MCE500 vs. Saber view 2020

Pagina: 1
Acties:
  • 773 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 21:37
Goed ik had voorheen een hauppage MCE500 in mijn media centertje zitten, deze deed het best aardig maar de saber view 2020 zou toch echt nog een stukje beter zijn lees ik o.a. op dit forum.

Nu heb ik dit kaart en vind het echt een drama, 80 % meer ruis/sneeuw dan mijn hauppage kaart produceerde. Maar goed omdat er overal staat dat deze kaart toch wel beter zou moeten zijn dan de hauppage ben ik bang dat er misschien iets ingesteld moet worden aan deze kaart op de een of andere manier.

PC / COAX opstelling is gelijk gebleven, heb de nieuwste en de een na nieuwste driver geprobeerd.

Iemand een idee?

P.S. Hoop dat het wel op te lossen is, want die mce500 is een beetje nat geworden door iets. En werkt denk ik niet meer, beetje vreemd want mijn waterkoeling lekt niet. Althans kan geen lek vinden, maar goed dat komt wel dan.

Edit - Kom veel op internet tegen dat je gewoon een sterker signaal moet gebruiken en dat het dan opgelost moet zijn. Mmmm dat kan ik alleen niet testen.

[ Voor 23% gewijzigd door Operations op 14-12-2007 21:09 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Verwijderd

Ik heb m zelf ook... Pas bij sterk signaal geeft hij goed beeld... Beter als de Hauppage 150/500 denk ik... Echter moet je signaal wel ontzettend ruis-vrij zijn (wat praktisch bijna niet kan bij analoge tv) wil je een fatsoendelijk ruisvrij beeld... Zelf ben ik er ook niet kapot van ondanks ik vrij hoge kwaliteit analoog signaal heb (via glasvezel) en dat nog gecombineerd met allemaal hirschmann spul.. Ik zou t ook niet meer nog eens doen analoge tv op de pc.. Of de hauppage moet echt heel veel beter zijn.. Maarja dat is voor mij toch geen optie want mijn videokaart blokeert mn PCI sloten... ik moet dus een pci express kaartje net als nu... Oja en nog iets... Vista met 4GB of meer zal niet gaan werken.. net als bij hauppage kaarten krijg je dan geen beeld in MCE... Ik heb zelf 8GB dus das mooi klote want ik moet nu of mn memory limiten in msconfig of vista32 draaien... Overigens heb ik toen straks nog een mailtje naar vista view hierover geschreven dus es kijken wat ze zeggen...

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2007 23:21 ]

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Het probleem is bij mij hetzelfde.

Mijn MCE500 is ook gesneuveld, aangezien die niet meer te krijgen is ben ik maar overgegaan naar een saber 2020 van vistaview. De MCE500 gaf beduidend beter beeld :(
Er is niets gewijzigd aan de bekabeling.

Nou tot zover is het een drama. Nederland 1,2 en 3 zijn aardig goed. NET5 Discovery en National Geographic zijn een drama.

Met driver versie 1037.0.1.1 en firmware 1.6 krijg ik:
Ned 1 :
Afbeeldingslocatie: http://www.leosiepel.nl/tnet/Ned1_1.jpg
National Geograpic:
Afbeeldingslocatie: http://www.leosiepel.nl/tnet/NG_1.jpg

Met driver versie 1037.0.2.1 en firmware 1.7 krijg ik:
Ned 1 :
Afbeeldingslocatie: http://www.leosiepel.nl/tnet/Ned1_2.jpg
National Geograpic:
Afbeeldingslocatie: http://www.leosiepel.nl/tnet/NG_2.jpg

Met andere woorden ik zie geen significant verschil tussen de driver versies. Kan het zijn dat de firmware update niet succesvol gaat? Hoe kan ik dat checken?
Zijn er meer mensen met vergelijkbare problemen met de Saber?

Can`t live without the mods

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 21:37
Heb ook altijd een MCE500 gehad ben toen ook even overgeschakeld op een Saber2020, maar vond het ook vies tegen vallen. Heb hirschmann versterkers en kabels hier in huis maar was echt beduidend minder dan de MCE500. Schijnt dan te komen door de ruisonderdrukken op de Saber die niet/bijna niet aanwezig is.

Kort samengevat was duidelijk niet tevreden met de Saber en ben terug gegaan naar de MCE500.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
Operations schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 18:51:
(...)

P.S. Hoop dat het wel op te lossen is, want die mce500 is een beetje nat geworden door iets. En werkt denk ik niet meer, beetje vreemd want mijn waterkoeling lekt niet. Althans kan geen lek vinden, maar goed dat komt wel dan.

Edit - Kom veel op internet tegen dat je gewoon een sterker signaal moet gebruiken en dat het dan opgelost moet zijn. Mmmm dat kan ik alleen niet testen.
Een waterkoeling en dan je kaart die nat wordt "door iets"... dat zal dan toch wel door de waterkoeling komen....

Sowieso hebben TV-kaarten een sterker signaal nodig dan de meeste TV's, dat geldt ook al voor de MCE500. Probeer het eens met een antenneversterker (ca. 3 tientjes).

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• siepeltjuh
  • Niet online
pinockio schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 18:10:
[...]

Een waterkoeling en dan je kaart die nat wordt "door iets"... dat zal dan toch wel door de waterkoeling komen....

Sowieso hebben TV-kaarten een sterker signaal nodig dan de meeste TV's, dat geldt ook al voor de MCE500. Probeer het eens met een antenneversterker (ca. 3 tientjes).
Heb je voor die antenneversterker nog een bepaalde voorkeur, wil niet 30 euro uitgeven voor iets waar ik niets aan heb. Ik heb zon wit standaard ding van de Gamma, die eerst maar eens proberen.

Wel bijzonder belachelijk dat al die reviews zo positief zijn en wij hier met de gebakken peren zitten.

Nog gekker vind ik dat NL 1,2,3 echt goed beeld geven maar Discovery en Geohraphic en net 5 zijn gewoon niet te bekijken. Dit is zowel op tuner 1 als 2 hetzelfde.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
http://shop.conrad.nl/Aud...l_tv/Kabel_TV_versterker/

Of nog beter: laat je voorlichten bij de plaatselijke electronicazaak. Als die tenminste nog bestaat.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• TheNar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-08-2023
Ik heb ook dezelfde problemen met de VistaView Saber 2020. De publieke zenders (ned en belgie) zijn goed maar de commerciële zoals SBS6 zijn bagger. Het rare is dat de ruis tijdelijk van aard is. Soms speelt het ineens op.
Heb van alles geprobeerd:
  • ook verschillende drivers geprobeerd -> geen verschil
  • ffdshow als mpeg2 decoder gebruiken -> helpt maar zorgt ervoor dat je DVD's niet goed afspelen
  • de kaart de-installeren, booten, opnieuw installeren -> helpt maar geeft geen garantie voor de toekomst
MAW het is duidelijk een driver probleem (met ffdshow met ruisonderdrukking werkt het dus wel)

• siepeltjuh
  • Niet online
Ik had geen resultaat met ffdshow of andere opties.

De kaart is dan ook weer retour. Heb nu weer een MCE500 via marktplaats en heb weer perfekt beeld. Wel gaar dat er verder geen goeie kaarten te krijgen zijn.

• riva91
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-10-2024
Heb nog net een Hauppauge HVR 2200 weten te bemachtigen en deze geeft mooier beeld dan mijn PVR150's vind ik. En is PCI-e
Bovendien is de driver compatible met Vista64 icm 4GB+ geheugen..

Maar deze kaart is EOL..hopeloos!
Pagina: 1