Audio opnemen van Flashfilms

Pagina: 1
Acties:
  • 503 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02 15:06
Hallo mensen,

Ik ben lid van Nederpoker. Dit is een informatieve site wat films en audio films plaats op hun site in het formaat flash. Deze zijn dus niet te downloaden. Nu ga ik op vakantie en wil ik toch de audio file of het geluid op mijn ipod hebben. Nu heb ik geen idee hoe ik het geluid kan opnemen. Ik probeert om het geluid op te nemen via windows maar dit is zo slecht en het geluid vervormd heel erg.

De enige oplossing die ik ken is camtasia, dit houd in, je films je hele beeldscherm en evt het geluid maar dan wordt het weer onnodig groot. Ik ben nu op programmas tegen gekomen die een .flv kunnen afspelen maar ik kan het audio filmpje niet downloaden dus hoe krijg ik de .flv op mijn computer.

Het makkelijkst zou zijn als ik de audio file afspeek een programma aan klik wat rechtstreeks mijn geluid opneemt. Hoop dat alles duidelijk is.

Rob

Verwijderd

Hmm, bij youtube video's kan je in je temp bestanden de video opzoeken, hem dan de extensie .avi geven, verplaatsen, en dan heb je hem op je computer. Misschien handig om te proberen of dit hier ook mogelijk is?

edit: Groeten is trouwens niet nodig ;) Als je alleen het geluid nodig hebt kan je daar trouwens vast een programma voor vinden op het internet, om het lost te rippen van je video.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2007 17:29 ]

• DragonXZ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-03-2025
Volgens mij kun je flash bestanden rippen met het programma Sothink SWF Decompiler.
Je hebt de keuze om Geluid + Beeld te bewaren, of alleen Beeld/Geluid.

Verwijderd

Gewoon afspelen en je Wave Out opnemen met een audioprogramma :)

edit
Waarom het geluid zo slecht is, is me trouwens een raadsel. Staat je mic wel uit en zo? Ik gebruik zelf Adobe Audition om streams etc op te nemen en nog nooit problemen gehad met geluidskwaliteit eigenlijk.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2007 17:32 ]

• Wackmack
Hmm oke, misschien heb ik het verkeerd gedaan. Ik heb 3 stekkers in mijn audio kaart.
Zwart - Rose - Groen, moet ik er 1 in laten zitten? En kan je dan nog geluid horen in Windows?

Het liefst neem ik het op met Windows recorder

Iedereen bedankt voor de antwoorden

• Wackmack
DragonXZ schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 17:28:
Volgens mij kun je flash bestanden rippen met het programma Sothink SWF Decompiler.
Je hebt de keuze om Geluid + Beeld te bewaren, of alleen Beeld/Geluid.
Maar hoe komt de flashfile op mijn harde schijf, gebruik Firefox

Verwijderd

Versteegrob schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 17:48:
Hmm oke, misschien heb ik het verkeerd gedaan. Ik heb 3 stekkers in mijn audio kaart.
Zwart - Rose - Groen, moet ik er 1 in laten zitten? En kan je dan nog geluid horen in Windows?

Het liefst neem ik het op met Windows recorder

Iedereen bedankt voor de antwoorden
Je hebt die hele geluidskaart niet nodig, je moet gewoon de WaveOut opnemen met een audioprogramma (dat is dus het signaal dat naar je geluidskaart toe gaat). Met Windows Recorder kan dat niet, maar met andere programma'tjes wel (google maar ffies). WaveOut wordt volgensmij ook wel eens Stereo Mix genoemd.

• Wackmack
Het werkt, het is heel simpel nu. Geluidsrecorder aan gedaan en het filmpje aan in de firefox, that all! Straks even converteren en het is klaar. Voel me niet echt slim, zo simpel is het .....
Pagina: 1