Traktor en Maya 44 (USB)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.766 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dzdesign
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-08-2016
Ik heb een tijdje terug en mixer gekregen :) maar heb hierover een vraag.
Met traktor kan ik al mixen door gebruik te maken van mijn muis.
Maar ik wil het bedienen door mijn mixer te gebruiken. En hiernaast ben ik van plan om een MAYA 44 te kopen.

Nou komt mijn vraag :)
  • Eerst sluit ik de MAYA44 usb op mijn pc
  • Mixer sluit aan op de MAYA44
  • Ik open TRAKTOR"
  • Kan ik nu alles bedienen via mijn mixer? Zonder dat ik mijn muis moet gebruiken?
Mixer ONMITRONIC- DJ-200:

Afbeeldingslocatie: http://img164.imageshack.us/img164/5430/10006583sf6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/2389/10006583bmx2.jpg

MAYA44 USB:

Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/379/ddefcb910666043fabafc14su6.jpg

Dank alvast! :)

[ Voor 14% gewijzigd door dzdesign op 14-12-2007 17:54 ]

Hoi

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:37
Ik denk dat je beter nog wat over audio enzo kan lezen voordat je hieraan begint, want dat usb-kastje is simpelweg een audio-input en audio-output kastje: je kan er geluid in laten komen van bijvoorbeeld je cd-speler (en dat dan op je pc bewerken, bekijken, beluisteren, wat jij wil) en dat geluid kan dan via de audio-out naar je versterker (of casettedeck, als je oldschool wil opnemen :D ).

De mixer is een analoog apparaat: je kan er twee audiobronnen op aansluiten (twee cd-spelers bijvoorbeeld) en die kan je dan door elkaar heen laten afspelen (je combineert dan de twee geluiden tot een geluid). Het uiteindelijke geluid komt dan aan de achterkant van je mixer er weer uit en kan je doorsturen naar je versterker (of casettedeck, of pc, om het op te nemen).

Je kan je mixer dus niet gebruiken om de virtuele knopjes in je mixprogramma (Traktor) te bedienen. Daar heb je een zgn 'controller' voor nodig (zie bijvoorbeeld: de Behringer BCD-3000).

Nog veel leesplezier ;)

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:46
Je kan anlog out 1/2 op 1 kanaal van je mengpaneel aansluiten, en analog 3/4 op het andere kanaal van je mengpaneel.
Dan kan je alle knopjes op je mengpaneel gebruiken.

Om het nummer te starten/stoppen/loopen/cue'en/pitchbenden/... heb je nog steeds muis en toetsenbord nodig dan, of moet je nog een midi-controller kopen om dat te regelen.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

• dzdesign
Mr.Qips schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 18:00:
Ik denk dat je beter nog wat over audio enzo kan lezen voordat je hieraan begint, want dat usb-kastje is simpelweg een audio-input en audio-output kastje: je kan er geluid in laten komen van bijvoorbeeld je cd-speler (en dat dan op je pc bewerken, bekijken, beluisteren, wat jij wil) en dat geluid kan dan via de audio-out naar je versterker (of casettedeck, als je oldschool wil opnemen :D ).

De mixer is een analoog apparaat: je kan er twee audiobronnen op aansluiten (twee cd-spelers bijvoorbeeld) en die kan je dan door elkaar heen laten afspelen (je combineert dan de twee geluiden tot een geluid). Het uiteindelijke geluid komt dan aan de achterkant van je mixer er weer uit en kan je doorsturen naar je versterker (of casettedeck, of pc, om het op te nemen).

Je kan je mixer dus niet gebruiken om de virtuele knopjes in je mixprogramma (Traktor) te bedienen. Daar heb je een zgn 'controller' voor nodig (zie bijvoorbeeld: de Behringer BCD-3000).

Nog veel leesplezier ;)
Oke ik heb mijn antwoord al, bedankt!

Ik had ook eerder gelezen dat er traktor ready mixers waren.
Het gaat om de volgende mixers:
  • Vestax VCI-100
  • Numark Total Control
  • Behringer BCD-3000
  • Hercules DJ console MKII mac edition
  • Ecler Nuo4
  • Korg Zero4 en Zero8
  • EKS XP-10
Maar is er geen mogelijkheid om de virtuele knopjes (van traktor) te bedienen met een mixer door een andere apparatuur te gebruiken?

Hoi

• dzdesign
Adion schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 18:08:
Je kan anlog out 1/2 op 1 kanaal van je mengpaneel aansluiten, en analog 3/4 op het andere kanaal van je mengpaneel.
Dan kan je alle knopjes op je mengpaneel gebruiken.

Om het nummer te starten/stoppen/loopen/cue'en/pitchbenden/... heb je nog steeds muis en toetsenbord nodig dan, of moet je nog een midi-controller kopen om dat te regelen.
Volgens mij heb je het over de Low/Mid/High knoppen en een paar effecten dat dan valt te bedienen met een mixer.
Maar moet het niet eerst allemaal naar elkaar gekoppeld worden? Want de mixer dat ik heb is toch niet een controller voor traktor?

Hoi

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:37
Nee de mixer kan je idd niet als controller gebruiken, maar wel voor de low/high enzo, maar als je een echte controller hebt kan je dat ook wel via Traktor regelen. De mixer kan je nog wel gebruiken om je pc en een cd-speler aan te hangen, voor als je pc vastloopt, kan je snel naar een cd'tje overgaan.
Pagina: 1