Parapluvanhylco schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 17:21:
Beste Tweakers,
Ik heb een vraag over de mATX moederborden. Ik wilde graag weten of deze moederborden minder goed zijn dat gewone ATX moederborden. En ik wilde graag weten of er ook mATX kasten zijn waarin een 8600GT past, die passief gekoeld is.
Bij voorbaat dank
als je zelfde merk vergelijkt bestaat niet als minder goed en beter. D.w.z betrouwbaarheid zal het zelfde zijn (mits geen maandag ochtend model lijn bestaat), maar vaak is mATX uitgekleed:
minder PCI (-E) sloten, uitgekleede northbridge, vaak onboard video al (maar die kun je uitschakelen), vaak geen of minder sata aansluitingen. Simpeler geluid en minder geheugen banken. Ook overclocken zal geen wonder zijn op een mATX bordje.
Maar als je normaal iets op wilt doen met normale proc (dus geen overclock geval of procs met hoge fsb) dan voldoet een mATX ook aan je eisen. Zie het maar zo: bepaal voor jezelf wat je nodig hebt : raid, sata, onboard geluid, aantal memory banken en vind daar een passend mATX bordje bij.
Of je kaart gaat passen weet ik niet, denk dat dat geheel aan je kastje ligt, want ken mATX kasten die alleen lager zijn, maar in lengte hetzelfde zijn en dus een 8600gt moet passen.