Toon posts:

[slimtype dvd a ds8a1p dvd station]foutmelding: Illegal Disk

Pagina: 1
Acties:
  • 1.774 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Topictitel zegt het al. Ik krijg deze melding tijdens het branden.

Notebook: Acer Aspire 5103.
Software: Nero 7, Nero 8, NTI CD & DVD Maker.

Ik heb diverse snelheden geprobeerd, bij de + dvd's automatisch 2.8 speed.
Bij de -Dvd's heb ik 2,4 en 8 speed geprobeerd. De foutmelding verschijnt op willekeurige momenten, maar elke keer. Ik heb nog geen goede dvd kunnen branden.
Ook heb ik 2 verschillende merken geprobeerd, sony en TDK.
CD's echter wel! Geen problemen mee.

Ik heb gezocht op google en op GOT, firmware / oplossingen niet kunnen vinden, wel een NTI update. Die ga ik asap installeren. Firmware upgrade ik lieverd niet, tenzij niks anders werkt, ivm garantie.

Ik heb gecheckt of alle ide devices op DMA staan, is inderdaad het geval. Dit zou mogelijk een oorzaak kunnen zijn van het probleem.
Verder heb ik Windows opnieuw geinstalleerd, maar ook dit heeft niet geholpen.

Iemand nog ideen / tips?

Tumke

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2007 17:48 ]

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:44
Misschien zit er ergens een draadje/contactje los, waardoor hij halverwege het branden de connectie kwijtraakt. Heb je nog garantie? Wat zegt google eigenlijk over je probleem (illegal disk in z'n algemeenheid)?

Verwijderd

Topicstarter
Mr.Qips schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 17:50:
Misschien zit er ergens een draadje/contactje los, waardoor hij halverwege het branden de connectie kwijtraakt. Heb je nog garantie? Wat zegt google eigenlijk over je probleem (illegal disk in z'n algemeenheid)?
De laptop is 2 weken oud, dus ik heb nog garantie ja. Ik heb dit probleem naar acer gemaild, omdat het callcenter al dicht was. Ik krijg hier nog bericht van.
Ik moest checken in apparaatbeheer of alle IDE kanalen op DMA stonden. Deze konden ook op PIO mode staan. Dit was niet het geval. Ze radden verder nog wat andere brandprogrammas aan. Een daarvan heb ik geprobeerd, maar dat heeft ook geen effect gehad.
De NTI cd/dvd maker FAQ had ook een aantal errorcodes, ik kreeg een foutenrapport na het branden.
Error code 1014. Deze heb ik opgezocht en er staat letterlijk:
// ASC/ASCQ errors
ERR_CD_WRITE 1014 // CD Write error

Zijn er misschien hoger aangeschreven dvd merken, die bijna alle dvd branders zouden moeten kunnen accepteren ofzo?