DUAL screen 17" en 22"

Pagina: 1
Acties:

• vozzie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-04 08:22

vozzie

Zo beter?

Topicstarter
Ik heb een vraag over een dual screen opstelling en kon het antwoord nergens anders vinden.

Ik heb een laptop met een 17" breedbeeldscherm. Nu wil ik een 22" breedbeeldscherm erbij kopen. Gaat dit een probleem worden. De 17" heeft een 1440x900 resolutie en de 22" een 1680x1050.

Ik wil niet 1 bureaublad verdeelt over 2 schermen maar op me laptop scherm MSN en internet enzo en op het andere scherm films kijken enzo.

Ik heb een ATI X600 videokaart die 1680x1050 wel aankan. Helaas alleen maar een VGA uitgang op de laptop maar voor nu moet het maar.

Kan ik dus beide schermen tegelijk aansturen met 2 verschillende resoluties ?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kan ik dus beide schermen tegelijk aansturen met 2 verschillende resoluties ?
Ja dat kan.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:17
Ja hoor, geen probleem. Met Nvidia's Nview kan je leuke dingen doen.

Bij beelschem eigenschappen in windows kan je zelfs positie van het scherm bepalen.

Edit: Pardon, overheen gelezen. Maar hier zal Ati ook vast wat leuke truukjes voor hebben, zoals bijvoorbeel Theatre Mode, wat Nvidia dan weer niet heeft.. :)

[ Voor 34% gewijzigd door _Apache_ op 14-12-2007 19:18 ]

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 11:28
Nvidia's Nview op eebn ATi X600...draait dat? 8)7

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• vozzie

vozzie

Zo beter?

Topicstarter
Ik heb gezien dat ATI daar zijn eigen programma voor heeft om 2 beeldschermen tegelijk aan te sturen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
vayip schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 20:42:
Ik heb gezien dat ATI daar zijn eigen programma voor heeft om 2 beeldschermen tegelijk aan te sturen.
Ja, maar met de standaard beeldschermconfiguratie van Windows werkt het ook prima. Ik heb zelf een HP/Compaq NX6125 laptop met daar op een 32" Mirai LCD TV. TV draait op 1366x768 en de laptop op de standaard res. Bij mij is het zelfs zo dat het scherm van de laptop uit gaat zodra ik in Windows kom en alleen de TV het nog doet. Zo heb ik geen last van het scherm van de laptop tijdens een film kijken op de LCD TV.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:06
Gewoon de ATI drivers installeren en CCC vervangen voor ATI Tray tools. Werkt toppie. Neem er dan wel Ultramon bij, DE must voor dual screen :)

Verwijderd

Cubefanatic schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 01:25:
Gewoon de ATI drivers installeren en CCC vervangen voor ATI Tray tools. Werkt toppie. Neem er dan wel Ultramon bij, DE must voor dual screen :)
Ultramon moet je dan zeker is proberen. Denk er wel aan, alhoewel je er toch al last van hebt door het gebruik van een laptopscherm, dat je muis echt overspringt van scherm naar scherm. Door de verschillen in resoluties kan dat nog behoorlijk zijn (bijv. 1680*1050 / 1280*1024 merk je weinig van 8), maar van 900 --> 1050 kan nog best een verschil zijn.

• vozzie

vozzie

Zo beter?

Topicstarter
Ik heb de HP w2207 gekocht met VGA en HDMI. Vanavond maar ff mee gaan spelen.
Pagina: 1