Verschil tussen mATX en ATX

Pagina: 1
Acties:
  • 1.129 views sinds 30-01-2008

• Themba
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 11:01
Beste Tweakers,

Ik heb een vraag over de mATX moederborden. Ik wilde graag weten of deze moederborden minder goed zijn dat gewone ATX moederborden. En ik wilde graag weten of er ook mATX kasten zijn waarin een 8600GT past, die passief gekoeld is.

Bij voorbaat dank

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Een 8600GT in een mATX kast hangt helemaal af van de case zelf. Wat vind jij verschil in kwaliteit? Als je bedoelt: minder sloten: ja :)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Haha, niet direct minder goed hoor. Die m staat voor micro. Het is dus gewoon een kleiner formaat dan het standaard ATX zodat het in kleinere behuizingen past. Afhankelijk van hoe je 'goed' definieert betekent dit natuurlijk ook dat er minder ruimte is voor extra sloten/connectoren/etc. maar in de praktijk vormt dit meestal geen beperking... Wat betreft die videokaart heb ik geen idee, maar ik denk dat dat nog wel eens krap kan worden, let er dus bij een specifieke kast waar de hdd's zitten bijvoorbeeld.

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05 19:20

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Parapluvanhylco schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 17:21:
Beste Tweakers,

Ik heb een vraag over de mATX moederborden. Ik wilde graag weten of deze moederborden minder goed zijn dat gewone ATX moederborden. En ik wilde graag weten of er ook mATX kasten zijn waarin een 8600GT past, die passief gekoeld is.

Bij voorbaat dank
als je zelfde merk vergelijkt bestaat niet als minder goed en beter. D.w.z betrouwbaarheid zal het zelfde zijn (mits geen maandag ochtend model lijn bestaat), maar vaak is mATX uitgekleed:

minder PCI (-E) sloten, uitgekleede northbridge, vaak onboard video al (maar die kun je uitschakelen), vaak geen of minder sata aansluitingen. Simpeler geluid en minder geheugen banken. Ook overclocken zal geen wonder zijn op een mATX bordje.

Maar als je normaal iets op wilt doen met normale proc (dus geen overclock geval of procs met hoge fsb) dan voldoet een mATX ook aan je eisen. Zie het maar zo: bepaal voor jezelf wat je nodig hebt : raid, sata, onboard geluid, aantal memory banken en vind daar een passend mATX bordje bij.

Of je kaart gaat passen weet ik niet, denk dat dat geheel aan je kastje ligt, want ken mATX kasten die alleen lager zijn, maar in lengte hetzelfde zijn en dus een 8600gt moet passen.

T60P Widescreen

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:12

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verschil tussen mATX en ATX. Succes met lezen iig ;)

En ja er zal vast wel een kast aanwezig zijn die jouw videokaart kan waarborgen; gewoon een kwestie van afmetingen zoeken.

Wauw, een sig!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit kun je gewoon op Wikipedia lezen zoals Outerspace aangeeft. Op GoT verwachten we toch een stuk meer eigen inzet voordat je een topic opent dan uit deze topicstart blijkt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.