Line-in geluidskaart probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02 14:06

Saven

Administrator

Topicstarter
Hallo Tweakers,
Ten eerste weet ik niet zeker of ik dit in het goede forum plaats, maar dat terzijde :P.

Ik wil dus mijn mixes die ik maak kunnen opnemen via mijn computer, en tegelijk kunnen luisteren naar mijn mix (dus niet dat ik alleen het geluid opneem maar ook mijn mix kan horen).
Nu lukt dit enigzins, maar superzacht.
Alsof mijn line-in het geluid maar heeeel zwak ontvangt, terwijl mn mengpaneel gewoon normaal ontvangt.

Dus kan iemand mij misschien vertellen hoe ik dit kan oplossen?
Het geluid van de line-in harder krijgen.. (het niveau wat standaard op 100 staat, wat ik er ook van maak, het blijft even hard (zacht) gaan. Zelfs bij 0.)

Alvast enorm bedankt :)

edit:
een screenshotje:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.com/file/img/2007/dec/14/thumb/0ec5ycnyh4ezftukajhbsxclg.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Saven op 14-12-2007 16:57 ]

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
niemand? ;(
(sorry voor de kick :P maar het heeft nogal haast)

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-12-2025
hoe krijg jij daar Lijningang? ik krijg alleen maar 2 microfoons :s

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Zat gewoon op mn geluidskaart (onboard)? :P

• 571Pro
laptop en die wilde niet en n blijkbaar die X-fi ook nie tgggggggggggg heb zo hard die line-in nodig voor mijn platendraaiers

• Guus Flater
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-01 14:14
Zou het kunnen zijn dat je mengpaneel een ingebouwde voor-versterker heeft ?
Een goed alternatief zou een usb-platenspeler of een losse voorversterker kunnen zijn ?
Wat voor onboard-audiochip en audiodriver gebruik je ?
Heeft het ooit wel eens gewerkt in de opstelling die je nu omschrijft ?

Allemaal vragen die een antwoord nodig hebben om het probleem (wanneer mogelijk) op te lossen.
Succes.

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Waarschijnlijk heeft dat met de mixer te maken dat hij niet op 0db zit bij de mixer ingangen, heb als het goed is wel een 0db uitgang, dus dat moet ik ff checken.
Waarschijnlijk ligt het daar aan, want als ik mijn cd speler (cdj800mk2) in mn computer line-in zet krijg ik wel goede geluidsterkte :)

• 571Pro
Guus Flater schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 07:06:
Zou het kunnen zijn dat je mengpaneel een ingebouwde voor-versterker heeft ?
Een goed alternatief zou een usb-platenspeler of een losse voorversterker kunnen zijn ?
Wat voor onboard-audiochip en audiodriver gebruik je ?
Heeft het ooit wel eens gewerkt in de opstelling die je nu omschrijft ?

Allemaal vragen die een antwoord nodig hebben om het probleem (wanneer mogelijk) op te lossen.
Succes.
Met mijn vorige PC's lukte dees allemaal wel, toen was het Audigy2 en op mn laatste Pc was dat een AC'97. Ik gebruikte de Aux out van mijn mengpaneel. En nu heb ik een laptop met Conexant geluidschip, ik zie bij de Mic het geluid binnen komen (die Vu-meter gaat op en neer als er een plaat opligt), en nu bij de X-Fi staat er ook een Mic en zie ik hetzelfde maar ik hoor niets. Ik krijg maar nergens dat icoontje van Lijningang zoals de beginposter heeft. Zelfs ook niet als ik alle uitgeschakelde weergeef + Niet-aangesloten apparaten weergeef, dan zelfs nog heb ik maar 2 microfoontjes.

Ditzijn de Output's, waarvan mijn X-Fi is aangesloten op mijn luidsprekers en Winamp die op deze moment speelt.
Afbeeldingslocatie: http://img178.imageshack.us/img178/5117/s001outputlb3.jpg

Hier de input's Conexant + X-Fi, waarvan de Line-In van de X-Fi op de AUX Out van mijn mengpaneel is aangesloten en een plaat opligt, die VU meter ging op en neer maar ik hoor niets...
Afbeeldingslocatie: http://img223.imageshack.us/img223/2757/s001inputws0.jpg

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Weet je zeker dat dat Line-in heet dan?
Vreemd genoeg trouwens herkent hij mijn microfoon ook als line in.. :X

• 571Pro
op die geluidskaart staat het logo van line in + het logo van mic, trouwens als ik met audicity opneem hoor ik het geluid wel, maar met beetje teveel ruis en komt het een fractie van de seconde achter
Pagina: 1