Macbook aansluiten op de tv

Pagina: 1
Acties:
  • 7.438 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Livia
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-10-2022
Hallo mensen,

Ik heb een vraag en ik kom er zelf even niet uit. Namelijk: ik heb een Macbook en die wil ik graag aansluiten aan de tv, zodat ik mijn films en series op een wat groter scherm kan kijken ;)
Nu heb ik wel een aantal van die kabels gevonden, maar ik weet niet welke ik moet hebben en of dit uberhaupt de juiste kabels zijn. De plaatjes zijn te klein en ik kan niet goed zien wat voor uiteinden er op zitten, laat staan dat ik er verstand van heb :')

Ik heb een gewone (al wat oudere) Sony tv, dus nog geen moderne aansluitingen ofzo. Zit wel een scart aansluiting en tulp aansluitingen op.

Iemand een idee? :Y)
Thanks! d:)b

Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Sorry verkeerde!

Dit is de goede: http://store.apple.com/Ap...ssories/cables&nplm=M9319

[ Voor 172% gewijzigd door MrAcid op 14-12-2007 18:34 ]

• Livia
Oke, die had ik ook al gezien, maar hoe zit het dan met het beeld en geluid? Wat voor kabel moet er dan in de tulp aansluiting? Ik heb namelijk via mijn oude windows laptop gewerkt met 3 kabels die een tulpaansluiting hadden die ik voor in de tv drukte, maar ze waren onderverdeeld in audio en video.

Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.

• MrAcid
  • Niet online
Je koopt zo'n "scart blokje" (het liefst eentje met S-video aansluiting) en een S-video kabeltje voor het beeld. Vervolgens koop je een "stereo jack 3,5" to tulip" kabeltje voor de audio. Dit moet zich dan allemaal redelijk vanzelf wijzen in het aansluiten.

Dus:
http://www.allekabels.nl/...06/Tulp---Jack-Kabel.html
http://www.allekabels.nl/na/0/328/Scart-Verloop-Stekker.html
http://www.allekabels.nl/na/0/3212/S-vhs-Kabel.html

En dat kabeltje van Apple uit de vorige post.

• Livia
MrAcid schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 12:03:
Je koopt zo'n "scart blokje" (het liefst eentje met S-video aansluiting) en een S-video kabeltje voor het beeld. Vervolgens koop je een "stereo jack 3,5" to tulip" kabeltje voor de audio. Dit moet zich dan allemaal redelijk vanzelf wijzen in het aansluiten.

Dus:
http://www.allekabels.nl/...06/Tulp---Jack-Kabel.html
http://www.allekabels.nl/na/0/328/Scart-Verloop-Stekker.html
http://www.allekabels.nl/na/0/3212/S-vhs-Kabel.html

En dat kabeltje van Apple uit de vorige post.
Ah! Kijk, dat kunnen we eens even gaan proberen d:)b Dank jullie wel voor de hulp! :Y)

• MrAcid
  • Niet online
Ik ben de koningin niet.. ;)

• Livia
Hahaha, nou zie ik het :$ Twee keer gepost door dezelfde persoon, dacht dat het twee verschillende personen waren B) Maar evengoed bedankt :Y)

• mvmoock
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-12-2025
als je je laptop s-video wilt aansluiten op je tv via scart (dus s-video in zo'n scart blokje) dan moet je scart aansluiting wel svideo ondersteunen. Vaak kan je dit (bij sony) zien dat er een s staat in het vierkantje met het pijtje naar binnen. Als dit niet zo is dan kan je het beter ff checken in je handleiding van je tv.
Als je zekerheid wilt dat het het doet kan je beter composiet (de gele plug) aansluiten die zou altijd moeten werken. En dan de rode en de witte/zwarte voor het audio.

S-video is wel beter :)

suc6 ;)

• Livia
Oke.... kabeltje is nu aanwezig, maar nu het volgende: hoe moet ik de boel instellen op mijn macbook?
Hoe de kabels aangesloten moeten worden, begrijp ik wel en gaat ook wel lukken ;) Maar ik heb gezocht op internet en kon niet vinden hoe ik de boel moet instellen op mijn laptop. Als ik moet gokken zou ik zeggen: systeemvoorkeuren > beeldschermen > detecteer beeldscherm (als ik alle kabels heb aangesloten) maar ik weet niet of dat goed is?

Kortom: experts, wat is de makkelijkste manier om het beeld van mijn macbook op mijn tv te krijgen ;)

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

aansluiten en 'detecteer beeldschermen' klikken ja...

• Livia
kaassouffle schreef op zondag 30 december 2007 @ 00:31:
aansluiten en 'detecteer beeldschermen' klikken ja...
:*) Dat nog niet eens! Ik deed mijn stekker in de laptop, de resolutie veranderde al en hoefde alleen nog maar de stekkers in de tv te pluggen en vervolgens op av3 te zetten en hij deed het automatisch O+ Daarom ben ik ook z gek op mijn macbookje, alles werkt gewoon _/-\o_ Niks geen moeilijk gezeur zoals bij windows met het installeren van dingen.....

Verwijderd

Ik heb hier wat problemen mee. Ik maak gebruik van een mini-dvi naar vga kabel, waarop een vga naar s-video/rgb kabel is aangesloten. ALs ik de rgb-uitgangen in mijn tv plug, krijg ik een beeld in zwart-wit dat zeer onrustig flikkert. Het doet me denken aan het spelen van een ntsc-spelletje op een tv die enkel PAL ondersteunt. Als ik gebruik maak van s-video en zo'n scartblokje, krijg ik zelfs helemaal geen beeld. De beeldscherminstellingen voor de tv heb ik overlopen, resolutie staat op 640*480 bij 60 Hz. Synchrone weergave heb ik even uitgeschakeld, maar dat lijkt weinig te helpen.

Mijn excuses als het bovenstaande wat vaag klinkt :) Is er iemand die me toch op de waarschijnlijke domme fout kan wijzen?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Is die VGA naar S-Video/RGB ook echt een kabel of zit er ook echt een converter tussen? Je weet dat er ook dat er een mini-DVI naar video adapter is?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Daedalus schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:37:
Is die VGA naar S-Video/RGB ook echt een kabel of zit er ook echt een converter tussen? Je weet dat er ook dat er een mini-DVI naar video adapter is?
In alle eerlijkheid geen idee hoe zo'n convertor eruit ziet! Het is alleszins deze kabel. En die kabel die je linkt kende ik al, maar ik blijf het relatief veel geld vinden. Met de overstap van een iBook naar Macbook heb ik al een nieuwe mini-dvi adapter moeten kopen, de aankoop van nog eentje probeer ik dan ook wel zo lang mogelijk uit te stellen ;)
Pagina: 1