalleerd en ook de laatste nforce drivers er niet opgezet... maar degene die in vista al zitten er gewoon op gelaten. en zowaar nu loopt het goed... dus welke van de 2 oplossingen het nu is weet ik niet, maar die drivers durf ik er nu niet bij op te zetten doet het nu prima (althans voor nu) dus ik laat het even zo... als het toch weer mis gaat hoor je me wel weer...