X1950pro, AGP te modden via BIOS?

Pagina: 1
Acties:

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-07 15:22

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Allereerst was ik op zoek naar het grote x1950 pro topic, maar die blijkt inmiddels gesloten te zijn. Heb wel in alle topics gekeken erover, maar niks gevonden!

Ik heb een Sapphire x1950pro AGP versie 512mb waarop een Zalman VF1000led gemonteerd zit. Tevens gebruik ik Vista, waardoor het gebruik van Omega drivers helaas niet mogelijk is.

Via rivatuner kom ik op een max overclock van 665 voor de Core. Memory zit ik inmiddels al op 1700 (2x850) maar er zit nog meer in. Temp tijdens CoD4 is 48 graden 8)

Verhoog ik de core een beetje, dan klapt mijn videokaart eruit en moet ik rebooten. Nu begrijp ik dat het mogelijk is via een biosdump de voltage te regelen, maar er wordt alleen gepraat over de PCI-E versies. Nu vroeg ik mij af of dat ook wel mogelijk was voor een AGP versie (waar ik helaas nog aan vast zit).

Iemand enig idee?

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Lees de Registratievoorwaarden / korte FAQ nog eens door, dan weet je dat het kicken van een topic binnen 24 uur niet de bedoeling is :)

[ Voor 77% gewijzigd door Pollewob op 15-12-2007 17:20 ]

Verwijderd

Yzord schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 00:13:
Huh, eerste topic waar een tweaker geen antwoord op heeft?
8)7 Gast, je topic is een paar uurtjes oud. Kicken < 24 uur is niet echt gepast...

Wat betreft je vraag: probeer het uit. Er is op Internet zat info te vinden hoe je een biosdump maakt (atiflash, atitool, etc), hoe je deze wijzigt (RaBiT, Ati bios editor, etc) en flasht (winflash, atiflash, flashrom, etc). Waarom zou het niet kunnen met een agp kaart, en wat belet je het te proberen?

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Allereerst heet ik geen gast, het klinkt aardig onbeleefd van je. Dat van dat kicken wist ik niet, dus mijn excuses.

Ten tweede, en ik mag aannemen dat je zoiets wel had kunnen bedenken, is dat het flashen van hardware niet zonder risico's is, en vroeg dus om enige gebruikerservaringen. Omdat "op het internet is zat info te vinden" staat dat de biosdumps alleen met PCi-E zijn gemaakt. Dus ik vroeg me af of daar een speciale reden voor was aangezien rabit problemen geeft bij agp x1950's met 512mb geheugen.

Verwijderd

Yzord schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 00:43:
Ten tweede, en ik mag aannemen dat je zoiets wel had kunnen bedenken, is dat het flashen van hardware niet zonder risico's is, en vroeg dus om enige gebruikerservaringen.
Ik weet prima waar ik het over heb, en ken dan ook de gevaren. Toch heb ik al menig (moederbord en videokaart) bios geflasht, zonder daarbij iets te slopen.
Omdat "op het internet is zat info te vinden" staat dat de biosdumps alleen met PCi-E zijn gemaakt.
Het is toch juist extra makkelijk om zelf een bios dump te maken? Je hoeft niet perse een bios van het net te rippen. Bijkomend voordeel is dan dat je zeker weet dat het originele bios met jouw kaart werkt!
Dus ik vroeg me af of daar een speciale reden voor was aangezien rabit problemen geeft bij agp x1950's met 512mb geheugen.
Ik ben zeer benieuwd, is dit jouw eigen ervaring, of heb je ergens een linkje?
Sowieso, een biosdump maken en rabit aanslingeren kost tijd noch moeite, en levert natuurlijk ook helemaal geen gevaren op ;)

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
http://www.mvktech.net/co...,6/limit,10/limitstart,0/

Dat is de link waarin aangegeven wordt dat bijv. het geheugengrootte niet klopt. Ook zie je op de website van Rabit genoeg bios dumps, maar geneen voor de x1950pro 512mb agp versie.

Daarbij heb ik rabit geinstalleerd, maar ik krijg het volgende:

-- RaBiT v.2.2.1 build 703 started --
! There are problems with the driver RaBiT.sys!

Ik draai vista ultimate. Ik kan dan dus ook geen bios dump maken helaas :(

Verwijderd

Hier vind ik 4 X1950 Pro AGP bios'en, waarvan 2 met 512 MB. Beide lopen standaard wat harder dan de Sapphire, dus wellicht hebben die al een iets hoger voltage :)

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Zijn dit standaard bios files of getuned? Want mijn gpu en memory zijn al aardig overgeklokt, alleen moet de voltage een tikje hoger :(

Verwijderd

Dat zijn waarschijnlijk stock bios'en, maar aangezien ze standaard al hogere snelheden hebben dan jouw kaart, heb je kans dat het voltage ook hoger is. Je kunt het allicht proberen, al was het alleen maar door het bios uit te lezen met rabit.
Pagina: 1