[Keuze] WRT54GL of WRV54G

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 11:08
Dames (en heren),

Ik heb de keuze tussen een WRT54GL of een WRV54G. Ik gebruik mijn Internet voornamelijk voor online games (EVE, Vanguard) en downloaden (torrents, ftp).

Nu begrijp ik dat er een soort processor inzit die een bepaalde verwerkingssnelheid heeft. Kan mij iemand hierin adviseren? Een WRT54GL of toch die WRV54G?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
WRV54G ken ik niet, maar ik heb toevallig gisteren een WRT54G gekocht en die voldeed niet echt voor torrents. Veel vastlopers en vertragingen enzo bij een paar downloads tegelijk. Toen omgeruild voor een WRT54GL en die werkt veel beter. Geen vastlopers meer. Voordeel is ook dat je er een custom firmware op kunt zetten (bijv. tomato of dd-wrt). De GL zit intern ook anders in elkaar met betere hardware dan de G. Hoe dit met de WRV54G zit weet ik dus niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 14-12-2007 16:57 ]

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 11:08
De WRV54G heeft als mogelijkheid om als VPN server te dienen, opzich wel handig. Maar hij is alweer wat ouder. Kans is dus aanwezig dat de WRT54GL ondertussen betere hardware en specs heeft. Maar ik zit niet zo in die router wereld, ik hoop dat iemand me hier dat kan vertellen.